Madelenemie Skrevet 14. oktober 2014 Skrevet 14. oktober 2014 Hei! Da jeg har dårlig samvittighet og også av den grunn ikke får sove, forstod min psykiater det. Plutselig ble hun opptatt av samvittigheten, og om jeg har grunn til det?:-( Jeg svarte ja og klarte å forte meg å snakke om at min datter har for mye følelser kanskje..jeg dro armene på strikkejakken langt, klarte ikke sitte liksom, kjente stikk i ryggen og dro skuldrene bakover, følte meg så dårlig der jeg satt på stolen .. Min psykiater ble opptatt av det, og verre og verre følte jeg det, inni meg, Hadde min psykiater spurt meg noe mer om den samvittigheten, hadde hele hemmeligheten kommet:-( Men jeg fikk vite at samvittighet er viktig, uten ville jeg ikke kommet så langt, mens min psykiater forklarte følte jeg skrekk, jeg tenkte på tankene og samvittigheten om natten:-( Jeg må klare holde på hemmeligheten, men jeg er så tynget av den, men for en gangs skyld må jeg klare forstå mitt eget beste. Jeg tror jeg kan dø, bli knust og ødelagt om jeg ikke klarer holde hemmelighetene, hemmelig, jeg har det så dårlig med det, men en venn fortalte meg at sånne hemmeligheter klarer alle. Derfor bør jeg klare det, jeg har jo fått alt forklart, men strever det gjør jeg:-( 0 Siter
Madelenemie Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Skrevet 14. oktober 2014 Hei! Men hva skjer hvis jeg har gjort noe ulovlig og uakseptabelt? Er det bedre tilstå nå? Får jeg da en ny sjanse eller blir min psykiater rasende? Jeg syns det var bedre om rasende var å bli slått til, det vanskelige er hvis man ikke vet konsekvensene. Min psykiater burde slå meg, men jeg vet at ikke gjør, men lettere å bli slått en gang i ansiktet enn å bli redd inni seg i ukevis. Jeg syns konkret og sint og ferdig, er bedre, enn å bli straffet lenge. Hvis man lurer sin psykiater, vil man da aldri få ny tilgivelse hvis man ber om det og innrømmer? Jeg lurer, for hvis jeg får ny tilgivelse, orker jeg ikke streve så mye med denne fæle samvittigheten mer. Jeg strever forferdelig med mareritt og søvn, alt går på at min psykiater oppdager hemmelighet før jeg tilstår:-( Selv om min psykiater sa hemmelighet var ok, så tenkte jeg ikke på konsekvensene og innholdet sv hemmeligheten før for sent, jeg må lære at jeg klarer ikke holde på alvorlige lovbrudd lenge:-( Men jeg er redd for at det menneske som betyr mst av alt ikke skal ville treffe meg mer. 0 Siter
InMyPlace Skrevet 14. oktober 2014 Skrevet 14. oktober 2014 Hei! Men hva skjer hvis jeg har gjort noe ulovlig og uakseptabelt? Er det bedre tilstå nå? Får jeg da en ny sjanse eller blir min psykiater rasende? Jeg syns det var bedre om rasende var å bli slått til, det vanskelige er hvis man ikke vet konsekvensene. Min psykiater burde slå meg, men jeg vet at ikke gjør, men lettere å bli slått en gang i ansiktet enn å bli redd inni seg i ukevis. Jeg syns konkret og sint og ferdig, er bedre, enn å bli straffet lenge. Hvis man lurer sin psykiater, vil man da aldri få ny tilgivelse hvis man ber om det og innrømmer? Jeg lurer, for hvis jeg får ny tilgivelse, orker jeg ikke streve så mye med denne fæle samvittigheten mer. Jeg strever forferdelig med mareritt og søvn, alt går på at min psykiater oppdager hemmelighet før jeg tilstår:-( Selv om min psykiater sa hemmelighet var ok, så tenkte jeg ikke på konsekvensene og innholdet sv hemmeligheten før for sent, jeg må lære at jeg klarer ikke holde på alvorlige lovbrudd lenge:-( Men jeg er redd for at det menneske som betyr mst av alt ikke skal ville treffe meg mer. Har du gjort noe som kan rettes opp i ? Det at psykiateren din ikke vil treffe deg mer p.g.a det du har gjort er kanskje ikke riktig. Alle psykiaterne og psykologene jeg har truffet, har vært av en slik art at man har kunnet si alt mulig til dem. Kanskje bør du trekke inn troen din - alt kan bli tilgitt av Jesus. Jeg har slagg på sjelen som jeg har fortalt til behandlere. Ingen av dem har avvist meg. 0 Siter
