Gå til innhold

Remisjon og bipolar lidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man er bipolar og ikke bruker medisiner, kan man da komme i remisjon som varer resten av livet, eller må man regne med flere episoder? Hvorfor blir noen tilsynelatende helbredet av schizofreni? Kan man bli helbredet av bipolar lidelse, eller er det kun med medisiner man kan leve et liv med få symptomer?

Psykologen min sa at det vil være uansvarlig av meg å seponere eller redusere meds så lenge jeg har barn hjemmme. Jeg prøvde å redusere, men det gikk altså så dårlig som det kunne gå. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg fikk symptomer etter få dager. Jeg trodde det kunne gå måneder eller år før man gikk inn i en ny episode. Er min bipolare lidelse aktiv under lokket av medisiner eller hva?

Kan sterkt sinne og irritasjon være en form for hypomani? Jeg gikk rundt og var fly forbannet og følte at det var innestengt raseri. At jeg egentlig er sint og ikke sedat som jeg er nå og som føles mye bedre.

Så gikk jeg raskt ned i kjelleren hvor veggene var så glatte at jeg ikke klarte å klore meg opp.

Nå tror jeg at jeg er stabil igjen. Jeg føler glede og dyp kjærlighet for mine barn. Nå føler jeg at jeg har ro nok til å jobbe med mitt store problem: prokastrinering. Jeg skal google det opp og se om jeg kan få noen gode tips og råd.

Det eneste som plager meg nå er lavt stoffskifte. Jeg håper jeg kan starte på medisinen Armour Thyroid. Mange har fått et helt nytt liv etter å ha startet på denne medisinen.

Nå har jeg bablet mye. Mitt hovedspørsmål er:

Kan bipolar lidelse gå i remisjon for resten av livet eller må man regne med nye episoder?

Hvorfor blir noen tilsynelatende helbredet av schizofreni?

Kan bipolar liselse helbredes uten medisiner?

Er det noen som klarer å leve med ups and downs og fungere helt normalt?

Skrevet

Må bare si at det er rart det der at noen ganger blir man dårlig bare etter noen dager, vil tro at sykdommen er aktiv da. Jeg kan føle sykdommen nå under medisinene, så nå tør jeg ikke slutte. Men andre ganger har det gått lang tid før jeg ble dårlig, skulle gjerne blitt kvitt det. Har lest at folk kan bli bedre når de blir eldre av schizofreni, kanskje det gjelder for bipolar også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...