Gå til innhold

Ombestemsom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken medisin er du begynt på? Har du avtale med DPS, har de gitt lyd?

ja denne uka. Remeron el noe.. Er visst svært negativt innstilt , stemmer nok dessverre det. Bør vel lukke øynene å la ting skje visst.. I alle fall om jeg vil ha hjelp.. Skummelt :(
Skrevet

ja denne uka. Remeron el noe.. Er visst svært negativt innstilt , stemmer nok dessverre det. Bør vel lukke øynene å la ting skje visst.. I alle fall om jeg vil ha hjelp.. Skummelt :(

Ihvertfall om du ønsker en endring. Flott at du har avtale denne uken :-) 

Skrevet

Ihvertfall om du ønsker en endring. Flott at du har avtale denne uken :-)

er fortapt uansett
Skrevet (endret)

Er det ikke på tide å overlate "ansvaret" til noen andre, for å hjelpe deg på beina igjen?

Du har jo prøvd å ivareta dette "ansvaret" selv en god stund.

Håper at ting bedres for deg i nær fremtid :)

Endret av Høstløv
Skrevet

er fortapt uansett

Neida, det er du ikke, men du må møte til timen på dps denne uka. Selv om du synes det er vanskelig.

Skrevet (endret)

Neida, det er du ikke, men du må møte til timen på dps denne uka. Selv om du synes det er vanskelig.

kunne ønske jeg klarte å skjerpe meg og ikke trengte helsevesen. Så lei av å kjenne meg så lite troverdig . Familien/ slekt kommer m antydninger om at jeg må ta meg sammen. Skjønner dem godt og føler m enda mer håpløs Endret av En namnlaus
Skrevet

kunne ønske jeg klarte å skjerpe meg og ikke trengte helsevesen. Så lei av å kjenne meg så lite troverdig . Familien/ slekt kommer m antydninger om at jeg må ta meg sammen. Skjønner dem godt og føler m enda mer håpløs

Jeg tror noe av det verste man kan si til seg selv når man har en depresjon er at man må "skjerpe seg". Sier man det til en som har brukket foten - "nå må du skjerpe deg og begynne å gå på den foten, du kan da ikke bare sitte der i sofaen!". Tenk heller at du bør få skikkelig hjelp. 

Og nei, du er ikke håpløs. Det er ingen. Du har det bare ikke noe bra for tiden, men det betyr ikke at du ikke kan få det bedre om en stund. Du vil klare mange ting igjen, det vet jeg, for jeg har vært der selv.

Klem til deg

Skrevet

kunne ønske jeg klarte å skjerpe meg og ikke trengte helsevesen. Så lei av å kjenne meg så lite troverdig . Familien/ slekt kommer m antydninger om at jeg må ta meg sammen. Skjønner dem godt og føler m enda mer håpløs

Jeg er ganske sikker på at du trenger helsevesen, så jeg synes du skal mobilisere for å klare å ta i mot hjelp fra dps. Det er veldig forståelig at du synes det er vanskelig å skulle begynne på nytt der, men det er viktig at du gjør det. Denne gangen har du også en fastlege som du kan snakke med om du synes ting som skjer på dps blir vanskelig eller uforståelig.

Håper du får en bedre dag i dag.

Skrevet

Jeg forstår at det må være vondt og vanskelig å komme til den innsikten at man trenger helsevesenet. Ønsket om å klare seg selv, ikke trenge hjelp til noe og ha all kontrollen selv ligger dessverre alt for sterkt i noen av oss.

Når man har det slik, krever det mye styrke å la seg hjelpe. Du er ikke mindre troverdig eller verdifull fordi du får hjelp med et problem. Jeg så en plass at du skrev at du så på jobben som en treningsarena, kanskje du kan se på besøket på dps også som en treningsarena? Du øver deg på å klare å ta imot hjelp fra andre. Kanskje du på den måten får litt distanse fra tankene om at du burde klare deg selv, skjerpe deg osv.

Håper virkelig du klarer å komme deg til dps til timen, og at du får en bedre dag i dag :)

Skrevet (endret)

Jeg er ganske sikker på at du trenger helsevesen, så jeg synes du skal mobilisere for å klare å ta i mot hjelp fra dps. Det er veldig forståelig at du synes det er vanskelig å skulle begynne på nytt der, men det er viktig at du gjør det. Denne gangen har du også en fastlege som du kan snakke med om du synes ting som skjer på dps blir vanskelig eller uforståelig.

Håper du får en bedre dag i dag.

nå vært ærlig til jobb vedr at jeg sliter på det psykiske plan. Sa det kanskje var bedre for dem å satse på andre. Fikk svar at det var beklagelig , og at de hadde forståelse for min situasjon . De satser på andre til å fylle min vikarpost. Et stort nederlag er er faktum derved. Jeg er fortvilt over meg selv. Dps får bare kaldkvele m med alle diagnoser de kan oppdrive. Jeg vil ikke at min dysfunksjon skal gå utover familie. Har ikke mer å tape- har tapt Endret av En namnlaus
Skrevet

Du har nå muligheten til å starte på veien mot en bedre fremtid. Heldigvis skal du i gang med ny behandling denne uken, har fått en god fastlege og større selvinnsikt mht omfanget av dine vansker.

Bruk dagen i dag til å gå en lang tur, lag en god middag til familien og prøv å være tilstedeværende for barna når de kommer fra skolen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...