AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 I dag begynte en kollega å gråte i spisepausen. Hun gjør det noen ganger når hun er sliten og tåler ikke stress så bra, og vi var tre damer og en mann der pluss hun som gråt. De to andre damene var raskt ute med å trøste, klemme og tørke tårer. Jeg og mannen holdt oss litt i bakgrunnen. Jeg er ikke flink med sånt, men jeg fikk ut av meg noen oppmuntrende ord og et forsiktig smil. Etterpå gjorde jeg noen arbeidsoppgaver for henne for å gjøre resten av arbeidsdagen hennes lettere. Senere på dagen kom de to damene som trøstet bort til meg og sa på en syrlig måte at jeg godt kunne sagt mer og kostet på meg å gi henne en klem i stedet for å være isdronning! Jeg mener selv jeg er langt fra kald. Jeg har lett for å vise følelser sammen med mine nærmeste og det er mye klemming hjemme hos oss men jeg synes sånt er vanskelig blant andre og særlig på jobben. Jeg blir så ukomfortabel når andre gråter. Jeg fryser helt og kommer ikke på noe fornuftig å si selv om jeg synes synd på dem og føler med dem. Mannen slapp unna med det selv om ikke han heller klemte og trøstet. Jeg tolker det som at de mener en kvinne skal kunne sånt. Er det sant, forventes det at vi skal det, og er man kald hvis man ikke får det til? Gråtingen kom forresten ikke av noe jeg hadde noe som helst med å gjøre så det var ikke derfor de var sure. Anonymous poster hash: f0fac...a5d Anonymous poster hash: f0fac...a5d Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 I dag begynte en kollega å gråte i spisepausen. Hun gjør det noen ganger når hun er sliten og tåler ikke stress så bra, og vi var tre damer og en mann der pluss hun som gråt. De to andre damene var raskt ute med å trøste, klemme og tørke tårer. Jeg og mannen holdt oss litt i bakgrunnen. Jeg er ikke flink med sånt, men jeg fikk ut av meg noen oppmuntrende ord og et forsiktig smil. Etterpå gjorde jeg noen arbeidsoppgaver for henne for å gjøre resten av arbeidsdagen hennes lettere. Senere på dagen kom de to damene som trøstet bort til meg og sa på en syrlig måte at jeg godt kunne sagt mer og kostet på meg å gi henne en klem i stedet for å være isdronning! Jeg mener selv jeg er langt fra kald. Jeg har lett for å vise følelser sammen med mine nærmeste og det er mye klemming hjemme hos oss men jeg synes sånt er vanskelig blant andre og særlig på jobben. Jeg blir så ukomfortabel når andre gråter. Jeg fryser helt og kommer ikke på noe fornuftig å si selv om jeg synes synd på dem og føler med dem. Mannen slapp unna med det selv om ikke han heller klemte og trøstet. Jeg tolker det som at de mener en kvinne skal kunne sånt. Er det sant, forventes det at vi skal det, og er man kald hvis man ikke får det til? Gråtingen kom forresten ikke av noe jeg hadde noe som helst med å gjøre så det var ikke derfor de var sure.Anonymous poster hash: f0fac...a5d Anonymous poster hash: f0fac...a5d Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 Hei! De der damer har problemer ikke du. Neste gang bør du spørre om de er premenstruelle, har pms, det er ofte sånn overtro, som fører til kvinnehysteri. Jeg hadde satt pris på en som deg og fått panikk av innpåslitne mennesker i en følelsesmessig vanskelig situasjon, det jeg trenger da, er avstand, og ja praktisk hjelp høres omtenksom ut 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 I dag begynte en kollega å gråte i spisepausen. Hun gjør det noen ganger når hun er sliten og tåler ikke stress så bra, og vi var tre damer og en mann der pluss hun som gråt. De to andre damene var raskt ute med å trøste, klemme og tørke tårer. Jeg og mannen holdt oss litt i bakgrunnen. Jeg er ikke flink med sånt, men jeg fikk ut av meg noen oppmuntrende ord og et forsiktig smil. Etterpå gjorde jeg noen