Gå til innhold

Fra NAV-mottaker til millionomsetning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• startet av

27

• gråstein

16

• AnonymBruker

10

• DexterMorgan

4

Mest aktive i denne tråden

Hvis man hadde fått hjelp ja. Det er grenser for hvor mye man klarer selv når man er så deprimert at man ikke kommer seg opp av sengen, og når man gjør det, har så mye angst at man ikke kommer ut av døra.

Depresjon innebærer dårlig viljestyrke. Som regel, det er selvsagt flere kriterier for depresjon.

Annonse

Jeg kjenner ikke til deg annet enn 20-30 innlegg jeg har sett du har skrevet her.

Du kan sikket komme med noen forslag til generelle løsninger. Merkelig har hverken super-spesialist eller NAV hatt noen. Så da vet ikke jeg.

Du kan sikket komme med noen forslag til generelle løsninger. Merkelig har hverken super-spesialist eller NAV hatt noen. Så da vet ikke jeg.

Du begynner på det nivået du er på. Hvis du ikke er fysisk aktiv, så begynner du der. Hvis du spiser usunt, så begynner du der. Hvis du har angst rundt folk, så begynner du med det meste du kan takle over tid, for å øke gradvis. Etc. etc.

Angst skal visstnok bli bedre av å presse seg gjennom det å gjøre det du har angst for, har jeg hørt på dol ihvertfall. Men det kreves viljestyrke da :ph34r:

Ved fobier så fungerer eksponering, men har man f.eks. personlighetsforstyrrelser så blir det en annen approach, men man kan likevel bli frisk... :)

Altså med viljestyrke så mener jeg ikke bare "gunne på", men ha en stabil tro på gradvise endringer over tid, og gjennomføre dette...

Annonse

Men hvis man er deprimert (tenker ikke nødvendigvis på diagnosen depresjon her), så har man ikke denne optimismen. Da får man ikke den viljestyrken.

Depresjon = nedgang.

Det som går ned er først og fremst optimismen.

Økonomisk depresjon kjennetegnes ved at ingen investerer penger - fordi de er PESSIMISTISKE.

Det fører til verre tider for alle!

Men så var den en dude som fant ut at man måtte ikke spare penger, man måtte BRUKE penger!

Det samme må de som bare ligger på sofaen! De må ikke spare på energien, de må BRUKE energien!

For da får man det mye bedre! Akkurat som det ble oppgang i verden når de begynte å investere igjen!

Men så kom uheldigvis 2. verdenskrig. Dette er synonymt med å PRØVE FEIL, fordi årsaken var at man ville straffe Tyskland og hemme de.

Dette kan kanskje sammenlignes med å ha selvforakt?

Da går det rett til helvete igjen.

Men etter 2. verdenskrig så lærte Vesten; man begynte å handle med hverandre. Fordi man fant ut at handel er til alles beste.

Så alle landene bør handle med hverandre, akkurat som alle mennesker bør engasjere seg i hverandre. Eller ikke alle da, man har jo rotte-stater som Nord-Korea og andre, men stort sett.

Med mindre man ER en rottenasjon, da, sånn som meg, som alle skyr. Da er det verre. Ikke at jeg kan skylde på dette for min miserabelhet, for liksom Kim Jong-un han bygger jo atomvåpen... han ødelegger... er destruktiv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...