Gå til innhold

NHD unnvikende PF og gruppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte etter hvordan behandle unnvikende pf og kom over denne siden her men jeg stiller meg veldig kritisk til tilfeldige sider som det hvor jeg ikke finner noe info om personene bak siden så velger å spørre her.

det jeg hang meg opp i var denne delen her

Gruppe terapi eller støttegrupper er ikke nødvendigvis en god behandling strategi for personer som lider av unnvikende personlighetsforstyrrelse siden de vil være urimelig stresset av å måtte samhandle i en sosial situasjon. 

vil du si deg enig i dette eller viser forskning noe annet?

Anonymous poster hash: 835da...883

Skrevet (endret)

Den siden der kan du bare overse. Alle artiklene er oversatt med et program som Google Translate og ligger bare der fordi den svømmer over av reklame.

Dette høres vel ut som en lettvin måte til penger?

Merk deg f.eks. denne setningen: "Rådfør deg med en mental helse profesjonell for å få en nøyaktig diagnose av en unnvikende personlighetsforstyrrelse." Det uthevede er auto-oversatt fra "mental health professional".

Bare tull.

Endret av startet av
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Helt enig med "startet av". Dette er bare tull. Utrolig at ikke alle avslører det bare på oversettelsen.

Totalement d'accord avec le "Starter" . C'est tout simplement absurde . Étonnant que tous les divulgue pas seulement en traduction .
Skrevet

når man skumleser kl halv 6 på morgenen så er det lett å overse :P og når det kommer til reklame biten så bruker jeg adblock så det var det lite av.

men takk for svar fra dere begge :)

Skrevet

Jeg søkte etter hvordan behandle unnvikende pf og kom over denne siden her men jeg stiller meg veldig kritisk til tilfeldige sider som det hvor jeg ikke finner noe info om personene bak siden så velger å spørre her.

det jeg hang meg opp i var denne delen her

Gruppe terapi eller støttegrupper er ikke nødvendigvis en god behandling strategi for personer som lider av unnvikende personlighetsforstyrrelse siden de vil være urimelig stresset av å måtte samhandle i en sosial situasjon. 

vil du si deg enig i dette eller viser forskning noe annet?

Wikipedia kan man kanskje stole litt mer på?

Psykoterapi er den foretrukne behandling. Forskjellige psykoterapeutiske tilnærminger som for eksempel psykodynamisk terapi eller kognitiv terapi kan benyttes for denne tilstanden. Ofte er gruppeterapi nyttig, da pasienten kan få dempet den prestasjonsangsten som straks dukker opp når det er andre til stede. Fokus i terapien er pasientens manglende selvfølelse og angst for å være i sentrum. Pasienten vil ofte selv søke terapi, i motsetning til mange andre personlighetsforstyrrelser. Ofte gis antidepressiva med positiv effekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...