Gå til innhold

Deppa og lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg deppa og rar i kroppen, folk har motivert meg her inne til å slutte å røyke men jeg klarer det ikke. Så er det sunnheten, det er ikke sunt å røyke og jeg spiser ikke sunt. Lever et usunt liv med lite mosjon, klarer ikke være noe aktiv. Nå er jeg rar i kroppen igjen og det strømmer i den, og jeg som skal til frisøren neste uke og ta p.sprøyten skal jeg og. Må ut av huset da, folk er vel lei av å gi meg råd nå for jeg klarer jo ikke følge dem :( Jeg er nok en svak person med ingen viljestyrke, for jeg klarer jo ingenting. Burde vasket her og men orker jo ikke, er jeg en håpløs person? Alt er et ork, kan jeg være deprimert eller er det fordi jeg var syk i sommer fremdeles?

Skrevet

Tror jeg er syk i hodet! Da er vel alt håp ute?

Skrevet

Det tar lang tid å komme seg etter psykose, selv har jeg brukt to år der jeg ikke har klart noen ting, men nå har jeg lyst til å begynne å jobbe.

Skrevet

Det tar lang tid å komme seg etter psykose, selv har jeg brukt to år der jeg ikke har klart noen ting, men nå har jeg lyst til å begynne å jobbe.

Uff, det er jo så frustrerende, tar vel lang tid før jeg kommer meg helt da. At jeg var så DUM å slutte på medisiner sist, hvor DUM går det an å bli. Herregud sier jeg bare.

Gjest gjesteleser
Skrevet

Skriv ut denne tråden og heng den på kjøleskapet. Neste gang du får lyst å slutte med medisiner leser du dine egne svar høyt for deg selv til lysten går over:-)

Skrevet (endret)

Uff, det er jo så frustrerende, tar vel lang tid før jeg kommer meg helt da. At jeg var så DUM å slutte på medisiner sist, hvor DUM går det an å bli. Herregud sier jeg bare.

Jeg var dum også, men jeg føler meg helt normal igjen nå. Hjernen rehabiliterte seg selv

Men det tok lang tid.

Endret av missmas
Skrevet

Skriv ut denne tråden og heng den på kjøleskapet. Neste gang du får lyst å slutte med medisiner leser du dine egne svar høyt for deg selv til lysten går over:-)

Det kan jo være en ide ja, lysten kan jo komme men er der ikke nå. Men er lei av at jeg må ta medisin.

Skrevet

Jeg var dum også, men jeg føler meg helt normal igjen nå. Hjernen rehabiliterte seg selv

Men det tok lang tid.

Får ta tiden til hjelp da, er en lite kjekk tilværelse det her. Men det vet jo du også, tør ikke slutte med medisin nå men litt i seneste laget det nå.

Skrevet

Får ta tiden til hjelp da, er en lite kjekk tilværelse det her. Men det vet jo du også, tør ikke slutte med medisin nå men litt i seneste laget det nå.

Vi er litt i samme båt, jeg spiser bare usunt jeg også, men jeg røyker ikke da heldigvis begynte jeg aldri med det, også trener jeg litt. Men klarer ikke snu kostholdet

Skrevet

Vi er litt i samme båt, jeg spiser bare usunt jeg også, men jeg røyker ikke da heldigvis begynte jeg aldri med det, også trener jeg litt. Men klarer ikke snu kostholdet

Ja det er ikke lett, står jo helt fast i alt dette gørret og kommer ikke løs....usynlige lenker. Det er jaggu bra du ikke røyker, det er noe dritt!

Skrevet

Ja det er ikke lett, står jo helt fast i alt dette gørret og kommer ikke løs....usynlige lenker. Det er jaggu bra du ikke røyker, det er noe dritt!

Jeg lurer på om det blir enklere å spise sunt om jeg kommer meg ut i jobb. Får litt struktur på dagen liksom. Klare dele opp i måltider.

