Gå til innhold

Melatonin - noen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke sovet i det hele tatt. Like greit å stå opp?

Skrevet

Jeg har ikke sovet i det hele tatt. Like greit å stå opp?

Ja, nå begynner jeg å bli desperat. Å gå slik er ikke forenlig med krevende jobb, holde seg i form osv. Får dessuten ikke akkurat lystige tanker av dette.

Skrevet

Hei!

Jeg har brukt dette et par dager nå, da jeg våkner hver natt før 4. I natt våknet jeg ti på 3, men fikk faktisk sove igjen. Er litt urolig, drømmesøvn.

Nå har jeg imidlertid lest litt om melatonin og forstår at det er forsket svært lite på dette. Man er usikker på både virkning og eventuelle langtidseffekter. Jeg fikk inntrykk av legen at dette var helt ufarlig og til og med kanskje ikke virket, men kunne prøves. Pilleskeptisk...

Noen m erfaring ?

Har du prøvd med lysterapi?

Anonymous poster hash: d6b88...3b3

Skrevet

Har du prøvd med lysterapi? Anonymous poster hash: d6b88...3b3

Nei, det. Har jeg ikke.

Skrevet

Nå våknet jeg 03 og har rett og slett stått opp. Kaldsvetter og er kvalm og lurer på hvordan det virkerlig er mulig å ha så elendig søvn. Sov noen lunde gjennom natten i går med stil nocht. Det var en fantastisk følelse.

Har du sjekket stoffskiftet ditt? Jeg klarer ikke å regulere mitt og våkner i hvert fall tre ganger pr natt at jeg brenner opp innvendig, svetten renner så senga er kliss våt og må stå opp til jeg føler meg normal og kan legge meg igjen. Leste på en side på facebook ang stoffskifte at det her ikke var så unormalt. Jeg føler meg også kvalm.

Skrevet

Nei, det. Har jeg ikke.

Har du prøvd en lav dose Tolvon eller tilsvarende, som ikke er vanedannende?

Jeg tar iblant laveste dose hvis jeg er stresset, og da sover jeg som et lite barn :-)

Skrevet

Jeg bruker Circadin pga. forsinket søvnfasesyndrom. Det eneste jeg merker er at jeg blir stuptrøtt etter en havtime og må i seng. Sover gjennom hele natta, men det gjør jeg jo alltid uansett.

Skrevet

Har du sjekket stoffskiftet ditt? Jeg klarer ikke å regulere mitt og våkner i hvert fall tre ganger pr natt at jeg brenner opp innvendig, svetten renner så senga er kliss våt og må stå opp til jeg føler meg normal og kan legge meg igjen. Leste på en side på facebook ang stoffskifte at det her ikke var så unormalt. Jeg føler meg også kvalm.

Hei! Interessant at du nevner det, for jeg har i perioder vært på grensa, men likevel innenfor normalen. Jeg har også hatt perioder m nattesvette, men har knyttet det til stress.

Skrevet
Har du prøvd en lav dose Tolvon eller tilsvarende, som ikke er vanedannende?

Jeg tar iblant laveste dose hvis jeg er stresset, og da sover jeg som et lite barn :-)[/quote

Nei, det har jeg ikke. Ser at det er et ad m vektøkning som bivirkning, så skeptisk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...