arbeidsoppgaver for henne for å gjøre resten av arbeidsdagen hennes lettere. Senere på dagen kom de to damene som trøstet bort til meg og sa på en syrlig måte at jeg godt kunne sagt mer og kostet på meg å gi henne en klem i stedet for å være isdronning! Jeg mener selv jeg er langt fra kald. Jeg har lett for å vise følelser sammen med mine nærmeste og det er mye klemming hjemme hos oss men jeg synes sånt er vanskelig blant andre og særlig på jobben. Jeg blir så ukomfortabel når andre gråter. Jeg fryser helt og kommer ikke på noe fornuftig å si selv om jeg synes synd på dem og føler med dem. Mannen slapp unna med det selv om ikke han heller klemte og trøstet. Jeg tolker det som at de mener en kvinne skal kunne sånt. Er det sant, forventes det at vi skal det, og er man kald hvis man ikke får det til? Gråtingen kom forresten ikke av noe jeg hadde noe som helst med å gjøre så det var ikke derfor de var sure. Anonymous poster hash: f0fac...a5d Anonymous poster hash: f0fac...a5d Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 Jeg synes du reagerte helt greit/normalt. Dersom det er vanlig for henne å gråte bør hun kanskje heller ta en prat med daglig leder for å se om noe kan gjøres litt annerledes for henne. Dersom det er vanlig prosedyre for henne å gråte ved stress/slitenhet bør du unngå å ta på deg hennes arbeidsoppgaver. Gråt kan være ganske styrende, både bevisst og ubevisst. Du beskriver de 2 "trøsterne" som "sure", men det er jo ikke sikkert de var. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hei! De der damer har problemer ikke du.Neste gang bør du spørre om de er premenstruelle, har pms, det er ofte sånn overtro, som fører til kvinnehysteri. Jeg hadde satt pris på en som deg og fått panikk av innpåslitne mennesker i en følelsesmessig vanskelig situasjon, det jeg trenger da, er avstand, og ja praktisk hjelp høres omtenksom ut Slikt bør man holde seg for god til, det er uhøflig og helt unødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 I dag begynte en kollega å gråte i spisepausen. Hun gjør det noen ganger når hun er sliten og tåler ikke stress så bra, (....) Senere på dagen kom de to damene som trøstet bort til meg og sa på en syrlig måte at jeg godt kunne sagt mer og kostet på meg å gi henne en klem i stedet for å være isdronning! Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 Jøss. Var det ikke nok at hun fikk trøst og kos av to damer? Dette er helt absurd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gamle_blakken Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 I dag begynte en kollega å gråte i spisepausen. Hun gjør det noen ganger når hun er sliten og tåler ikke stress så bra, og vi var tre damer og en mann der pluss hun som gråt. De to andre damene var raskt ute med å trøste, klemme og tørke tårer. Jeg og mannen holdt oss litt i bakgrunnen. Jeg er ikke flink med sånt, men jeg fikk ut av meg noen oppmuntrende ord og et forsiktig smil. Etterpå gjorde jeg noen arbeidsoppgaver for henne for å gjøre resten av arbeidsdagen hennes lettere. Senere på dagen kom de to damene som trøstet bort til meg og sa på en syrlig måte at jeg godt kunne sagt mer og kostet på meg å gi henne en klem i stedet for å være isdronning! Jeg mener selv jeg er langt fra kald. Jeg har lett for å vise følelser sammen med mine nærmeste og det er mye klemming hjemme hos oss men jeg synes sånt er vanskelig blant andre og særlig på jobben. Jeg blir så ukomfortabel når andre gråter. Jeg fryser helt og kommer ikke på noe fornuftig å si selv om jeg synes synd på dem og føler med dem. Mannen slapp unna med det selv om ikke han heller klemte og trøstet. Jeg tolker det som at de mener en kvinne skal kunne sånt. Er det sant, forventes det at vi skal det, og er man kald hvis man ikke får det til? Gråtingen kom forresten ikke av noe jeg hadde noe som helst med å gjøre så det var ikke derfor de var sure. Anonymous poster hash: f0fac...a5d Anonymous poster hash: f0fac...a5d Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 Kjerringer skjønner jeg meg rett og slett ikke på... