Gå til innhold

Oppstart av Brintellix

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den ‎02‎.‎06‎.‎2016 at 23.27, YoplaitDouble skrev:

Det er ikke noe voldsomt stort poeng og ikke sikkert jeg skal fortsette så lenge på den heller. Men om det kanskje hjelper 10% er det bedre enn 0%. Bivirkninger har jeg ingenting av :)

Ingen bivirkninger høres ut som en drøm :)

Skrevet

YoplaitDouble og AnonymBruker:

Jeg er nå oppe i hele 5 dråper (5 mg) Cipralex.  Startet 16.mai.  Vanskelig å si om jeg har noen effekt annet enn bivirkninger enda.  Når er det hensiktsmessig å be om blodprøve - og legen min sier det ikke er mulig å ta blodprøve for å sjekke dette.  Hvordan håndterer jeg det syns dere?

Skrevet
6 minutter siden, Strikka skrev:

YoplaitDouble og AnonymBruker:

Jeg er nå oppe i hele 5 dråper (5 mg) Cipralex.  Startet 16.mai.  Vanskelig å si om jeg har noen effekt annet enn bivirkninger enda.  Når er det hensiktsmessig å be om blodprøve - og legen min sier det ikke er mulig å ta blodprøve for å sjekke dette.  Hvordan håndterer jeg det syns dere?

Når du har stått på samme dose i 14 dager kan det være greit å ta en blodprøve. Men tror ikke det er noe poeng før du er oppe i 10 mg. Mest sannsynlig er du langt under terapautisk dose enda.

Det er mulig å ta en blodprøve for å sjekke at verdien er innenfor terapautisk nivå (eller hva det nå heter). Og det er fornuftig å sjekke at du er på riktig dose. Det er jo forskjellig hvordan folk opptat medisiner. Noen trenger lave doser og andre trenger høye doser for å ha like mye av virkestoffet i blodet.

Skrevet

Takk for svar Trine - da er det ikke aktuelt med blodprøve enda!!!!

Jeg har tenkt å stå på 5mg et par uker  - for å se om jeg ha noen virkning der.  Trøttheten er det verste - sitter på jobben og øynene ramler igjen!!!!

Skrevet
5 minutter siden, Strikka skrev:

Takk for svar Trine - da er det ikke aktuelt med blodprøve enda!!!!

Jeg har tenkt å stå på 5mg et par uker  - for å se om jeg ha noen virkning der.  Trøttheten er det verste - sitter på jobben og øynene ramler igjen!!!!

Om du føler du har noe virkning etter et par uker så kan du jo vurdere å måle konsentrasjonen i blodet. Er tydeligvis forskjell på leger. Legen min tar heller en prøve for mye enn en for lite (og jeg som er så glad i blodprøver :P ) Men når man får så lett bivirkninger som det jeg gjør, og som tydeligvis du også gjør, så er det bedre å måle og ha litt kontroll. Men jeg fikk altså beskjed om at man må ha gått på en dose i 14 dager for at prøven skulle bli riktig. Eller var det en uke, nå ble jeg brått litt usikker.

Skrevet
12 minutter siden, Trine skrev:

Om du føler du har noe virkning etter et par uker så kan du jo vurdere å måle konsentrasjonen i blodet. Er tydeligvis forskjell på leger. Legen min tar heller en prøve for mye enn en for lite (og jeg som er så glad i blodprøver :P ) Men når man får så lett bivirkninger som det jeg gjør, og som tydeligvis du også gjør, så er det bedre å måle og ha litt kontroll. Men jeg fikk altså beskjed om at man må ha gått på en dose i 14 dager for at prøven skulle bli riktig. Eller var det en uke, nå ble jeg brått litt usikker.

Skal høre med legen min neste uke, men har så mye jeg skal ta opp med henne at hun blir nok litt lei snart!!!

Skrevet
17 minutter siden, Strikka skrev:

Skal høre med legen min neste uke, men har så mye jeg skal ta opp med henne at hun blir nok litt lei snart!!!

Hehe, jeg fikk nettopp beskjed av psykiatere at både hun og legen min var til for å brukes, at de får gost betalt for jobben. Hun vil jeg skal ringe når det blir ekstra svart i hodet, men jeg vil jo ikke bry hennen utenom timene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...