Skrevet

Sånn som det er nå er mat og brus liksom eneste jeg har i løpet av dagen min :(

Skrevet

Sånn som det er nå er mat og brus liksom eneste jeg har i løpet av dagen min :(

Ja her går det bare i røyk og usunn mat, det hjelper nok helt sikkert å ha noe å gjøre. Føler meg oppgitt av hele samfunnet, men det har jo vist seg at jeg ikke var noe å satse på. Klarer jo ikke hverdagen en gang, men får håpe jeg kommer meg for da skal jeg virkelig ikke bare sitte her og glo. Før syntes jeg høsten var fin og med vakre farger, likte å gå tur. Savner det, nå er ting litt mørkt.

Skrevet

Det er bra at du har begynt med meds igjen. Nå det gjelder det andre mener jeg det er smart å ta babysteps. Gå i fem minutter f.eks. Prøv å stå imot røysuget i fem minutter. Sånne ting.

Lykke til stjernestøv! Jeg synes du er et flott menneske.

Skrevet

Føler meg deppa og rar i kroppen, folk har motivert meg her inne til å slutte å røyke men jeg klarer det ikke. Så er det sunnheten, det er ikke sunt å røyke og jeg spiser ikke sunt. Lever et usunt liv med lite mosjon, klarer ikke være noe aktiv. Nå er jeg rar i kroppen igjen og det strømmer i den, og jeg som skal til frisøren neste uke og ta p.sprøyten skal jeg og. Må ut av huset da, folk er vel lei av å gi meg råd nå for jeg klarer jo ikke følge dem :( Jeg er nok en svak person med ingen viljestyrke, for jeg klarer jo ingenting. Burde vasket her og men orker jo ikke, er jeg en håpløs person? Alt er et ork, kan jeg være deprimert eller er det fordi jeg var syk i sommer fremdeles?

Du er ikke en håpløs person:-) Men jeg synes du skal begynne på Friskvernsentralen igjen, blir med på gåturer og opplegg for kostholdsomlegging etter hvert. Kanskje burde du også komme deg på dagsenteret en dag i uka, det blir for passivt slik det er nå. For noen år siden hadde du barn som sørget for at du hadde nok å gjøre, nå er de store og du må fylle dagene dine med litt mer mennesker og aktivitet.

Skrevet

Det er bra at du har begynt med meds igjen. Nå det gjelder det andre mener jeg det er smart å ta babysteps. Gå i fem minutter f.eks. Prøv å stå imot røysuget i fem minutter. Sånne ting.

Lykke til stjernestøv! Jeg synes du er et flott menneske.

Takk for det Gondor :-)

Får ta babysteps, men røyken har tatt helt over igjen. Var på besøk i går og da ble det mye røyking på oss, bare det er jo deprimerende. Jeg lar meg fort rive med.

Skrevet

Du er ikke en håpløs person:-) Men jeg synes du skal begynne på Friskvernsentralen igjen, blir med på gåturer og opplegg for kostholdsomlegging etter hvert. Kanskje burde du også komme deg på dagsenteret en dag i uka, det blir for passivt slik det er nå. For noen år siden hadde du barn som sørget for at du hadde nok å gjøre, nå er de store og du må fylle dagene dine med litt mer mennesker og aktivitet.

Takk :-)

Tenker på å gå der men det blir jo aldri, jeg tenker masse det ikke blir noe av. Og jeg syns en time er så langt, må øve meg litt først da. Får ta en tur på dagsenteret neste uke å se på tv der, håpe på å treffe noen folk. Det blir veldig passivt nå, gjør jo ingenting. Savner litt når ungene var små, da var jeg opptatt hele tiden og fikk telefoner hver dag, ikke alltid så hyggelig men det gav meg noe å gjøre. Nå er det tomt, men det er jo opp til meg å fylle dagene med noe. Det er bare vanskelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...