Gå til innhold

Ombestemsom

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det ene øyeblikket tenker jeg. Jeg trenger litt psykisk support . I det neste tenker jeg du må klare deg selv. Flere i familien min skeptisk til helsevesen og særlig psykiatri- spesielt deler av opphavet mitt..

Kjenner meg så svak når jeg sitter vis a vis helsevesen. Vingler nå om jeg skal ta i mot time på dps.. Betyr jeg må skippe jobb og det er ikke bra. Var ikke mulig å skifte dag.. Behandler hadde en fast..

Legen sa jeg burde tenke på meg selv og at jeg skulle si hvor jeg skulle (!!!!) .. Trodde vi levde i et tabubelagt samfunn.. Vet ikke om jeg orker å stå i front for å bryte dem ned... Er vel selv viklet inn i dem og- så flau av meg selv. Legen sa "jeg tenker mitt og andre sitt allikevel"- hørtes ut som han mente jeg spaserer rundt som et levende nervevrak ( at alle kunne trnke det var opplagt at jeg måtte "sveipe" innom dps i blant...). Sa også at jeg lyttet for mye til den kritiske røsten inni meg.. Tar ikke andre inn, verken på godt el vondt.. Kanskje sant.. Var ikke flink å lytte - messet på med mitt... ( auda). Ble litt forvirret og redd og skeptisk .. Og kanskje er jeg redd menn i slike roller..,

Skrevet

Legen sa "jeg tenker mitt og andre sitt allikevel"- hørtes ut som han mente jeg spaserer rundt som et levende nervevrak ( at alle kunne trnke det var opplagt at jeg måtte "sveipe" innom dps i blant...).

Kan ikke legen også ha ment at uansett hva du (eller enhver annen) gjør eller sier så vil andre tenke sitt? Man kan bli skjelt ut selv om man gjør alt rett, og man kan få en klem selv om man gjør alt galt. Hva andre tenker om oss er det dessverre (eller alternativt heldigvis) ikke bare vi selv som kan påvirke.

Skrevet

I det ene øyeblikket tenker jeg. Jeg trenger litt psykisk support . I det neste tenker jeg du må klare deg selv. Flere i familien min skeptisk til helsevesen og særlig psykiatri- spesielt deler av opphavet mitt..

Kjenner meg så svak når jeg sitter vis a vis helsevesen. Vingler nå om jeg skal ta i mot time på dps.. Betyr jeg må skippe jobb og det er ikke bra. Var ikke mulig å skifte dag.. Behandler hadde en fast..

Legen sa jeg burde tenke på meg selv og at jeg skulle si hvor jeg skulle (!!!!) .. Trodde vi levde i et tabubelagt samfunn.. Vet ikke om jeg orker å stå i front for å bryte dem ned... Er vel selv viklet inn i dem og- så flau av meg selv. Legen sa "jeg tenker mitt og andre sitt allikevel"- hørtes ut som han mente jeg spaserer rundt som et levende nervevrak ( at alle kunne trnke det var opplagt at jeg måtte "sveipe" innom dps i blant...). Sa også at jeg lyttet for mye til den kritiske røsten inni meg.. Tar ikke andre inn, verken på godt el vondt.. Kanskje sant.. Var ikke flink å lytte - messet på med mitt... ( auda). Ble litt forvirret og redd og skeptisk .. Og kanskje er jeg redd menn i slike roller..,

Hei!

Jeg tror du skal høre på legen i denne situasjonen.

Men jeg syns ikke du trenger si hva du skal, du kan si du skal til oppfølging hos legen.

Selv sier jeg hva jeg skal, jeg tenker ikke at gå til psykiater er feil/tabu, men andre har sagt hsjj, til meg.

