Gå til innhold

Seminar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på seminar med jobben. Lurer på om jeg er for dårlig til å dra. Vil helst trekke meg bort fra alle og være alene. Lurer på om alle ser på meg at jeg er deppa, men tror jeg klarer å skjule det. Jeg synes det er spennende med foredrag.

Det må vel være lov å gå på rommet og være for seg selv? Har bare lyst til å lese bøker, spise godteri og kos meg alene.

Skrevet

Jeg har en jobb hvor jeg hører folk prate hele dagen, så er sliten av å høre på folk.

Skrevet

Jeg skal på seminar med jobben. Lurer på om jeg er for dårlig til å dra. Vil helst trekke meg bort fra alle og være alene. Lurer på om alle ser på meg at jeg er deppa, men tror jeg klarer å skjule det. Jeg synes det er spennende med foredrag.

Det må vel være lov å gå på rommet og være for seg selv? Har bare lyst til å lese bøker, spise godteri og kos meg alene.

Er jo lov å trekke seg tilbake hvis du føler behov for det, det har ingen andre noe med.

Skrevet

Det er sant, Stjernestøv. Jeg gjør det som føles best for meg selv:)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det forventes vel at du deltar om du er på seminar.

Skrevet

Hvor mye du deltar på de sosiale innslagene i programmet er i det minste delvis opp til deg selv, men det forventes vel av deg at du deltar på alt det faglige.

Skrevet

Jeg skal selvfølgelig delta på alt det faglige, og middagen osv. Jeg tenkte mer på når middagen er over på kvelden, at jeg da trekker meg for meg selv på rommet. Det bør vel være greit?

Jeg trenger også å være uthvilt til seminar som varer hele dagen, og da trenger jeg å sove, for jeg er så sliten.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Etter middagen har du ingen forpliktelser.

Skrevet

NHD: Jeg lurer på om du kan gi meg noen tips om hvordan trene opp interessen for andre igjen. F.eks. ved middag og det er folk jeg ikke kjenner. Jeg kjenner ikke helt meg selv igjen lenger- er blitt så sur og sinna hele tiden. Hva skal jeg snakke med "sidemann" om f.eks? Har ingen problemer med dem jeg kjenner. Snakke om jobb?

Skrevet

NHD: Jeg lurer på om du kan gi meg noen tips om hvordan trene opp interessen for andre igjen. F.eks. ved middag og det er folk jeg ikke kjenner. Jeg kjenner ikke helt meg selv igjen lenger- er blitt så sur og sinna hele tiden. Hva skal jeg snakke med "sidemann" om f.eks? Har ingen problemer med dem jeg kjenner. Snakke om jobb?

Det er ikke meg du spør, men jeg har vært i noenlunde samme sko. Jeg syns det var kjempeskummelt å dra på konferanse/seminar, og jeg kjente ikke en sjel.

Snakk om jobben - da har dere felles interesser og tema å snakke om :) Funka veldig bra for meg i hvertfall.

Skrevet

Det er ikke meg du spør, men jeg har vært i noenlunde samme sko. Jeg syns det var kjempeskummelt å dra på konferanse/seminar, og jeg kjente ikke en sjel.

Snakk om jobben - da har dere felles interesser og tema å snakke om :) Funka veldig bra for meg i hvertfall.

Da gjør jeg det, hww. Kan ikke mure meg helt inne heller. Ikke at jeg har så veldig angst, har ikke latt det hindre meg før. Men mer at jeg er så sliten og lei osv. Har sikkert godt av det!

Skrevet (endret)

Da gjør jeg det, hww. Kan ikke mure meg helt inne heller. Ikke at jeg har så veldig angst, har ikke latt det hindre meg før. Men mer at jeg er så sliten og lei osv. Har sikkert godt av det!

Det snur seg nok litt når du kommer dit, tenker jeg :)

Lykke til - og kos deg :)

Endret av hww
Skrevet

Jeg var utenlands en gang og klarte å holde konversasjonen under middagen ved å stille spørsmål. Folk elsker å prate om seg selv og sitt. Får du motspørsmål må du selvfølgelig svare. Det går an å forberede seg på det mens den andre prater. Det er ikke noen god form for kommunikasjon selvfølgelig for man skal alltid gi sin fulle oppmerksomhet til den som prater men i sånne tilfeller synes  jeg det er ok. Da folk gikk i baren trakk jeg med stille og forsiktig tilbake.

Du kommer langt med å smile og være høflig.

Skrevet

Jeg var utenlands en gang og klarte å holde konversasjonen under middagen ved å stille spørsmål. Folk elsker å prate om seg selv og sitt. Får du motspørsmål må du selvfølgelig svare. Det går an å forberede seg på det mens den andre prater. Det er ikke noen god form for kommunikasjon selvfølgelig for man skal alltid gi sin fulle oppmerksomhet til den som prater men i sånne tilfeller synes  jeg det er ok. Da folk gikk i baren trakk jeg med stille og forsiktig tilbake.

Du kommer langt med å smile og være høflig.

Hei, og takk for svar.

Allerede på bussen ble jeg sittende ved siden av en super hyggelig dame som var så imøtekommende og lett å prate med.... men siden jeg var litt sliten tok jeg opp boka mi en passende stund og "lata" som jeg sov. Men tror det har med kjemi å gjøre. Noen er så lette å prate med.

Det gikk ellers greit. Det er mange som er så hyggelige med meg og jeg blir så overraska hver gang. Folk viser meg respekt ( inni meg føler jeg meg som verdens kjedeligste person). Men jeg spør andre veldig mye, er nysgjerrig på anger, men liker ikke å prate om meg selv.

Så et spørsmål til den som vil svare:

1. Jeg opplever ofte surr i hodet, spesielt når jeg prater med folk som også er litt uklare i hodet og ikke har noen bestemte meninger.

2. Skulle ønsker jeg hadde mer klare meninger og litt klarere tanker!! Jeg har f.eks. en svigerinne som er så rolig og integrert ( eller hva man sier). Jeg har lyst være sånn. Synes også Frosken er veldig klar og sikker. Så hvis du ser dette Frosken; kan du gi meg noen tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...