Gå til innhold

Nå er jeg lei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei av broren min sin formaning om de dårlige genene våre. Mor hadde angst og hele morssiden og søskenbarn har bipolar. Det er faktisk bare JEG som ikke har klart meg bra mht. utdanning av alle. Broren min er overlege og betterwisser. Jeg føler nesten at jeg ikke har livets rett og bør iallfall aldri får barn, for da sprer jeg de dårlige genene mine videre. Farmor var en heks men ble over 90 år.

Men samtidig er det jeg som har tatt tøffe avgjørelser og stått opp for rettferdigheten bestandig, så sånn sett har jeg jo vært tøff?!

Har jeg bare dårlige sider jeg da? Det er sånn det føles. Jeg kan ikke vise at jeg er lei meg er sliten der, for da spør han om jeg går på medisiner eller til behandling. Ja, takk, begge deler, men det er vel også normalt å være deppa av og til?

Skrevet

Du sier at broren din er besserwisser, hvorfor i all verden vektlegge det han sier da?

Skrevet

Jeg vet ikke. Jeg føler alt han mener om meg er riktig, selv om jeg ikke er enig selv. Han er ikke sånn mot andre enn meg. Føler at jeg er en syndebukk for alt mulig. Føler meg mislykka når jeg er sammen med dem, bortsett fra barna dem da, som er glad i meg som jeg er. Han snakker bare så mye om genene våre og at datteren hans på 14 har også litt angst og er litt lik meg. Men jeg synes hun er en flott jente med mange venner og litt for flink pike, men med tempermante, og det passer dårlig inn i den familien, virker det som.

Gjest Gargamel
Skrevet

Det er ikke sikkert han skjønner at du tar det så personlig, siden han også sier at han selv og datteren har dårlige gener.

Sannsynligvis tenker han lite på at han skal være mer "vellykket" enn det deg. Jeg har inntrykk av at de som føler seg mislykket er veldig opptatt av hvem som er mislykket og vellykket. En som er "vellykket" kan lett såre noen uten å tenke over det.

Kanskje jeg sårer noen når jeg deler inn mennesker på den måten, men jeg satser på at dere skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Det kan godt hende du traff spikeren på hodet der. Jeg føler meg mislykket i forhold til mange. Men synes familien har så strenge krav til å være f. eks foreldre, og fordømmer de i familien som har hatt problemer eller strever med livet.

Skrevet

Har man dårlige gener når man har bipolar da???

Nei, det er ikke min mening.

Skrevet

Nei, det er ikke min mening.

Men hans??? Og han er lege!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...