For meg er det nå bare sånn at jeg trenger den terapien, og jeg orker ikke da dobbelbelastning med å holde hemmelig, jeg er svært lykkelig og takknemlig for hjelpen terapien gir meg, jeg syns likevel de fleste forstår, enten kjenner de noen nær som trenger hjelp eller ofte trenger de terapi selv. Vanlig på Blindern er at de fleste sliter :huh:

Skrevet

Du skaper endel vansker som egentlig greit kan løses. Bare si du har legetime dersom du ikke er komfortabel med å si du skal til din behandler. Detkan ikke være så enkelt for deg å gå igjennom denne prosessen når resten av din familie er så skeptiske til psykiatri. 

Ta i mot timen, ikke tenk bare gjør det, ambivalens er helt vanlig i din situasjon. Du vet innerst inne at du er syk og trenger hjelp, tiden uten behandler har ikke gjort deg godt.

Skrevet

Du skaper endel vansker som egentlig greit kan løses. Bare si du har legetime dersom du ikke er komfortabel med å si du skal til din behandler. Detkan ikke være så enkelt for deg å gå igjennom denne prosessen når resten av din familie er så skeptiske til psykiatri.

Ta i mot timen, ikke tenk bare gjør det, ambivalens er helt vanlig i din situasjon. Du vet innerst inne at du er syk og trenger hjelp, tiden uten behandler har ikke gjort deg godt.

er jeg syk ? Min søster mener det er teit at jeg er så redd i jobboppstart. Nå trist. Akkurat som jeg er skuffet over legebesøk, men vet ikke hvorfor.

Vedk var vennlig og hjelpsom.. Virker som han mener jeg bør diagnostiseres. Det var objektivt å få gjort det av dps visst... Huff: ( kjempetrøtt nå.. Ksn det være mine nye tablett mot angst og beven og dårlig søvn.. Remeron el no slikt

Skrevet

Kjenner så utrolig medtatt. Begriper ikke hvordan jeg skal klare å gjennomføre en arbeidsdag. Motivasjonsløs:(( burde kanskje skifte beite en tid..? Kraftløs.. Ingen stål i bein og armer - og er helt av mentalt . Synes andre burde gjøre min viktige jobb. Noen som er tent !

Fått trusselbrev fra nav om at jeg ikke er reell. --- skulle visst få anledning til å uttale meg.. Akk.

Skrevet

Kjenner så utrolig medtatt. Begriper ikke hvordan jeg skal klare å gjennomføre en arbeidsdag. Motivasjonsløs:(( burde kanskje skifte beite en tid..? Kraftløs.. Ingen stål i bein og armer - og er helt av mentalt . Synes andre burde gjøre min viktige jobb. Noen som er tent !

Fått trusselbrev fra nav om at jeg ikke er reell. --- skulle visst få anledning til å uttale meg.. Akk.

Dagen kan bli bedre enn den kjennes ut nå, men prøv uansett å komme deg gjennom. Håper du i dag får sagt fra om at du må til behandling på fredag, viktig at du nå benytter den nye behandlingsmuligheten.

Ha en best mulig dag:-)

Skrevet

er jeg syk ? Min søster mener det er teit at jeg er så redd i jobboppstart. Nå trist. Akkurat som jeg er skuffet over legebesøk, men vet ikke hvorfor.

Vedk var vennlig og hjelpsom.. Virker som han mener jeg bør diagnostiseres. Det var objektivt å få gjort det av dps visst... Huff: ( kjempetrøtt nå.. Ksn det være mine nye tablett mot angst og beven og dårlig søvn.. Remeron el no slikt

Du har gått og ventet på denne legesamtalen i to uker, så du hadde sikkert rukket å bygge opp ganske mye forventning. Ikke så rart om luften går litt ut av ballongen når du da har hatt samtalen med legen. Som du jo vet, så kan han ikke trylle, kan kun bidra til bittesmå positive endringer eller håp om endring. Det vil ta tid å komme ut av de vanskene du sliter med.

