Gå til innhold

Hva er regnerekkefølge på engelsk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i matten. Vet dere hva det heter på engelsk?? Hadde jeg vist det kunne jeg funnet noen triks på youtube :-)

Ps: vet det ikke hører hjemme i psykiatri, men her man får svar fortest. Haster :S

Fortsetter under...

Skrevet

count betyr telle.

Rett svar er calculating sequence.

Anonymous poster hash: 8e2e3...386
Skrevet

Det handler om operatorpresedens, operator precedence på engelsk.

+, -, * og / er eksempler på operatorer. Presedens handler om hva som prioriteres foran annet.

* og / har lik presedens, og høyere presedens enn + og - (som også har samme presedens). Man skal altså prioritere * og / før + og -, derfor er 2*2-1 = (2*2)-1 = 4-1 = 3, og ikke 2*(2-1) = 2*1 = 2.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Skrevet

count betyr telle.

Rett svar er calculating sequence.

Anonymous poster hash: 8e2e3...386

ok...jeg burde egentlig tenkt meg om før jeg svarte, for det er jo det det er---telle

Annonse

Skrevet

Ja trenger ikke google, er bare "gange og dele først, plusse og minuse etterpå" eventuelt bytte ut plusse med addere og minuse med subtrahere eller hva nå enn de fancy ordene er

.... men i virkeligheten håper jeg du bruker paranteser istedenfor da blir det mye mer oversiktelig

Skrevet

.... men i virkeligheten håper jeg du bruker paranteser istedenfor da blir det mye mer oversiktelig

Jeg håper hun bruker symboler for konstanter som pi og ikke et avrundet desimaltall.

Bare for å demonstrere dette for trådstarter!

Her skriver jeg pi som bare p, siden jeg ikke får inn symbolet for pi.

p(3-p/3)/(3p-p) = (3-p/3)/(3-1) = 3/2 - p/6

Om jeg setter inn 3,14159 for p, så blir det 3/2 - 3,14159/6 = 0,97640

Om vi så går tilbake til det opprinnelige:

p(3-p/3)/(3p-p)

Og setter inn p = 3,14159, så får vi:

3,14159 * (3 - 3,14159/3) / (3*3,14159 - 3,14159) = 1,02253

To helt forskjellige svar!!!

Skrevet

Jeg håper hun bruker symboler for konstanter som pi og ikke et avrundet desimaltall.

Her skriver jeg pi som bare p, siden jeg ikke får inn symbolet for pi.

p(3-p/3)/(3p-p) = (3-p/3)/(3-1) = 3/2 - p/6

Om jeg setter inn 3,14159 for p, så blir det 3/2 - 3,14159/6 = 0,97640

Om vi så går tilbake til det opprinnelige:

p(3-p/3)/(3p-p)

Og setter inn p = 3,14159, så får vi:

3,14159 * (3 - 3,14159/3) / (3*3,14159 - 3,14159) = 1,02253

To helt forskjellige svar!!!

Du er forsatt mentalt oppegående. Jeg forstod ingen ting av dette.

Skrevet

Du er forsatt mentalt oppegående. Jeg forstod ingen ting av dette.

Monkey see, monkey do.

Ohh ohh ohh! Gief banana.

Skrevet

Bra poeng der! Ofte har det litt mindre fatale konsekvenser da selvsagt men bedre føre var en etter med feil svar ---

Skrevet

Monkey see, monkey do.

Ohh ohh ohh! Gief banana.

Nå forstår jeg enda mindre.

Skrevet

Bra poeng der! Ofte har det litt mindre fatale konsekvenser da selvsagt men bedre føre var en etter med feil svar ---

Hvis du skal dedikere livet ditt til å finne 10^9 flere desimaler i pi, så er det ganske lurt å ha i bakhodet... :lol:

Annonse

Skrevet

Nå forstår jeg enda mindre.

Mener jeg bare etter-aper ting.

Og "gief" er nett-sjargong for "gi meg" eller.no.sånt.

Skrevet

Mener jeg bare etter-aper ting.

Og "gief" er nett-sjargong for "gi meg" eller.no.sånt.

Er dette emo-slang?

Skrevet

Hvis du skal dedikere livet ditt til å finne 10^9 flere desimaler i pi, så er det ganske lurt å ha i bakhodet... :lol:

Vi burde starte med midnattsmattehjelpen på dol, vi er jo ubrukelige i det aller meste men matte kan vi ihvertfall noe om. Legger vi hjernene våre sammen burde vi klare videregåedeoppgaver ihvertfall

Skrevet

Er dette emo-slang?

Nei det oppstod i wow, visstnok. World of Warcraft. Nerdespillet over alle nerdespill.

Skrevet

Vi burde starte med midnattsmattehjelpen på dol, vi er jo ubrukelige i det aller meste men matte kan vi ihvertfall noe om. Legger vi hjernene våre sammen burde vi klare videregåedeoppgaver ihvertfall

52137029.jpg

Skrevet

meme

Oja, nei, ingen av delene. Jeg blir bare så tullete når klokka har passert midnatt at jeg nok ikke kan si så mye fornuftig med mindre det er helt elementert. Vet ikke om det samme gjelder for deg da, på seg selv kjenner en bare seg selv, er det ikke det eksperten sier.

Skrevet

Oja, nei, ingen av delene. Jeg blir bare så tullete når klokka har passert midnatt at jeg nok ikke kan si så mye fornuftig med mindre det er helt elementert. Vet ikke om det samme gjelder for deg da, på seg selv kjenner en bare seg selv, er det ikke det eksperten sier.

Du er bare mer sarkastisk, du! ;)

Såklart det er elementært. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...