Gå til innhold

ADHD - noen med erfaring med Strattera, Wellbutrin eller Efexor?

Anbefalte innlegg

Beautiful_Creatures
Skrevet

Er det noen her av dere pasienter som har erfaring med et av følgende medikamenter til hjelp mot ADHD for voksne: Strattera, Wellbutrin eller Efexor?

Er veldig interessert i folk sine erfaringer, også de som evt har barn med ADHD. 

Jeg skal snakke med min fastlege om dette i morgen, og har faktisk fortsatt ikke helt bestemt meg hvilket medikament jeg evt øsnker å forsøke først. 

Vet selvsagt at det er veldig individuelt hvordan noe virker på en, men det hadde likevel vært interessant å høre. Har lest veldig lite på norske forum om voksne som kan ha hjelp av disse, men det må da være noen der ute med gode erfaringer tenker jeg:-)

Er det f.eks noen her som har fått noe av dette mot depresjon, og tilfeldigvis har oppdaget at de føler bedring på sin ADHD i tillegg?

Har fått meget gode råd av NHD her, og kommer til å ta med meg det i timen i morgen ihvertfall:-)

Skrevet

Jeg har diagnosen ADHD/ADD (i grenseland da), og har også moderat depresjon/angst. Kan ikke hjelpe deg så mye enda, men skal etter planen starte med Efexor nå i dag. Bare at jeg ikke helt tørr å ta den første tabletten - haha! Men da er vi isåfall flere i samme bås :)

Beautiful_Creatures
Skrevet

Jeg har diagnosen ADHD/ADD (i grenseland da), og har også moderat depresjon/angst. Kan ikke hjelpe deg så mye enda, men skal etter planen starte med Efexor nå i dag. Bare at jeg ikke helt tørr å ta den første tabletten - haha! Men da er vi isåfall flere i samme bås :)

Hei, og tusen takk for svar!:-) Ja da er vi flere i samme situasjon. Jeg fikkk skrevet ut Wellbutrin av fastlegen i dag, så er veldig spent på om den kan ha god effekt på meg, evt bivirkninger i starten osv.. Skjønner deg veldig godt, man har jo lett for å henge seg opp i det negative man leser.

Tenker kanskje at noen ganger er det fordi folk har lettere for å skrive om noe når de opplever noe negativt enn når de får positiv effekt ( av en eller annen grunn er det ofte sånn), sånn at vi som pasienter ikke alltid får høre om de som har veldig god effekt av noe.

Tror du skal gi efexor en sjans. Jeg tror det verste med den er seponeringsbivirkniger, sånn at man må trappe ned sakte hvis man skal gå av den igjen. En venninne av meg med adhd diagnose brukte den for mange år siden mot depresjon, og merket en ganske stor effekt på konsentrasjon og oppmerksomhet. 

Jeg starter med Wellbutrin i morgen. Ville ikke ta den så sent på dagen da jeg vet den kan gi søvnproblemer, og jeg har nok av det fra før av, hehe;-) Er ganske spent på dette, og kommer sikkert til å oppdatere litt i denne tråden hvordan det går:-)

Lykke til for deg også, håper du skriver litt om hvordan det går etterhvert:-)

Skrevet

Hei, og tusen takk for svar!:-) Ja da er vi flere i samme situasjon. Jeg fikkk skrevet ut Wellbutrin av fastlegen i dag, så er veldig spent på om den kan ha god effekt på meg, evt bivirkninger i starten osv.. Skjønner deg veldig godt, man har jo lett for å henge seg opp i det negative man leser.

Tenker kanskje at noen ganger er det fordi folk har lettere for å skrive om noe når de opplever noe negativt enn når de får positiv effekt ( av en eller annen grunn er det ofte sånn), sånn at vi som pasienter ikke alltid får høre om de som har veldig god effekt av noe.

Tror du skal gi efexor en sjans. Jeg tror det verste med den er seponeringsbivirkniger, sånn at man må trappe ned sakte hvis man skal gå av den igjen. En venninne av meg med adhd diagnose brukte den for mange år siden mot depresjon, og merket en ganske stor effekt på konsentrasjon og oppmerksomhet. 

Jeg starter med Wellbutrin i morgen. Ville ikke ta den så sent på dagen da jeg vet den kan gi søvnproblemer, og jeg har nok av det fra før av, hehe;-) Er ganske spent på dette, og kommer sikkert til å oppdatere litt i denne tråden hvordan det går:-)

Lykke til for deg også, håper du skriver litt om hvordan det går etterhvert:-)

Jeg tenkte det samme, så har ikke startet med den enda:-) Men skal prøve i morgen tidlig. TAbsolutt, tror det er enklere å fortelle om alt det negative folk opplever generelt, er ikke så ofte skriver om det positive de har opplevd i en situasjon. Lykke til du også, blir spennende å høre videre:-)

(Ps. Ser forresten ikke på meg selv som en pasient, i såfall finnes det mange pasienter i Norge)  :P

Beautiful_Creatures
Skrevet

Hehe, ja det har du rett i. Føler meg definitivt ikke som noe "pasient" jeg heller. Skrev det mer i første innlegget for å presisere at det var andre enn NHD jeg var ute etter svar fra.

Jo, kom på en ting til faktisk i forhold til at du ikke føler deg syk nok. Jeg har akkurat hatt det sånn selv, og veid for og i mot medikamenter i mange måneder. Forsøkte nå for litt siden zoloft og ble faktisk veldig overrasket selv over hvor god effekt de hadde på meg. Og jeg har følt meg enormt mye "psykere" før for å si det sånn, så noen ganger tror jeg man kan bli overrasket over hvordan effekt noe kan ha som man ikke hadde forventet. Det betyr kanskje ikke egentlig at man er noe psykere forde, men at man kanskje hadde f.eks en ubalanse man ikke var klar over før den ble "rettet opp" ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...