InMyPlace Skrevet 14. oktober 2014 Skrevet 14. oktober 2014 Hei! Men hva skjer hvis jeg har gjort noe ulovlig og uakseptabelt? Er det bedre tilstå nå? Får jeg da en ny sjanse eller blir min psykiater rasende? Jeg syns det var bedre om rasende var å bli slått til, det vanskelige er hvis man ikke vet konsekvensene. Min psykiater burde slå meg, men jeg vet at ikke gjør, men lettere å bli slått en gang i ansiktet enn å bli redd inni seg i ukevis. Jeg syns konkret og sint og ferdig, er bedre, enn å bli straffet lenge. Hvis man lurer sin psykiater, vil man da aldri få ny tilgivelse hvis man ber om det og innrømmer? Jeg lurer, for hvis jeg får ny tilgivelse, orker jeg ikke streve så mye med denne fæle samvittigheten mer. Jeg strever forferdelig med mareritt og søvn, alt går på at min psykiater oppdager hemmelighet før jeg tilstår:-( Selv om min psykiater sa hemmelighet var ok, så tenkte jeg ikke på konsekvensene og innholdet sv hemmeligheten før for sent, jeg må lære at jeg klarer ikke holde på alvorlige lovbrudd lenge:-( Men jeg er redd for at det menneske som betyr mst av alt ikke skal ville treffe meg mer. Selvfølgelig vil hun treffe deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 Skrevet 14. oktober 2014 Hei! Men hva skjer hvis jeg har gjort noe ulovlig og uakseptabelt? Er det bedre tilstå nå? Får jeg da en ny sjanse eller blir min psykiater rasende? Jeg syns det var bedre om rasende var å bli slått til, det vanskelige er hvis man ikke vet konsekvensene. Min psykiater burde slå meg, men jeg vet at ikke gjør, men lettere å bli slått en gang i ansiktet enn å bli redd inni seg i ukevis. Jeg syns konkret og sint og ferdig, er bedre, enn å bli straffet lenge. Hvis man lurer sin psykiater, vil man da aldri få ny tilgivelse hvis man ber om det og innrømmer? Jeg lurer, for hvis jeg får ny tilgivelse, orker jeg ikke streve så mye med denne fæle samvittigheten mer. Jeg strever forferdelig med mareritt og søvn, alt går på at min psykiater oppdager hemmelighet før jeg tilstår:-( Selv om min psykiater sa hemmelighet var ok, så tenkte jeg ikke på konsekvensene og innholdet sv hemmeligheten før for sent, jeg må lære at jeg klarer ikke holde på alvorlige lovbrudd lenge:-( Men jeg er redd for at det menneske som betyr mst av alt ikke skal ville treffe meg mer. Gjelder det dise medisinene?Anonymous poster hash: 8b453...204 0 Siter
Cilien Skrevet 14. oktober 2014 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg har ingen tro på at psykiateren din ikke vil treffe deg selv om du har gjort noe feil eller ulovlig. Tenk på alle mennesker psykiatere kan møte i sin praksis - det er nok mange som kan ha gjort fæle ting (som det også er blant de som ikke går til psykiater). Noen psykiatere jobber med innsatte i fengsler, noen jobber med drapsdømte etc. - de gjør en jobb, vet du, og har dessuten ofte sett og hørt mye. Jeg tror, for din egen del, at du godt kan fortelle psykiateren din det du eventuelt har gjort. Du ser vel ofte på henne som en slags "mor", gjør du ikke? Mødre tåler å høre mye fra "barna" sine, vet du :-) Jeg tror hun oppriktig bryr seg om deg - og vil fint tåle det du har å si. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Skrevet 15. oktober 2014 Har du gjort noe som kan rettes opp i ? Det at psykiateren din ikke vil treffe deg mer p.g.a det du har gjort er kanskje ikke riktig. Alle psykiaterne og psykologene jeg har truffet, har vært av en slik art at man har kunnet si alt mulig til dem. Kanskje bør du trekke inn troen din - alt kan bli tilgitt av Jesus. Jeg har slagg på sjelen som jeg har fortalt til behandlere. Ingen av dem har avvist meg. Hei! Jeg er klemt mellom dårlig samvittighet på en side og løfte og lojalitet på den andre. I mellom sitter jeg fast:-( Det er 3 mennesker involvert. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Skrevet 15. oktober 2014 Gjelder det dise medisinene?Anonymous poster hash: 8b453...204 Hei! Ja:-( jeg har det så dårlig. Jeg tar dem ikke, men jeg er fortvilt pga av lovbrudd. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Skrevet 15. oktober 2014 Jeg har ingen tro på at psykiateren din ikke vil treffe deg selv om du har gjort noe feil eller ulovlig. Tenk på alle mennesker psykiatere kan møte i sin praksis - det er nok mange som kan ha gjort fæle ting (som det også er blant de som ikke går til psykiater). Noen psykiatere jobber med innsatte i fengsler, noen jobber med drapsdømte etc. - de gjør en jobb, vet du, og har dessuten ofte sett og hørt mye. Jeg tror, for din egen del, at du godt kan fortelle psykiateren din det du eventuelt har gjort. Du ser vel ofte på henne som en slags "mor", gjør du ikke? Mødre tåler å høre mye fra "barna" sine, vet du :-) Jeg tror hun oppriktig bryr seg om deg - og vil fint tåle det du har å si. Hei! Problemet er at jeg kan stille to andre i en vanskelig situasjon. Jeg har kommet frem til at jeg tror hun kan tilgi det, det har du rett i, men jeg må tenke på to andre involverte. Kanskje jeg kan si, " jeg skal fortelle hvorfor jeg har dårlig samvittighet, hvis du lover å ikke tvinge meg til å si mer enn jeg vil" . Da kan jeg kanskje avtale dette sånn at hun ikke tvinger meg til å si navn, jeg vil ikke stille andre i en vanskelig situasjon. Jmin psykiater betyr mor for meg, uten hadde jeg jo aldri blitt så kommunikativ og godtfungerende.:-) 0 Siter
