gråstein Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Skrevet 16. oktober 2014 Hvorfor er det absolutt jeg skal må det? Du blir nok ikke kvitt asperger, men du kan finne løsninger. Hva slags løsninger snakker vi om da? 0 Siter
startet av Skrevet 16. oktober 2014 Skrevet 16. oktober 2014 Hvis man hadde fått hjelp ja. Det er grenser for hvor mye man klarer selv når man er så deprimert at man ikke kommer seg opp av sengen, og når man gjør det, har så mye angst at man ikke kommer ut av døra.Depresjon innebærer dårlig viljestyrke. Som regel, det er selvsagt flere kriterier for depresjon. 0 Siter
gråstein Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Skrevet 16. oktober 2014 Depresjon innebærer dårlig viljestyrke. Tror du NHD er enig i dette? 0 Siter
gråstein Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Skrevet 16. oktober 2014 Lett, vent et par år, be om å bli rediagnostisert. Profit Right. 0 Siter
startet av Skrevet 16. oktober 2014 Skrevet 16. oktober 2014 Hva slags løsninger snakker vi om da?Jeg kjenner ikke til deg annet enn 20-30 innlegg jeg har sett du har skrevet her. 0 Siter
startet av Skrevet 16. oktober 2014 Skrevet 16. oktober 2014 Tror du NHD er enig i dette?Nei, men han er mindre intelligent enn meg. 0 Siter
gråstein Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Skrevet 16. oktober 2014 Nei, men han er mindre intelligent enn meg. Det vet jeg ingen ting om. Men han er ekspert på området. I motsetning til deg. 0 Siter
gråstein Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Skrevet 16. oktober 2014 Jeg kjenner ikke til deg annet enn 20-30 innlegg jeg har sett du har skrevet her. Du kan sikket komme med noen forslag til generelle løsninger. Merkelig har hverken super-spesialist eller NAV hatt noen. Så da vet ikke jeg. 0 Siter
startet av Skrevet 16. oktober 2014 Skrevet 16. oktober 2014 Det vet jeg ingen ting om. Men han er ekspert på området. I motsetning til deg.NHD er pille-eksperten over alle pille-eksperter (nesten), men ellers er han dum. Han klarer ikke tenke helhetlig om verden rundt seg. 0 Siter
startet av Skrevet 16. oktober 2014 Skrevet 16. oktober 2014 Du kan sikket komme med noen forslag til generelle løsninger. Merkelig har hverken super-spesialist eller NAV hatt noen. Så da vet ikke jeg.Du begynner på det nivået du er på. Hvis du ikke er fysisk aktiv, så begynner du der. Hvis du spiser usunt, så begynner du der. Hvis du har angst rundt folk, så begynner du med det meste du kan takle over tid, for å øke gradvis. Etc. etc. 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 16. oktober 2014 Skrevet 16. oktober 2014 Angst skal visstnok bli bedre av å presse seg gjennom det å gjøre det du har angst for, har jeg hørt på dol ihvertfall. Men det kreves viljestyrke da 0 Siter
startet av Skrevet 16. oktober 2014 Skrevet 16. oktober 2014 Angst skal visstnok bli bedre av å presse seg gjennom det å gjøre det du har angst for, har jeg hørt på dol ihvertfall. Men det kreves viljestyrke da Ved fobier så fungerer eksponering, men har man f.eks. personlighetsforstyrrelser så blir det en annen approach, men man kan likevel bli frisk... Altså med viljestyrke så mener jeg ikke bare "gunne på", men ha en stabil tro på gradvise endringer over tid, og gjennomføre dette... 0 Siter
startet av Skrevet 16. oktober 2014 Skrevet 16. oktober 2014 Uansett så kan eksponering forsterke problemet hvis man eksponerer seg for mye, men da prøver man jo feil, selv om man prøver, man må prøve riktig. 0 Siter
startet av Skrevet 16. oktober 2014 Skrevet 16. oktober 2014 Men hvis man er deprimert (tenker ikke nødvendigvis på diagnosen depresjon her), så har man ikke denne optimismen. Da får man ikke den viljestyrken.Depresjon = nedgang.Det som går ned er først og fremst optimismen.Økonomisk depresjon kjennetegnes ved at ingen investerer penger - fordi de er PESSIMISTISKE.Det fører til verre tider for alle!Men så var den en dude som fant ut at man måtte ikke spare penger, man måtte BRUKE penger!Det samme må de som bare ligger på sofaen! De må ikke spare på energien, de må BRUKE energien!For da får man det mye bedre! Akkurat som det ble oppgang i verden når de begynte å investere igjen!Men så kom uheldigvis 2. verdenskrig. Dette er synonymt med å PRØVE FEIL, fordi årsaken var at man ville straffe Tyskland og hemme de.Dette kan kanskje sammenlignes med å ha selvforakt?Da går det rett til helvete igjen.Men etter 2. verdenskrig så lærte Vesten; man begynte å handle med hverandre. Fordi man fant ut at handel er til alles beste.Så alle landene bør handle med hverandre, akkurat som alle mennesker bør engasjere seg i hverandre. Eller ikke alle da, man har jo rotte-stater som Nord-Korea og andre, men stort sett.Med mindre man ER en rottenasjon, da, sånn som meg, som alle skyr. Da er det verre. Ikke at jeg kan skylde på dette for min miserabelhet, for liksom Kim Jong-un han bygger jo atomvåpen... han ødelegger... er destruktiv... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 Skrevet 16. oktober 2014 Er dette NIF (Norges Ignorante Forening) som holder årsmøte?Anonymous poster hash: c0bcc...5de 0 Siter
startet av Skrevet 16. oktober 2014 Skrevet 16. oktober 2014 Er dette NIF (Norges Ignorante Forening) som holder årsmøte?Anonymous poster hash: c0bcc...5de Gå og legg deg nå, NHD. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 Skrevet 16. oktober 2014 Gå og legg deg nå, NHD. Nå lever du farlig. Anonymous poster hash: c0bcc...5de 0 Siter
startet av Skrevet 16. oktober 2014 Skrevet 16. oktober 2014 Nå lever du farlig.Anonymous poster hash: c0bcc...5de Nattinatt, jeg må få meg noe søvn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.