stjernestøv Skrevet 17. oktober 2014 Skrevet 17. oktober 2014 Det er noe jeg syns er rart, jeg lider av kronisk forstoppelse men da jeg var innlagt fikk jeg gått på do. Kan det være psykisk? Er det ikke rart jeg fikk gått på do tiden jeg var innlagt og ikke hjemme? Har slim i avføringen også nå, kan jo være irritabel tarm, er det psykisk? Hva kan jeg gjøre da? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 17. oktober 2014 Skrevet 17. oktober 2014 Det er noe jeg syns er rart, jeg lider av kronisk forstoppelse men da jeg var innlagt fikk jeg gått på do. Kan det være psykisk? Er det ikke rart jeg fikk gått på do tiden jeg var innlagt og ikke hjemme? Har slim i avføringen også nå, kan jo være irritabel tarm, er det psykisk? Hva kan jeg gjøre da? Hei! stakkars deg ja det kan være psykisk. Det kan være at du har mye stress rundt deg, feks a... hvis din mann klager/kjefter, ditt barn strever osv Det viktige blir å forstå mekanismene, hva utløser hva? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Skrevet 17. oktober 2014 Hei! stakkars deg ja det kan være psykisk. Det kan være at du har mye stress rundt deg, feks a... hvis din mann klager/kjefter, ditt barn strever osv Det viktige blir å forstå mekanismene, hva utløser hva? Min mann irriterer seg mye, det slapp jeg jo når jeg var innlagt. Men vi ser i grunn ikke så mye til hverandre, han er mest for seg selv og mye ute. Barna tenker jeg jo på hele tiden men det gjorde jeg jo da jeg var innlagt også, men de var jo ikke der fysisk. Kan ikke tenke meg at det er pga dem, når jeg var innlagt var det litt rutiner og jeg gikk tur. Men jeg var jo dårlig da også, forstår det bare ikke. Men da vet jeg ihvertfall at det kan være psykisk, rart det der hvordan psyken virker inn på kroppen. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 17. oktober 2014 Skrevet 17. oktober 2014 Min mann irriterer seg mye, det slapp jeg jo når jeg var innlagt. Men vi ser i grunn ikke så mye til hverandre, han er mest for seg selv og mye ute. Barna tenker jeg jo på hele tiden men det gjorde jeg jo da jeg var innlagt også, men de var jo ikke der fysisk. Kan ikke tenke meg at det er pga dem, når jeg var innlagt var det litt rutiner og jeg gikk tur. Men jeg var jo dårlig da også, forstår det bare ikke. Men da vet jeg ihvertfall at det kan være psykisk, rart det der hvordan psyken virker inn på kroppen. Hei! Ja det er rart, men det er sånn det er. . Irriterer din mann seg over deg, så kan det vare lenger enn du selv tenker, man blir usikker inni seg 0 Siter
slabbedask Skrevet 17. oktober 2014 Skrevet 17. oktober 2014 Det er noe jeg syns er rart, jeg lider av kronisk forstoppelse men da jeg var innlagt fikk jeg gått på do. Kan det være psykisk? Mageproblemer er veldig ofte psykisk ja. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Skrevet 17. oktober 2014 Hei! Ja det er rart, men det er sånn det er. . Irriterer din mann seg over deg, så kan det vare lenger enn du selv tenker, man blir usikker inni seg Ja jeg blir litt usikker hver gang vi er sammen for han irriterer seg på så mye, jeg vet ikke alltid hva det er heller. Var fælt når jeg var forkjølet for han hater tette neser, han liker ikke lyder generelt. Alt skal gå for seg i stillhet. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Skrevet 17. oktober 2014 Mageproblemer er veldig ofte psykisk ja. Har alltid tenkt det var medisinene, men jeg tok jo medisiner når jeg var innlagt også. 0 Siter
