InMyPlace Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Hei! Har forsøkt flere ssri og ap mot angst, men det eneste som virkelig hjelper er benzo. Er det i realiteten kun benzo som er en effektiv medisin mot angst? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Hei! Har forsøkt flere ssri og ap mot angst, men det eneste som virkelig hjelper er benzo. Er det i realiteten kun benzo som er en effektiv medisin mot angst? SRRI hjalp mot panikkangst, eller er benzo det eneste som hjelper meg. Anonymous poster hash: 829de...379 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Engstelige tåler ikke/svært dårlig ethvert ubehag. Det eneste som fjerner alt ubehag uten bivirkninger er benzo. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Engstelige tåler ikke/svært dårlig ethvert ubehag. Det eneste som fjerner alt ubehag uten bivirkninger er benzo. Hva om angesten blir så lammende at man ikke fungerer i det hele tatt (uvirkelighetsfølelse, svimmelhet, kvalme, null matlyst, dårlig søvn, osv). Er dette "ubehang" som "ikke-engstelige" tåler? Anonymous poster hash: 829de...379 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Benzo er tingen, måtte ta i dag og det hjalp. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Benzo er tingen, måtte ta i dag og det hjalp. Brukt med fornuft er det en meget fin medisin uten bivirkninger. Anonymous poster hash: 829de...379 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Brukt med fornuft er det en meget fin medisin uten bivirkninger. Anonymous poster hash: 829de...379 Ja det er det, jeg bruker det ikke ofte. 0 Siter
InMyPlace Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Skrevet 18. oktober 2014 Engstelige tåler ikke/svært dårlig ethvert ubehag. Det eneste som fjerner alt ubehag uten bivirkninger er benzo. Ja, det er slik jeg har det. Har karret meg i gjennom jobber og skole i kanskje 15 år, og enda har ikke en psykiater tatt tak i lidelsen min. Nå blir jeg kanskje uføretrygdet, men om jeg hadde gått på en svak benzo, hadde jeg vært 100 prosent funksjonsfrisk. Så jeg vet ikke lengre, psykiateren jeg møter nå drar den klassiske "å bruke benzo er som å tisse i buksa for å holde varmen" strofen. 0 Siter
gråstein Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Ja, det er slik jeg har det. Har karret meg i gjennom jobber og skole i kanskje 15 år, og enda har ikke en psykiater tatt tak i lidelsen min. Nå blir jeg kanskje uføretrygdet, men om jeg hadde gått på en svak benzo, hadde jeg vært 100 prosent funksjonsfrisk. Så jeg vet ikke lengre, psykiateren jeg møter nå drar den klassiske "å bruke benzo er som å tisse i buksa for å holde varmen" strofen. Hvis alternativet er uføretrygd må da benzo være bedre? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Ja, det er slik jeg har det. Har karret meg i gjennom jobber og skole i kanskje 15 år, og enda har ikke en psykiater tatt tak i lidelsen min. Nå blir jeg kanskje uføretrygdet, men om jeg hadde gått på en svak benzo, hadde jeg vært 100 prosent funksjonsfrisk. Så jeg vet ikke lengre, psykiateren jeg møter nå drar den klassiske "å bruke benzo er som å tisse i buksa for å holde varmen" strofen. Det hjelper ikke om psykiateren tar tak i angsten din. Det er du som må ta tak i den. Ja, det er kanskje den eneste indikasjonen for langvarig benzobruk - når alternativet er uførhet. 0 Siter
ISW Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Det hjelper ikke om psykiateren tar tak i angsten din. Det er du som må ta tak i den. Ja, det er kanskje den eneste indikasjonen for langvarig benzobruk - når alternativet er uførhet. Bare en liten filosofisk betraktning rundt dette på lørdags ettermiddag: Jeg er nok nødt til å bruke SSRI livslangt. Hvis ikke blir jeg dårligere, jeg er jo i bunn og grunn også avhengig av SSRI. Det samme gjelder mange andre faste medisiner som folk tar. Hvorfor er det en forskjell på dette i forhold til benzo? 0 Siter
gråstein Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Det hjelper ikke om psykiateren tar tak i angsten din. Det er du som må ta tak i den. Hvordan da, eksponering? Hva hvis man bare blir verre av det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Hvordan da, eksponering? Hva hvis man bare blir verre av det? At man blir verre kan være en del av forestillingsbildet vi som lider av angst har. Det kan også være en realitet at man må stå i angst/ubehag en tid når man eksponerer seg. Men det er eneste veien ut av. Anonymous poster hash: ef1ed...703 0 Siter
gråstein Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 At man blir verre kan være en del av forestillingsbildet vi som lider av angst har. Det kan også være en realitet at man må stå i angst/ubehag en tid når man eksponerer seg. Men det er eneste veien ut av. Har forsøkt det i 20-30 år. Og der blir ikke bedre. Snarere verre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Har forsøkt det i 20-30 år. Og der blir ikke bedre. Snarere verre. Jeg har forsøkt noen år og det meste er betraktelig bedre. På hvilken måte har det blitt verre? Anonymous poster hash: ef1ed...703 0 Siter
gråstein Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg har forsøkt noen år og det meste er betraktelig bedre. På hvilken måte har det blitt verre? Mer, oftere og kraftigere angst. Prøvde bl.a. eksponering i 5-6 måneder i forsøk på å bli kvitt panikkangt. Fungerte ikke i det hele tatt. Ble riktig ille til slutt. Heldigvis tok SSRI knekken på det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Mer, oftere og kraftigere angst. Prøvde bl.a. eksponering i 5-6 måneder i forsøk på å bli kvitt panikkangt. Fungerte ikke i det hele tatt. Ble riktig ille til slutt. Heldigvis tok SSRI knekken på det. Men hvis SSRI har tatt knekken på det så skulle det vel være uproblematisk å eksponere seg? Selv måtte jeg, som skrevet, bruke flere år og det var mye angst/ubehag å stå i underveis. Men jeg bestemte meg for at verre ville bli bedre og det gjorde det. Dessuten følte jeg når jeg startet med eksponeringen at ting ikke kunne bli verre, da jeg ikke hadde noe liv - jeg bare eksisterte. Med andre ord kunne jeg bare bli bedre Anonymous poster hash: ef1ed...703 0 Siter
gråstein Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Men hvis SSRI har tatt knekken på det så skulle det vel være uproblematisk å eksponere seg? Som sagt, det har jeg prøvd i årevis, både før og etter panikkangsten. Det funker ikke. Men nå har jeg ganske mange andre "lidelser" i tillegg. Nok om det. Jeg funker fint i min egen hule. 0 Siter
InMyPlace Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Skrevet 18. oktober 2014 Det hjelper ikke om psykiateren tar tak i angsten din. Det er du som må ta tak i den. Ja, det er kanskje den eneste indikasjonen for langvarig benzobruk - når alternativet er uførhet. Ja, kanskje er det realiteten. Takk for svar. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Som sagt, det har jeg prøvd i årevis, både før og etter panikkangsten. Det funker ikke. Men nå har jeg ganske mange andre "lidelser" i tillegg. Nok om det. Jeg funker fint i min egen hule. Som sagt, det har jeg prøvd i årevis, både før og etter panikkangsten. Det funker ikke. Men nå har jeg ganske mange andre "lidelser" i tillegg. Nok om det. Jeg funker fint i min egen hule. Godt du fungerer i din egen hule, selv hatet jeg den Jeg har en hule nå også da, men den er jeg fri til å forlate når jeg øsker det. Alt godt til deg! Anonymous poster hash: ef1ed...703 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.