adhemar Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jeg har ikke glemt det. Det har bare ikke så mye med mitt poeng å gjøre. Jeg regner med somaliere i USA ville vært enda mer motivert for å ta jobber om lønna var høyere. Du har rett, du drøftet ingenting, men kom kun med saksopplysninger, Men dette er poenger som ihvertfall jeg føler trenger vesentlig tilleggsopplysninger. Det stemmer at de rikeste i USA betaler nesten all skatten, men de rikeste i USA stikker også av med alle pengene, så det er ikke skattekroner igjen på de under. Som aftenpostenartikkelen og kommenterer, den største trusselen mot 'velferdssamfunnet' er når middelkassen skruper farlig inn. Og det er vel de mekansismene og samfunnsstruktur vi må se mot, når vi skal planlegge hvordan landet vårt bør se ut om 100-200 år, med oljen gone. Vil vi ha en liten prosentandel med folk som har nesten alt, og store massene med folk som knapt får dagen til å gå rundt, selv om de jobber 50 timer i uka ? Somaliere kommentaren din skjønte jeg ikke. De er ut fra hva jeg kan se helt uinteresert i å jobbe med annet enn å tygge khatt og kapre båter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401687-kutt-i-formuesskatten-f%C3%B8rst-og-fremst-vil-gi-st%C3%B8rre-pengebinger-ikke-fremme-investeringer/page/2/#findComment-3578961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jeg har ikke glemt det. Det har bare ikke så mye med mitt poeng å gjøre. Jeg regner med somaliere i USA ville vært enda mer motivert for å ta jobber om lønna var høyere. En viss forskjell på Somaliere i USA og Norge. USA tar imot arbeidsinnvandrere, Norge tar i mot flykninger og asyksøkere. Anonymous poster hash: 91a02...409 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401687-kutt-i-formuesskatten-f%C3%B8rst-og-fremst-vil-gi-st%C3%B8rre-pengebinger-ikke-fremme-investeringer/page/2/#findComment-3578962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Du har rett, du drøftet ingenting, men kom kun med saksopplysninger, Men dette er poenger som ihvertfall jeg føler trenger vesentlig tilleggsopplysninger. Det stemmer at de rikeste i USA betaler nesten all skatten, men de rikeste i USA stikker også av med alle pengene, så det er ikke skattekroner igjen på de under. Som aftenpostenartikkelen og kommenterer, den største trusselen mot 'velferdssamfunnet' er når middelkassen skruper farlig inn. Og det er vel de mekansismene og samfunnsstruktur vi må se mot, når vi skal planlegge hvordan landet vårt bør se ut om 100-200 år, med oljen gone. Vil vi ha en liten prosentandel med folk som har nesten alt, og store massene med folk som knapt får dagen til å gå rundt, selv om de jobber 50 timer i uka ? Somaliere kommentaren din skjønte jeg ikke. De er ut fra hva jeg kan se helt uinteresert i å jobbe med annet enn å tygge khatt og kapre båter. Beklager, jeg har blandet sammen med en annen tråd, (hvor jeg nevnte at Somaliere hr 70% sysselsetting i Minnesota og 28% i Norge). jeg skjønner at kommentaren virker forvirrende her. Når vi først er inne på det viser jo erfaringen fra USA at Somaliere gjerne jobber så lenge det finnes jobber og de ikke får mer betalt for å være hjemme. Du har rett. I denne saken kom jeg kun med en saksopplysning. Mer som en "fun fact", nemlig at USA har et mer progressivt skattesystem enn Norge. Skattenivået er nok lavt i USA allikevel, og forskjellene er store. Endret 29. oktober 2014 av Gargamel 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401687-kutt-i-formuesskatten-f%C3%B8rst-og-fremst-vil-gi-st%C3%B8rre-pengebinger-ikke-fremme-investeringer/page/2/#findComment-3578964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Beklager, jeg har blandet sammen med en annen tråd, (hvor jeg nevnte at Somaliere hr 70% sysselsetting i Minnesota og 28% i Norge). jeg skjønner at kommentaren virker forvirrende her. Når vi først er inne på det viser jo erfaringen fra USA at Somaliere gjerne jobber så lenge det finnes jobber og de ikke får mer betalt for å være hjemme. Men finnes det jobber til disse somalierne? Det er jo ikke slik at det er jobber til *alle*. Vi har allerede den nest høyeste yrkesdeltagelsen i verden. Når det er sagt, det er selvfølgelig riv ruskende galt at man skal få mer betalt for ikke å jobbe. Anonymous poster hash: 91a02...409 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401687-kutt-i-formuesskatten-f%C3%B8rst-og-fremst-vil-gi-st%C3%B8rre-pengebinger-ikke-fremme-investeringer/page/2/#findComment-3578965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adhemar Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Beklager, jeg har blandet sammen med en annen tråd, (hvor jeg nevnte at Somaliere hr 70% sysselsetting i Minnesota og 28% i Norge). jeg skjønner at kommentaren virker forvirrende her. Når vi først er inne på det viser jo erfaringen fra USA at Somaliere gjerne jobber så lenge det finnes jobber og de ikke får mer betalt for å være hjemme. Du har rett. I denne saken kom jeg kun med en saksopplysning. Mer som en "fun fact", nemlig at USA har et mer progressivt skattesystem enn Norge. Skattenivået er nok lavt i USA allikevel, og forskjellene er store. Ah, ok. Med fare for å virke rasistisk, somalia er jo et tulleland. Tror det er noe som halvparten av befolkningen som har mer en enn dollar om dagen å rutte med, så kanskje ikke rart de liker tygge khat og være pirater. Og de som ikke er pirater, tygger khat og ser på at konene er geitebønner, noe som i følge CIA factbook utgjør noe sånt som 80% av sysselsettingen i landet. Så når USA velger seg ut de beste (jepp, USA får velge kvoteflyktninger først) hodene, så er det allerede 'kremen' av disse khattyggende geitebøndene. Som i tillegg får 0 dollars om de ikke gjør noe som helst. Og i motsetning til i Somalia, hvor det ikke trengs særlig inntekt for å sitte på rumpa, se på kona sulle med geiter og tygge khat, så trenger de sysle med noe i USA. I Norge derimot, så får de mer kroner for å fortsette sitte på rumpa og tygge khat, enn å jobbe. Selv om utgiftsnivået i Norge er høyere enn både i USA og Somalia, kommer de nok bedre ut av det her uansett, spesielt om man ser på at de har kan gjøre akkurat det de liker å gjøre. + komme med noen nedsettende kommentarer om Norge da. Og kvinner. Norske kvinner er horer, men de liker nok å se på dem mens de tygger khat, i stedenfor å se på konene sulle med geiter. Og med dette konkluderes funfact om somalia ps: det er en ting vi nordmenn virkelig, virkelig, virkelig burde lære av amerikanerene, og det er LITT av den 'jeg skal ordne meg selv' attutuden. Når pengene våre en gang tar slutt, sitter vi som en stor gjeng tafatte og evneveike nisser. Endret 29. oktober 2014 av adhemar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401687-kutt-i-formuesskatten-f%C3%B8rst-og-fremst-vil-gi-st%C3%B8rre-pengebinger-ikke-fremme-investeringer/page/2/#findComment-3578969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.