Bookworm Skrevet 17. oktober 2014 Skrevet 17. oktober 2014 Ja jeg blir litt usikker hver gang vi er sammen for han irriterer seg på så mye, jeg vet ikke alltid hva det er heller. Var fælt når jeg var forkjølet for han hater tette neser, han liker ikke lyder generelt. Alt skal gå for seg i stillhet. Mannen din blir irritert på deg når du er forkjølet, fordi han liker ikke lyden av tette neser?! Du tuller vel? Dette er en voksen mann? Da må jeg si som fjortisen: OMG! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Mannen din blir irritert på deg når du er forkjølet, fordi han liker ikke lyden av tette neser?! Du tuller vel? Dette er en voksen mann? Da må jeg si som fjortisen: OMG! Han har alltid hatt dette problemet, selv tror han det er misophonia...selv tror jeg han har asperger. Det finnes visst ikke hjelp å få, han har gått til psykolog. Det er litt nervepirrende når han er slik, men han sier det er enda verre for han selv, at de som ikke har det ikke kan forstå det. http://en.wikipedia.org/wiki/Misophonia Endret 18. oktober 2014 av stjernestøv 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Skrevet 18. oktober 2014 I hvert fall diaré, tror jeg I en lang dårlig periode hadde jeg diare hele tiden, så det kan sikkert stemme. Ville heller hatt det enn forstoppelse. 0 Siter
Gjest Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Det tror jeg definitivt. Redd for å spise når jeg jobber Pga forstoppelse ( 0 Siter
ISW Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Husk at vi har de samme stoffene (serotonin, osv) i fordøyelsessystemet som i hjernen, og medikamentene virker like mye på fordøyelsessystemet som de gjør på hjernen. Det betyr at magen både blir påvirket av psykiske endringer såvel som medikamenter. Svaret på spørsmålet tror jeg absolutt er ja. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Skrevet 18. oktober 2014 Det tror jeg definitivt. Redd for å spise når jeg jobber Pga forstoppelse ( Jeg har begynt å ha søndag som dodag nå, da går jeg omtrent hele dagen 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Skrevet 18. oktober 2014 Husk at vi har de samme stoffene (serotonin, osv) i fordøyelsessystemet som i hjernen, og medikamentene virker like mye på fordøyelsessystemet som de gjør på hjernen. Det betyr at magen både blir påvirket av psykiske endringer såvel som medikamenter. Svaret på spørsmålet tror jeg absolutt er ja. Uff da! Så det hadde kanskje blitt bedre hvis jeg tok AD? 0 Siter
ISW Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Uff da! Så det hadde kanskje blitt bedre hvis jeg tok AD? Jeg får iblant løs mage av AD. Det er naturlig at det skjer, fordi mer serotonin i magen gjør at fordøyelsen går raskere. Det er kroppens forsvarsmekanisme mot mat vi ikke tåler, at den skal raskt ut igjen. Antipsykotika kan virke motsatt (siden den blokkerer serotonin fra å nå visse reseptorer). Men dette varierer jo veldig fra stoff til stoff. Vanskelig å si om du burde bruke AD bare for fordøyelsen da, det må jo ligge en helhetsvurdering til grunn. 0 Siter
Gjest Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg har begynt å ha søndag som dodag nå, da går jeg omtrent hele dagen høres ut som dine problemer er mer omfattende en mine. Min angst er nok mer situert. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Skrevet 18. oktober 2014 Jeg får iblant løs mage av AD. Det er naturlig at det skjer, fordi mer serotonin i magen gjør at fordøyelsen går raskere. Det er kroppens forsvarsmekanisme mot mat vi ikke tåler, at den skal raskt ut igjen. Antipsykotika kan virke motsatt (siden den blokkerer serotonin fra å nå visse reseptorer). Men dette varierer jo veldig fra stoff til stoff. Vanskelig å si om du burde bruke AD bare for fordøyelsen da, det må jo ligge en helhetsvurdering til grunn. Nei kan vel ikke ta AD pga fordøyelsen, men kunne gjort det for det er så plagsomt. Men takk for forklaringen 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Skrevet 18. oktober 2014 høres ut som dine problemer er mer omfattende en mine. Min angst er nok mer situert. Ja det er ganske omfattendes, uff! En plage altså. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Fire-fem dråper Laxoberal daglig gjør underverker. Anonymous poster hash: c7635...053 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.