Gå til innhold

Gjøre ferdig utdannelsen min? Et år igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig bare ett år igjen av utdannelsen min.

Burde jeg gå for det?

Det er tre yrker. Apotekteknikker, helsesekretær eller tannlegehelsesekretær..

Skrevet

Vil også si jeg har jobbet i praksis på apotek et halvt år (2011)

Er lei meg. Tanken på at de siste årene har gått i dass er deprimerende :(

Skrevet

Går egentlig på skole nå, men er to år. pluss så blir det ialfall 3 år etter det.

tar jeg min egentlig utdannelse, kan jeg få jobb overalt i landet.

Plutselig opp i all elendigheten kom jeg på dette. Jeg har jo faen meg bare et år igjen..

Skrevet

Trivdes du i den praksisen da ? I så fall er det jo bare å kjøre på hvis du liker yrket, men hvis ikke så vet jeg ikke om hva som er lurt og ikke

Skrevet

Trivdes du i den praksisen da ? I så fall er det jo bare å kjøre på hvis du liker yrket, men hvis ikke så vet jeg ikke om hva som er lurt og ikke

var helt greit.. bare skummelt når det kom for mange mennesker, men klarte meg tydeligvis. var litt vanskelig å huske alle varene, når kunder spurte om hvor de forskjellige tingene var

men så er det de to andre yrkene også..

Jeg jobbet året før i barnehage og sykehjem også. Så har også tenkt tanken å ta 2 vgs på nytt og så ut i læring i 2 år og bli helsearbeider. men det tar lengre tid igjen..

Skrevet

Burde jeg gå for det?

Ja, jeg synes du skal gå ferdig det siste året, så har du en fullført utdanning. Så kan du heller gå en annen vei senere.

Skrevet

Burde jeg gå for det?

Ja, det burde du.

Skrevet

Du burde ta den utdannelsen som er kortest. Slik at du har noe å falle tilbake på om du begynner på noe mer men ikke klarer det (det kan jo skje alle som har sykdommer).

Skrevet

Takk for råd! Vurderer å ta kontakt med nav og fortelle dette. Fant en side der de starter opp i januar (håper var rett) Da jeg gikk på utdannelsen min fikk jeg 5 og 6 på standpunktet i fagene. Så å pugge klarer jeg nok. Men så kommer det til det praktiske. Jeg har ikke så god kordisjon og oppfattelesevne (etter tester jeg har tatt), har slitt med det hele livet.

jeg vet jeg kommer til å klare det teoretiske men kanskje ikke det praktiske. Hva gjøre? Er redd jeg kommer til å stryke på praktiske eksamen

Skrevet

Burde jeg gå for det?

Hvis jeg hadde vært deg i den situasjonen du er i, ville jeg gjort ferdig utdannelsen. Et år, og gode fremtidige jobbmuligheter vil være gull verdt senere i livet ditt.

I de kommende årene kommer det etterhvert til å bli større rift om jobbene, mer enn i dag ( med f.eks 400 søkere til en jobb i en kiwibutikk) Selv om det virker som om den generelle oppfatningen i dag er at det er enkelt å få seg jobb, så er det ikke realiteten ikke slik. I tillegg vil vi etterhvert se innskrenkninger i trygdeordningene vi har i dag. Dette har allerede begynt, og vil fortsette.

Dette er bare et råd jeg ville gitt meg selv om jeg var i tyveårene igjen.

Forresten, fint å lese at det går bedre med deg. :) :) :)

Skrevet

Du bør absolutt ta ferdig utdannelsen. Det er lettere å få jobb når en har utdannelse, nesten uansett hva man søker på. Altså - i en del stillinger ser de mest på at du faktisk har en utdannelse, ikke på nøyaktig hva det er. 

Skrevet

Gjør ferdig utdannelsen din! Mye lettere å få jobb når du har fullført den! Du klarer sikkert det praktiske også :-) Stå på!

Skrevet

Går egentlig på skole nå, men er to år. pluss så blir det ialfall 3 år etter det.

tar jeg min egentlig utdannelse, kan jeg få jobb overalt i landet.

Plutselig opp i all elendigheten kom jeg på dette. Jeg har jo faen meg bare et år igjen..

Det er vel en grunn til at du har valgt å begynne på den skolen du går på nå? Siden semesteret er godt i gang, er det ikke gitt at du kan bytte nå. Dermed går evt. hele dette året bort uten at du får gjort noe skolemessig, så er det er ikke sikkert at du sparer noe på å bytte.

Jeg tror at det kan være lurt å ikke hoppe for fort fra det ene til det andre.

Skrevet

Det er vel en grunn til at du har valgt å begynne på den skolen du går på nå? Siden semesteret er godt i gang, er det ikke gitt at du kan bytte nå. Dermed går evt. hele dette året bort uten at du får gjort noe skolemessig, så er det er ikke sikkert at du sparer noe på å bytte.

Jeg tror at det kan være lurt å ikke hoppe for fort fra det ene til det andre.

Sånn jeg leser det er det to alternativer her; ett år (som ikke er påbegynt) for å få fagbrev eller hva det kalles, og 2 år for å få studiekompetanse (som er påbegynt), og så 3 år for å få seg en bachelor etter det.

Burde selvsagt fullføre dette året, men til neste høst ville jeg absolutt gått for det ene året for å få fagbrev - og heller ev. tenke høyere utdannelse senere.

Det er risikabelt å velge studiespesialiserende... for når man velger det er det minimum 6 år med utdannelse før man får seg en utdannelse! Det er ganske lang tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...