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg synes du reagerte helt greit/normalt. Dersom det er vanlig for henne å gråte bør hun kanskje heller ta en prat med daglig leder for å se om noe kan gjøres litt annerledes for henne. Dersom det er vanlig prosedyre for henne å gråte ved stress/slitenhet bør du unngå å ta på deg hennes arbeidsoppgaver. Gråt kan være ganske styrende, både bevisst og ubevisst. Du beskriver de 2 "trøsterne" som "sure", men det er jo ikke sikkert de var. Ordene de brukte, særlig "isdronning", og ansiktsuttrykkene gjorde at jeg tolket dem som sure, men kanskje de ikke var det. Det var i alle fall tydelig at de ikke var fornøyd med hvordan jeg håndterte situasjonen. Du har nok rett i at det er dumt å ta på meg hennes arbeidsoppgaver. Det er typisk for meg å gjøre fordi jeg synes jeg kommer til kort med det andre og vil vise at jeg bryr meg, og fordi jeg vil hjelpe selv om jeg er ukomfortabel med følelsesmessig utagering. Mener du at jeg skal foreslå at hun tar en prat med sjefen om hva som kan gjøres? Da er jeg redd de for alvor stempler meg som isdronning. Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hei! De der damer har problemer ikke du. Neste gang bør du spørre om de er premenstruelle, har pms, det er ofte sånn overtro, som fører til kvinnehysteri. Jeg hadde satt pris på en som deg og fått panikk av innpåslitne mennesker i en følelsesmessig vanskelig situasjon, det jeg trenger da, er avstand, og ja praktisk hjelp høres omtenksom ut Takk for at du svarer men jeg tror det blir tatt ille opp dersom jeg spør dem om det. Det blir oppfattet som en fornærmelse av mange selv om det stemmer. Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Ordene de brukte, særlig "isdronning", og ansiktsuttrykkene gjorde at jeg tolket dem som sure, men kanskje de ikke var det. Det var i alle fall tydelig at de ikke var fornøyd med hvordan jeg håndterte situasjonen. Du har nok rett i at det er dumt å ta på meg hennes arbeidsoppgaver. Det er typisk for meg å gjøre fordi jeg synes jeg kommer til kort med det andre og vil vise at jeg bryr meg, og fordi jeg vil hjelpe selv om jeg er ukomfortabel med følelsesmessig utagering. Mener du at jeg skal foreslå at hun tar en prat med sjefen om hva som kan gjøres? Da er jeg redd de for alvor stempler meg som isdronning. Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 Du kan f.eks spørre henne om det ikke, på sikt, hadde gjort henne godt å ta en prat med daglig leder, evt snakket med tillitsvalgt om dere har en slik. Evt bare nevnt "situasjonen" (dersom den gjentar seg ofte) ovenfor daglig leder selv. Det trenger ikke være store tiltak som trengs å iverksettes, kanskje er dette kun en fase i livet hennes som er spesielt vanskelig, men jeg tenker at en kartlegging uansett vil være bedre enn at en kollega sitter å griner ved jevne mellomrom fordi hun er sliten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Takk for at du svarer men jeg tror det blir tatt ille opp dersom jeg spør dem om det. Det blir oppfattet som en fornærmelse av mange selv om det stemmer. Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 Hei! :-) ja mange kvinner sykeliggjør seg ved sutring. Dette med pms er bare noe tull, men noen tror på det :-( Det er gruppens makt og psykologi som skaper kvinners hormon"problemer" jeg har født bran er helt normal, men jeg merker ingenting til hokuspokus hver mnd. Som kvinne tar jeg sterk avstand for problemer enkelte skaper/ lager, det er ingenproblemer mnd i en frisk kvinnekropp, tårer og sutring av den type, sier mer om personene enn om deg, det heter noe sånt som gruppehysteri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jøss. Var det ikke nok at hun fikk trøst og kos av to damer? Dette er helt absurd. Er du mann eller jobber du sammen med flest menn? Det er ikke uvanlig at det er mye trøsting og klemming når noe skjer der det er mange damer. Jeg er den ferskeste på denne arbeidsplassen og har enda ikke fått med meg alle de uskrevne reglene, men på de andre stedene jeg har jobbet var greit at noen holdt seg litt i bakgrunnen. Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Er du mann eller jobber du sammen med flest menn? Det er ikke uvanlig at det er mye trøsting og klemming når noe skjer der det er mange damer. Jeg er den ferskeste på denne arbeidsplassen og har enda ikke fått med meg alle de uskrevne reglene, men på de andre stedene jeg har jobbet var greit at noen holdt seg litt i bakgrunnen.Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 Hei! Jeg er kvinne. Jeg overlever klemmer, liker dem: NEI! Sutring, klaging:-( Hater jeg, det er lite sånt i det miljø jeg er i, både menn og kvinner, men ikke noe pms og annen innbilning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hei!Dette med pms er bare noe tull, men noen tror på det :-(Det er gruppens makt og psykologi som skaper kvinners hormon"problemer" jeg har født bran er helt normal, men jeg merker ingenting til hokuspokus hver mnd.Som kvinne tar jeg sterk avstand for problemer enkelte skaper/ lager, det er ingenproblemer mnd i en frisk kvinnekropp, tårer og sutring av den type, sier mer om personene enn om deg, det heter noe sånt som gruppehysteri.Som du har fått høre i andre sammenhenger: På seg selv kjenner man ingen andre. At du ikke plages med PMS betyr ikke at det er tull/ikke finnes. Det er høyst reelt for mange, og kan arte seg både fysisk og psykisk. Har heldigvis ikke vært særlig plaget av det selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Som du har fått høre i andre sammenhenger: På seg selv kjenner man ingen andre. At du ikke plages med PMS betyr ikke at det er tull/ikke finnes. Det er høyst reelt for mange, og kan arte seg både fysisk og psykisk. Har heldigvis ikke vært særlig plaget av det selv. Hei! Det er tull Jeg har blitt gravid fort, har regelmessige syklus, merker jeg noe til noe annet enn det irriterende ved å måtte bruke bind, nei. Jeg syns det er et poeng, at jeg ikke har venninner og driver med gruppedrama, Det er påfallende at kvinner med pms har venninner, vi med autisme hvorfor har vi ikke pms?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hei!Det er tullJeg har blitt gravid fort, har regelmessige syklus, merker jeg noe til noe annet enn det irriterende ved å måtte bruke bind, nei.Jeg syns det er et poeng, at jeg ikke har venninner og driver med gruppedrama,Det er påfallende at kvinner med pms har venninner, vi med autisme hvorfor har vi ikke pms??Jeg betviler at det er noen som helst sammenheng mellom autisme, antall venner/venninner og PMS.PMS har du tydeligvis ikke greie på, så da synes jeg du kan la være å si/skrive noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg har blitt gravid fort, har regelmessige syklus, merker jeg noe til noe annet enn det irriterende ved å måtte bruke bind, nei. Jeg syns det er et poeng, at jeg ikke har venninner og driver med gruppedrama, Det er påfallende at kvinner med pms har venninner, vi med autisme hvorfor har vi ikke pms?? Nå synes jeg du generaliserer i meste laget. Jeg har venninner, men ikke PMS. Hysterisk eller overdramatiserende tror jeg ingen vil kalle meg. Men jeg har ikke autistiske trekk. Det går ikke an å konkludere med noe ut fra et par eksempler. Jeg er ikke kvalm når jeg er gravid, men jeg benekter ikke at det er et vanlig og reelt fenomen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Er du mann eller jobber du sammen med flest menn? Det er ikke uvanlig at det er mye trøsting og klemming når noe skjer der det er mange damer. Jeg er den ferskeste på denne arbeidsplassen og har enda ikke fått med meg alle de uskrevne reglene, men på de andre stedene jeg har jobbet var greit at noen holdt seg litt i bakgrunnen.Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 Anonymous poster hash: 97a7c...6d2 Jeg er mann og jobber med både menn og kvinner. (Litt flere menn). Jeg har opplevd at damer gråter på jobben, men finner det ikke naturlig å trøste dem på samme måte som et barn. Jeg synes det blir feil på veldig mange plan, spesielt hvis det ligger et uutalt krav om å bli dullet med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hei! Det er tull Jeg har blitt gravid fort, har regelmessige syklus, merker jeg noe til noe annet enn det irriterende ved å måtte bruke bind, nei. Jeg syns det er et poeng, at jeg ikke har venninner og driver med gruppedrama, Det er påfallende at kvinner med pms har venninner, vi med autisme hvorfor har vi ikke pms?? PMS eksisterer, det synes jeg er litt rart at du ikke vet selv om du ikke har opplevd det selv. PMS blir på folkemunne noen ganger dratt litt langt, men at noen kvinner har pms plager i mindre eller større grad er reellt. Jeg husker et tilfelle fra midten av 90 tallet hvor en kvinne ble frikjent for mordet av sin ektemann grunnet ekstrem-pms, heldigvis er det kun et fåtall som opplever den tilstanden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 PMS eksisterer, det synes jeg er litt rart at du ikke vet selv om du ikke har opplevd det selv. PMS blir på folkemunne noen ganger dratt litt langt, men at noen kvinner har pms plager i mindre eller større grad er reellt. Jeg husker et tilfelle fra midten av 90 tallet hvor en kvinne ble frikjent for mordet av sin ektemann grunnet ekstrem-pms, heldigvis er det kun et fåtall som opplever den tilstanden. Hei! Jo mer jeg leser, jo mer overbevist blir jeg om at pms er gruppehysteri, en slags misforstått søstersolidaritet, jeg vet ikke, noe tull, de som mener menstruasjon er et problem. Vi er som gruppe, født sunne kvinner i vår biologi, det fins ikke noen mnd tull som et typisk for kvinner, selvsagt kan psykiske lidelser oppstå, men derfor er evt pms under gruppen psykiske lidelser, og da, selvsagt er det reelt, jeg mener bare at for en frisk kvinne fins ikke pms, det er ikke friske kvinner som har problemer med sin friske kropp, det er syke kvinner som har problemer med sin kropp/ biologi. Slipper de venninner, er jeg ganske sikker på at de slipper pms også 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hei! Jo mer jeg leser, jo mer overbevist blir jeg om at pms er gruppehysteri, en slags misforstått søstersolidaritet, jeg vet ikke, noe tull, de som mener menstruasjon er et problem. Vi er som gruppe, født sunne kvinner i vår biologi, det fins ikke noen mnd tull som et typisk for kvinner, selvsagt kan psykiske lidelser oppstå, men derfor er evt pms under gruppen psykiske lidelser, og da, selvsagt er det reelt, jeg mener bare at for en frisk kvinne fins ikke pms, det er ikke friske kvinner som har problemer med sin friske kropp, det er syke kvinner som har problemer med sin kropp/ biologi. Slipper de venninner, er jeg ganske sikker på at de slipper pms også Også uhysteriske mentalt friske kvinner kan oppleve pms. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401489-er-%C3%A5-ikke-klemmevise-vanskelige-f%C3%B8lelser-%C3%A5-v%C3%A6re-kald/#findComment-3575093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.