Gå til innhold

Røyk demper AP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker det kribler mer i meg nå etter jeg ikke har røykt siden fredag, så det er altså sant? At røyk demper AP?

Skrevet

Merker det kribler mer i meg nå etter jeg ikke har røykt siden fredag, så det er altså sant? At røyk demper AP?

Så flott at du alt har klart deg noen dager. Å bli urolig ved røykeslutt er noe de aller fleste opplever, forsøk å fylle tiden din med noe slik at du ikke er så obs/var for endringer.

Skrevet

Så flott at du alt har klart deg noen dager. Å bli urolig ved røykeslutt er noe de aller fleste opplever, forsøk å fylle tiden din med noe slik at du ikke er så obs/var for endringer.

Men det er sånn ekkel kribling og sover lite om nettene, tenker på at jeg kommer til å dø tidlig så hva er vitsen med å slutte å røyke da? Vil ikke tenke sånn men schizofrene dør jo før leste jeg her inne, grubler så mye på det om nettene. Vet ikke hva jeg skal fylle tiden med, håper jeg klarer å slutte.

Skrevet

Psykiske lidelser forkorter levealderen en del i gjennomsnitt. Dels pga at noen tar livet sitt og dels pga at man legger til seg usunne vaner (røyk, stress, usunn mat, osv.)

Men så lenge du slutter å røyke og lever sunt, så har du like gode sjanser for et langt liv som alle andre :)

Skrevet

Psykiske lidelser forkorter levealderen en del i gjennomsnitt. Dels pga at noen tar livet sitt og dels pga at man legger til seg usunne vaner (røyk, stress, usunn mat, osv.)

Men så lenge du slutter å røyke og lever sunt, så har du like gode sjanser for et langt liv som alle andre :)

Men nå spiser jeg jo mye mer når jeg ikke røyker en gang, må ta meg sammen der og. Men håper jeg får et langt liv, er så redd for å dø hver natt. Kjenner på rare ting i kroppen :( Må komme meg ut i frisk luft.

Skrevet

Men nå spiser jeg jo mye mer når jeg ikke røyker en gang, må ta meg sammen der og. Men håper jeg får et langt liv, er så redd for å dø hver natt. Kjenner på rare ting i kroppen :( Må komme meg ut i frisk luft.

Vi kjenner alle rare ting i kroppen. De færreste betyr at vi kommer til å dø, heldigvis :)

Skrevet

Vi kjenner alle rare ting i kroppen. De færreste betyr at vi kommer til å dø, heldigvis :)

Ja håper du har rett :) Godt alle kjenner rare ting da.

Skrevet

Men jeg tror virkelig røyk demper AP, føler det mer i kroppen nå medisinen.

Skrevet

Det tror jeg ikke. Det er nok nikotinabstinenser.

Skrevet

Men nå spiser jeg jo mye mer når jeg ikke røyker en gang, må ta meg sammen der og.

Det dør flere som følge av røyking enn overvekt...

Skrevet

Det tror jeg ikke. Det er nok nikotinabstinenser.

Kan jo hende det er det ja. Må vel være over snart de abstinensene.

Skrevet

Det dør flere som følge av røyking enn overvekt...

Åja, får holde ut dette suget etter røyk....og da blir det spising istedet.

Skrevet

Åja, får holde ut dette suget etter røyk....og da blir det spising istedet.

Se på det sånn: du må ha mat. Du må ikke ha røyk.

Du kan jo med sikt gjøre noe med matvanene... hvis du er mye i aktivitet kan du jo også spise mer.

Skrevet

Se på det sånn: du må ha mat. Du må ikke ha røyk.

Du kan jo med sikt gjøre noe med matvanene... hvis du er mye i aktivitet kan du jo også spise mer.

Er jo sant, er så irritert over den røyken. Må bli mer aktiv, komme meg ut på tur.

Skrevet

Er jo sant, er så irritert over den røyken. Må bli mer aktiv, komme meg ut på tur.

Blir nok lettere uten røyklunger! Det er drepen for kondis, hører jeg.

Skrevet

Blir nok lettere uten røyklunger! Det er drepen for kondis, hører jeg.

Ja jeg er skikkelig tungpustet, phu! Gleder meg til det blir bedre.

Skrevet

Ja jeg er skikkelig tungpustet, phu! Gleder meg til det blir bedre.

Ja. :)

Det går nok enda fortere om du trener allerede nå. Leste noen artikler om at KOLS-pasienter kunne bli friske av trening, noe mange ikke ble bare av røyk-kutt... ikke at du har KOLS, da (antar jeg), men det blir kanskje noe av det samme prinsippet...

Skrevet

Ja. :)

Det går nok enda fortere om du trener allerede nå. Leste noen artikler om at KOLS-pasienter kunne bli friske av trening, noe mange ikke ble bare av røyk-kutt... ikke at du har KOLS, da (antar jeg), men det blir kanskje noe av det samme prinsippet...

Kan gå turer men noen hardtrening blir det ikke. Får så lyst på røyk jeg, må vel gi seg en gang dette suget. Åååå! Har jo røykt mer i livet enn jeg ikke har røykt, savn...

Skrevet

Jeg begynte å snuse i steden for jeg. Skal være bedre, men ikke helt bra.

Savner ikke røyken lengre. 2 år nå...

Skrevet

Jeg begynte å snuse i steden for jeg. Skal være bedre, men ikke helt bra.

Savner ikke røyken lengre. 2 år nå...

Tror jeg begynner å røyke igjen, klarer ikke dette her. Kan slutte senere en gang. Nei får se, nå er jeg ubestemt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...