Skrevet

Har lyst til å flate ut. Fæl tanke, men så en som fikk epilepsi anfall i går .. Ramlet av sykkel. Jeg hjalp han litt sammen med noen andre. Kjenner meg ikke frisk jeg heller. Men har mye krav over meg dom nesten ikke er til å bære. Vet jobben ikke er noe å satse på på sikt .. Gjør ikke god nok jobb fortiden til å bli satset på:(((

Gjest Gargamel
Skrevet

Meldte meg syk:(((

Ok. Da må vi anta at du er syk.

Skrevet

Om du er syk eller ikke har vi hatt altfor mange diskusjoner på til at jeg kommer til å svare noe annet enn: ja, selvsagt. 

Jeg leser du meldte deg syk. Jeg vet ikke om dette gjaldt for èn dag eller om du tok sykemelding/sluttet. Har du en avtale om å komme til DPS, har du hørt mer fra dem?

Skrevet

En dag. Tror jeg har panikk. Snakket m fastlege som ga meg noen konkrete råd jeg ikke vet om j klarer å følge. Kjenner m så presset så må vel :((

Skrevet

En dag. Tror jeg har panikk. Snakket m fastlege som ga meg noen konkrete råd jeg ikke vet om j klarer å følge. Kjenner m så presset så må vel :((

Hva slags råd? Om DPS?

Skrevet (endret)

At jeg bør være åpen til arb plass om at jeg sliter (?). At jeg må møte på dps selv om jeg jobber ( syns det blir vanskelig ..er satt opp på jobb. Om ikke ville tiden løpe til min ulempe visst. Hverken lege el jeg vet om jeg har rett på sykemelding ( han har ikke journal. ) skulle sjekke det. Mine plaget burde navnsettes om ik kan jeg forsvinne ut av systemet og da er det sosialen neste ( d siste aldri). Burde gi nav det de ville ha, men på noen betingelser ( eks at de ikke sender noen raskere tilbake mann til arb plas). Må også spise mindre sv tabletten min, er trolig sensitiv for virkning..det er synd. Var godt å kjenne søvn og litt indre ro.. Men blesvimeslått og i ørska og

Endret av En namnlaus
Skrevet

Du har fått veldig gode råd av fastlegen. Strekk deg maksimalt for å klare å følge dem.

Skrevet

At jeg bør være åpen til arb plass om at jeg sliter (?). At jeg må møte på dps selv om jeg jobber ( syns det blir vanskelig ..er satt opp på jobb. Om ikke ville tiden løpe til min ulempe visst. Hverken lege el jeg vet om jeg har rett på sykemelding ( han har ikke journal. ) skulle sjekke det. Mine plaget burde navnsettes om ik kan jeg forsvinne ut av systemet og da er det sosialen neste ( d siste aldri). Burde gi nav det de ville ha, men på noen betingelser ( eks at de ikke sender noen raskere tilbake mann til arb plas). Må også spise mindre sv tabletten min, er trolig sensitiv for virkning..det er synd. Var godt å kjenne søvn og litt indre ro.. Men blesvimeslått og i ørska og

Det ser ut som gode råd, så blir det opp til deg om du følger dem eller ikke.

Skrevet

Ja. Vedk fremstår tillitsvekkende og hjelpsom. Men jeg måtte bare ta en halv tab istedet for en kvart. Trenger så inderlig ro fra tankejag og krisefølelse. Akkurat som jeg har hoppet av karusellen , verken orker el har lyst til å være den av den. Men må henge m litt.. For fam skyld. Nå vet jeg mannen er til stede for barna... Derfor hviler jeg på soverommet. Så sliten av livet:(

Skrevet

Ja. Vedk fremstår tillitsvekkende og hjelpsom. Men jeg måtte bare ta en halv tab istedet for en kvart. Trenger så inderlig ro fra tankejag og krisefølelse. Akkurat som jeg har hoppet av karusellen , verken orker el har lyst til å være den av den. Men må henge m litt.. For fam skyld. Nå vet jeg mannen er til stede for barna... Derfor hviler jeg på soverommet. Så sliten av livet:(

Hvilken medisin er du begynt på? Har du avtale med DPS, har de gitt lyd?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...