frosken Skrevet 15. oktober 2014 Skrevet 15. oktober 2014 Hei! Problemet er at jeg kan stille to andre i en vanskelig situasjon. Jeg har kommet frem til at jeg tror hun kan tilgi det, det har du rett i, men jeg må tenke på to andre involverte. Kanskje jeg kan si, " jeg skal fortelle hvorfor jeg har dårlig samvittighet, hvis du lover å ikke tvinge meg til å si mer enn jeg vil" . Da kan jeg kanskje avtale dette sånn at hun ikke tvinger meg til å si navn, jeg vil ikke stille andre i en vanskelig situasjon. Jmin psykiater betyr mor for meg, uten hadde jeg jo aldri blitt så kommunikativ og godtfungerende.:-) Hun er en fornuftig dame, og du bør stole på at hun er klok nok til å håndtere den informasjonen du gir henne på en god måte. 0 Siter
Cilien Skrevet 15. oktober 2014 Skrevet 15. oktober 2014 Hei! Problemet er at jeg kan stille to andre i en vanskelig situasjon. Jeg har kommet frem til at jeg tror hun kan tilgi det, det har du rett i, men jeg må tenke på to andre involverte. Kanskje jeg kan si, " jeg skal fortelle hvorfor jeg har dårlig samvittighet, hvis du lover å ikke tvinge meg til å si mer enn jeg vil" . Da kan jeg kanskje avtale dette sånn at hun ikke tvinger meg til å si navn, jeg vil ikke stille andre i en vanskelig situasjon. Jmin psykiater betyr mor for meg, uten hadde jeg jo aldri blitt så kommunikativ og godtfungerende.:-) Jag synes det var en veldig lur måte å si det på :-) Husk også at hun i utgangspunktet har taushetsplikt, så det som sies i terapirommet er jo mellom bare dere to. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Skrevet 16. oktober 2014 Hun er en fornuftig dame, og du bør stole på at hun er klok nok til å håndtere den informasjonen du gir henne på en god måte. Hei! Ja hun er klok. Det betyr ikke at hun har rett i alle sine vurderinger. Hun er bestemt og bestemmer også, selv om jeg bestemmer mest, men det lurer jeg av og til på om stemmer? Jeg bestemmer i vertfall det jeg får lov å bestemme Nå angret hun på at hun ikke var mer bestemt ang mine studier.... SSRI trengte jeg ikke spørre om, for de hadde jeg gått på hvis jeg skulle, allerede.... Men jeg liker tydeligheten Og jeg syns det er så morsomt noen ganger når hun feks sier, " se på felleskatalogen, det er den vi forholder oss til", jeg måtte snu meg helt rundt og se bak på et bord, på felleskatalogen måtte jeg se. Jeg gjorde det:-) Da begynner jeg å smile veldig, og jeg tenker det kan bli oppfattet uhøflig, jeg smiler selv når hun forklarer noe jeg virkelig må forstå, og hun er helt alvorlig. Jeg vet ikke, men jo mer bestemt enkelte mennesker blir, jo morsommere kan jeg få det på innsiden. For det meste går jo dette helt bra, det fins imidlertid situasjoner, der det kan bli feiloppfattet med humor. Det som var morsomst med episoden med felleskatalogen, var at hun ikke refererte til den, men at jeg måtte se på den, å snu meg helt rundt på stolen, reise meg lett opp, for å se bak meg, der lå den på bordet. Det var da jeg ble lattermild. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Skrevet 16. oktober 2014 Jag synes det var en veldig lur måte å si det på :-) Husk også at hun i utgangspunktet har taushetsplikt, så det som sies i terapirommet er jo mellom bare dere to. Hei! Takk for påminnelsen. Taushetsplikten hadde jeg helt glemt. Samtidig tror jeg faktisk min psykiater bruker den som hun bestemmer seg for, det har jeg en følelse av. Hun vet både når den gjelder og når den ikke gjelder osv 0 Siter
Bookworm Skrevet 16. oktober 2014 Skrevet 16. oktober 2014 Hei! Ja:-( jeg har det så dårlig. Jeg tar dem ikke, men jeg er fortvilt pga av lovbrudd. Du ga de altså bort? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Skrevet 16. oktober 2014 Du ga de altså bort? Hei! Nei jeg gjorde ikke det. Det er ikke det som er ulovligheten da har du misforstått helt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.