Gå til innhold

Seponering av Truxal

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Jeg har i 2-3 tiår brukt 45 mg Truxal for å få sove. Etter en urinveisinfeksjon i februar fikk jeg gangproblemer (balanse og svimmelhet), og kunne lenge bare gå et par kilometer med staver. Dette varte i mange måneder (jeg hadde diagnosen sekundær parkinsonisme med bakgrunn i encofalipeti). Jeg leste at Truxal hadde en dopaminantagonistisk effekt, og bestemte meg for å seponere. Ved første nedtrapping til 30 mg merket jeg en påtakelig effekt. Jeg hadde ikke forventet dette, så det kan ikke være placebo. Fra å gå 1 km, kunne jeg nå gå 6 km, og raskere fra dag til dag. Jeg var heller ikke plaget av blodtrykksfall og utmattelse, som jeg hadde vært tidligere. Legen avfeide at Truxal hadde noen betydning. Hva kan være det riktige, er min betydelige bedring av rent psykisk art?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Både rent teoretisk og det tydelige sammenfall i tid tilsier at Truxal kan være en medvirkende faktor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...