Gå til innhold

Blir ikke bra dette!

Anbefalte innlegg

For meg hjalp det å vite at når det kommet et røykesug-anfall varer det bare ca 1 minutt. Prøv å ta tiden så ser du at det stemmer:) Når du har kommet deg gjennom det tar det en stund før det neste kommer. Jeg bestemte meg for at den lille tiden skulle jeg da holde ut, og det gjorde jeg. Jeg taklet de slitsomme minuttene når de kom, og etter en tid kom de sjeldnere.

Har hatt sug i hele dag, tenker på at jeg trekker ned :o

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

28

• Nicklusheletida

7

• AnonymBruker

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Dette klarer du, - og du må prøve å tenke på hvorfor du har sluttet å røyke? Jo, sannsynligvis fordi du er bekymret for helsa di. Redd for å bli syk. Er sikker på du hater å være avhengig og du føler deg usunn. Når du slutter får du får friskere hud, renere tenner og friskere ånde. Kroppen din begynner å restituere seg fra giftstoffene allerede etter et par dager uten røyk og du har mindre sjanse for å bli avlorlig syk.

At du får økt matlyst er naturlig. Hvis du i stedet for å sitte og tenke på røyk, igangsetter en plan og må gå 20 minutters tur hver dag - så får du i gang forbrenningen også. Og sørg for faste måltider - spis ofte - men prøv å spise så sunt du kan. Vektøkningen stabiliserer seg etter hvert. Ønsker deg lykke til :-)

Takk :-) Sluttet jo av helsemessige årsaker ja, får prøve å motivere meg litt til. Henger i en tynn tråd.

Har du lastet inn appen Stoppa? Jeg synes den er kjempebra og på min står det akkurat nå at jeg har sluttet i 8 dager, 3 timer og 37 sekunder og har spart 736,83 kr ;)

Har den appen jeg også, får motiverende beskjeder av og til. Men føler meg litt håpløs nå. Nikotinen er jo ute av kroppen, tar jeg L.sigarett får jeg nikotin inn igjen. Frustrerende.

Nicklusheletida

Sliter sånn nå og har så lyst på en røyk, hvor lenge varer det verste suget?

Vet ikke om dette går, klarer jo ikke spise sunt heller. Dette er ikke bra,røyken betyr visst mer enn jeg tror. Vet ikke om jeg klarer dette, når har jeg prøvd nok?

Det blir bedre, men hvis ikke du bruker plaster, synes jeg du bør prøve det. Det demper stresset og tar bort suget. Fungerer veldig bra. Jeg bruker det ikke hele tiden lenger. Jeg brukte det hele helga for å få ei fin helg. Har ikke brukt det i dag, men tenker å sette det på etter middagen.

Det blir bedre, men hvis ikke du bruker plaster, synes jeg du bør prøve det. Det demper stresset og tar bort suget. Fungerer veldig bra. Jeg bruker det ikke hele tiden lenger. Jeg brukte det hele helga for å få ei fin helg. Har ikke brukt det i dag, men tenker å sette det på etter middagen.

Har røykt litt på L.røyken nå og det er jo et nederlag. Kanskje jeg bare ikke er klar for det her enda. Gikk på butikken og kjøpte røyk men har ikke åpnet den enda, ble tøffere enn jeg trodde. Må nok få tak i plaster og tyggis. Klarer ikke bare kutte tvert.

Annonse

Synd jeg er så lat da, kan gå en liten tur. Spiser mye for tiden.

Nå finner du på unnskyldninger for ikke å gidde gjøre noe. Ta deg sammen og gjør noe som er godt for kroppen din. Jeg mener ikke at du skal gå i fire timer, men på med gode sko og gå en halvtime. Det klarer du. Mulig du er lat og at du ikke gidder og alt det der, men drit i det - bare gjør det! Ikke tenk så mye, bare ta på deg skoene og gå ut. Det klarer du og kroppen din vil elske deg for at du gjør det.

Nå finner du på unnskyldninger for ikke å gidde gjøre noe. Ta deg sammen og gjør noe som er godt for kroppen din. Jeg mener ikke at du skal gå i fire timer, men på med gode sko og gå en halvtime. Det klarer du. Mulig du er lat og at du ikke gidder og alt det der, men drit i det - bare gjør det! Ikke tenk så mye, bare ta på deg skoene og gå ut. Det klarer du og kroppen din vil elske deg for at du gjør det.

Takk for at du motiverer meg, gikk en liten tur på butikken og kjøpte røyk...men har ikke røykt enda, bare L.røyk. Skal ha som mål å gå litt hver dag nå, MÅ bare gjøre det.

Nicklusheletida

Har røykt litt på L.røyken nå og det er jo et nederlag. Kanskje jeg bare ikke er klar for det her enda. Gikk på butikken og kjøpte røyk men har ikke åpnet den enda, ble tøffere enn jeg trodde. Må nok få tak i plaster og tyggis. Klarer ikke bare kutte tvert.

