Gjest Skrevet 19. oktober 2014 Skrevet 19. oktober 2014 Kan en være så rammet at det svartner fullstendig. ? Har flere ganger tatt dårlige valg under " slike dager". Sa også opp min forrige jobb akkurat nest siste dag før mens.. Underlig.. Vet ikke om jeg kan skylde på dette - men når Pms er over tenker jeg at jeg burde valgt annerledes. Holdt ut! Hadde ikke kraft og mot! Men umulig å si... Vanskelig å forstå seg selv .. Kan jo også være depresjon .. Men vet jeg har angst- hadde en innstilling om at jeg skulle kjempe , så enten panikkartet el litt affektbetont( begge?) " hiver jeg alle gode forsetter på båten".. Hadde jo utsikter for mye jobb neste måneder og skulle få uttelling for utdanning ( noe som også gjorde ydmykelsen mindre). Jeg som skulle lukke øynene og tvinge meg selv ut i samfunnet.. Vet ikke selv helt hva som var avgjørende , men viljen sviktet totalt. I dag tenker jeg det er trist og meningsløst at jeg ikke klarte å stå i ubehaget el hva jeg skal si... Folk sier alle har det jo strevsomt på jobb første tida, jeg er helt på tuppa og føler meg alltid svimmel, uvel , distre, rødmende og driter meg lett ut ved å fomle eller glemme eller å formulere meg klønete.Samtidig vet jeg at jeg må sørge for å bevise at jeg ikke er alt jeg føler - blir litt my på en gang, blir helt tummelumsk. Kanskje både depresjonstakter og Pms ble for mye totalt? I dag når jeg gikk tur tenkte jeg på alt som kunne vært annerledes:( 0 Siter
frosken Skrevet 19. oktober 2014 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har ingen tro på at dette hovedsakelig kan forklares med pms. Du har beskrevet mange impulsive og unnvikende handlinger her på dol, alt for mange til at jeg tror at det er konstruktivt å bortforklare det med pms. Når du står i vanskelige situasjoner, så utagerer du. Når presset er borte, så innser du at du kanskje kunne ha valgt annerledes. Etter hvert vil du kanskje klare å huske hvor kjipt det er i etterkant når du er i ferd med å ta et dårlig valg. Jeg synes ofte det kan være nyttig å minne seg selv på hvordan det vil oppleves i etterkant å gi opp noe som er viktig for en. Når man innser at alternativet er enda dårligere, så virker dette ofte motiverende på å utstå mer ubehag. 0 Siter
Gjest Skrevet 19. oktober 2014 Skrevet 19. oktober 2014 Prøver ikkebortforklare - bare finne flere årsaker...syntes du hørtes oppdragersk og litt sint ut nå. Ja jeg burde kanskje ikke mase:( blir bare så trist!! Håpløs er jeg. Det impulsive du siktet til tror jeg er når jeg påvirket av alkohol har gjort dumme ting:(( er ikke impulsiv uten det , tror jeg. I alle fall ikke slik jeg forstår det å være impulsiv... Jeg grubler meg i hjel , hadde det vondt ganske mange timer - dager før jeg tenkte dette går ikke.. Synes ikke det var impulsivt , men kanskje mer affekt? Vet ikke om det kan regnes som et forsøk en gang...(( Fornuft klarte jeg ikke ta inn. Min utholdenhet er innskrenket.. På lærerutdanning holdt jeg ut lenger Holdt ut andre jobber hvor det har gått nedover og jeg har kjent m verre og verre..men ja synes synd på meg selv og er sint på meg selv . Psykolog sa jeg oste av skam 0 Siter
Gjest Skrevet 19. oktober 2014 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har ingen tro på at dette hovedsakelig kan forklares med pms. Du har beskrevet mange impulsive og unnvikende handlinger her på dol, alt for mange til at jeg tror at det er konstruktivt å bortforklare det med pms. Når du står i vanskelige situasjoner, så utagerer du. Når presset er borte, så innser du at du kanskje kunne ha valgt annerledes. Etter hvert vil du kanskje klare å huske hvor kjipt det er i etterkant når du er i ferd med å ta et dårlig valg. Jeg synes ofte det kan være nyttig å minne seg selv på hvordan det vil oppleves i etterkant å gi opp noe som er viktig for en. Når man innser at alternativet er enda dårligere, så virker dette ofte motiverende på å utstå mer ubehag. håper jeg ikke hørtes sur el anklagene ut til deg, litt vanskelig for jeg kjenner meg så sur... Og syntes det hørtes ut som jeg er enda mer håpløs enn jeg selv tror ( håper ) jeg er.Unnskyld om jeg gjor det- ! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.