gråstein Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 Har prøvd flere forskjellige medisiner, også i kombinasjoner. Blir bare dårligere men får ikke hjelp! Holder ut ved å dope meg ned på valium og sove bort dagene. Dette er ikke noe fullverdig liv. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 Har prøvd flere forskjellige medisiner, også i kombinasjoner. Blir bare dårligere men får ikke hjelp! Holder ut ved å dope meg ned på valium og sove bort dagene. Dette er ikke noe fullverdig liv. Rart du ikke får hjelp, noe må da kunne hjelpe på deg og. 0 Siter
gråstein Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Rart du ikke får hjelp, noe må da kunne hjelpe på deg og. Virker ikke som det finnes hjelp å få for folk med asperger. Endret 27. oktober 2014 av gråstein 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 AD hjelper ikke på depresjon ved asperger. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 Virker ikke som det finnes hjelp å få for folk med asperger. Det kan jeg være enig i, lite hjelp til folk med asperger. Det er trist i 2014 0 Siter
gråstein Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Skrevet 27. oktober 2014 AD hjelper ikke på depresjon ved asperger. Er dette ukjent for alm legene? Hva hjelper da? 0 Siter
gråstein Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Skrevet 27. oktober 2014 AD hjelper ikke på depresjon ved asperger. Hmm, nå leste jeg akkurat her: "Og da sa psykiatren der at de med asperger trenger mye høyere doser med ssri" http://www.klara-klok.no/spoersmaal/304769 0 Siter
gråstein Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Skrevet 27. oktober 2014 Vet ikke hva jeg skal tro lenger... Stemmer det at det ikke finnes virksom behandling? At man er dømt til å leve i et sakteflytende mareritt av depresjon og angst (som har blitt forverret av alt snakket om statusbudsjettet, kutt i utbetalinger, snylting og "det skal lønne seg å jobbe"). Ja, jeg har forsøkt meg i arbeidslivet. Det førte til total meltdown. Føler meg som en byrde for samfunnet som ikke skulle hatt rett til å eksistere. Er jeg riktig uheldig lever jeg i 40 år til. Fatter ikke hvordan man skal holde ut. Får være glad for at Valium fortsatt virker (men det er vel bare et tidsspørsmål før legen nekter å skrive ut mer). Er det i det hele tatt noe man selv kan gjøre for å få det bedre? 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 Vet ikke hva jeg skal tro lenger... Stemmer det at det ikke finnes virksom behandling? At man er dømt til å leve i et sakteflytende mareritt av depresjon og angst (som har blitt forverret av alt snakket om statusbudsjettet, kutt i utbetalinger, snylting og "det skal lønne seg å jobbe"). Ja, jeg har forsøkt meg i arbeidslivet. Det førte til total meltdown. Føler meg som en byrde for samfunnet som ikke skulle hatt rett til å eksistere. Er jeg riktig uheldig lever jeg i 40 år til. Fatter ikke hvordan man skal holde ut. Får være glad for at Valium fortsatt virker (men det er vel bare et tidsspørsmål før legen nekter å skrive ut mer). Er det i det hele tatt noe man selv kan gjøre for å få det bedre? Har ikke noe svar men heier på deg, håper du blir bedre 0 Siter
FGT Skrevet 28. oktober 2014 Skrevet 28. oktober 2014 AD hjelper ikke på depresjon ved asperger. Men hvis en har depresjon eller dystymi som tilleggs diagnose ? 0 Siter
FGT Skrevet 28. oktober 2014 Skrevet 28. oktober 2014 Har prøvd flere forskjellige medisiner, også i kombinasjoner. Blir bare dårligere men får ikke hjelp! Holder ut ved å dope meg ned på valium og sove bort dagene. Dette er ikke noe fullverdig liv. Har snart ikke tro på noe annet en ECT, men kanskje det heller ikke hjelper hvis en har Asperger ? 0 Siter
gråstein Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Skrevet 29. oktober 2014 Har snart ikke tro på noe annet en ECT, men kanskje det heller ikke hjelper hvis en har Asperger ? Har du også dårlig erfaring med AD? 0 Siter
FGT Skrevet 29. oktober 2014 Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Har du også dårlig erfaring med AD? Vel, ja vil jeg si. Jeg var skuffet i flere år, men jeg tror rent biologisk at det hjelper. det at fordøyelsen blir bedre med mindre stress. Den stoffet ( serotonin )som hjernen må ha, må også finnes i tarmene. Men nå har jeg bare tatt en lav dose stort sett hele tiden. Bare 20 mg. Mer som en vedlike dose, en å bli kvitt nedstemtheten. Har 26 års erfaring med dette nå. og jeg har gjort meg mange tanker rundt dette. Endret 29. oktober 2014 av FGT 0 Siter
FGT Skrevet 29. oktober 2014 Skrevet 29. oktober 2014 Syns denne tråden har fått litt lite oppmerksomhet fra NHD, hvis han kan svare på det. Spesielt om dette gjelder en reaktiv depresjon , altså mer en konsekvens av å ha AS, eller om det gjelder også en klinisk depresjon, som en tilleggs diagnose til AS ? Meg bekjent, så har jeg forstått det slik at det er viktig å behandle tilleggs diagnoser eller vansker, også medisinsk. Ja jeg vet dette er komplisert, og det er derfor jeg spør hva som ikke kan behandles ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.