L-røyken er ikke en sprekk, men jeg velger heller plaster, slik at jeg ikke opprettholder vanen. Er du ikke motivert nok enda, er det mye bedre at du velger L-røyken enn vanlige sigaretter.

Ser at du er bekymret for vekta. Prøv å tenke positive tanker og gjør noe aktivitet hver dag. Det er lett å sprekke når du tenker slik du gjør nå. Du må snu disse tankene.

I dag gikk jeg fra Vika, gjennom byen og opp Akerselva til Nydalen. Etter en slik tur får jeg god samvittighet og blir mer motivert. Jeg har bestemt meg for at jeg skal gjøre noe hver dag, enten det er trening på helsestudio, en løpetur eller en lang gåtur. Jeg spiser også mer, men prøver å begrense meg og prøver å være bevisst på at det i hvert fall skal være næringsrikt det jeg spiser.

Ønsker deg fortsatt lykke til og kast den sigarettpakka du kjøpte, så oppdaterer vi hverandre til helga :-)

Nicklusheletida

Takk for at du motiverer meg, gikk en liten tur på butikken og kjøpte røyk...men har ikke røykt enda, bare L.røyk. Skal ha som mål å gå litt hver dag nå, MÅ bare gjøre det.

Noen har hund som gjør at de kommer seg ut på tur. Jeg har kameraet mitt ;-) Jeg elsker å ta bilder, så det er nok kameraet som gjør at det for meg ikke blir så vanskelig å komme seg ut. Bare et lite tips om du skulle få lyst til å prøve :-)

Annonse

L-røyken er ikke en sprekk, men jeg velger heller plaster, slik at jeg ikke opprettholder vanen. Er du ikke motivert nok enda, er det mye bedre at du velger L-røyken enn vanlige sigaretter.

Ser at du er bekymret for vekta. Prøv å tenke positive tanker og gjør noe aktivitet hver dag. Det er lett å sprekke når du tenker slik du gjør nå. Du må snu disse tankene.

I dag gikk jeg fra Vika, gjennom byen og opp Akerselva til Nydalen. Etter en slik tur får jeg god samvittighet og blir mer motivert. Jeg har bestemt meg for at jeg skal gjøre noe hver dag, enten det er trening på helsestudio, en løpetur eller en lang gåtur. Jeg spiser også mer, men prøver å begrense meg og prøver å være bevisst på at det i hvert fall skal være næringsrikt det jeg spiser.

Ønsker deg fortsatt lykke til og kast den sigarettpakka du kjøpte, så oppdaterer vi hverandre til helga :-)

Jo takk for det :-) Får prøve så godt jeg kan, og om jeg røyker igjen så blir det mindre. Må bare trappe ned.

Noen har hund som gjør at de kommer seg ut på tur. Jeg har kameraet mitt ;-) Jeg elsker å ta bilder, så det er nok kameraet som gjør at det for meg ikke blir så vanskelig å komme seg ut. Bare et lite tips om du skulle få lyst til å prøve :-)

Jeg liker å ta bilder jeg også, kanskje jeg skal ta kameraet med på tur. Billig kamera da men blir jo bilder fordet, får ha som mål å gå smårurer hver dag.

Nicklusheletida

Jo takk for det :-) Får prøve så godt jeg kan, og om jeg røyker igjen så blir det mindre. Må bare trappe ned.

Jeg kjenner meg igjen i de tankene du har nå. Det er slik det har endt hver gang jeg har sluttet tidligere. Negative tanker. Skal bare røyke litt og hvor lenge varer det før det er på`n igjen for fullt ?

Nå tenker jeg at klarer jeg det ikke nå, vil jeg aldri greie det og derfor MÅ jeg greie det denne gangen :-) Jeg har tenkt på dette Gud vet hvor lenge.

Jeg HAR greid det denne gangen. Slik jeg prøver å tenke nå ;-) Jeg er en sunn og frisk ikke-røyker :-)

Nicklusheletida

Jeg liker å ta bilder jeg også, kanskje jeg skal ta kameraet med på tur. Billig kamera da men blir jo bilder fordet, får ha som mål å gå smårurer hver dag.

Det er mange med dyre kameraer som ikke kan å ta bilder i det hele tatt. Utstyret betyr litt, men det er ikke det viktigste.

Jeg kjenner meg igjen i de tankene du har nå. Det er slik det har endt hver gang jeg har sluttet tidligere. Negative tanker. Skal bare røyke litt og hvor lenge varer det før det er på`n igjen for fullt ?

Nå tenker jeg at klarer jeg det ikke nå, vil jeg aldri greie det og derfor MÅ jeg greie det denne gangen :-) Jeg har tenkt på dette Gud vet hvor lenge.

Jeg HAR greid det denne gangen. Slik jeg prøver å tenke nå ;-) Jeg er en sunn og frisk ikke-røyker :-)

Syns det er veldig bra for deg og du kan være stolt :-)

Vil klare det jeg også, trenger litt tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...