Gå til innhold

Spørsmål om depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har følgende endring i atferd og personlighet over noen mnd.

Sover dårlig. Irritabel. Sint. Mistet matlyst. Ekstreme svingninger i energi, fra høyt til lavt, hukommelsesvikt, mye apatisk. Trist, ser dystert på fremtiden, endret personlighet, unngår familie. Skremmende likegyldig til ting jeg før respekterte. Hatt det slik i flere mnd nå.

Knuste en ting for første gang i mitt liv og vet ikke hva som skjer med meg?

Ønsker ta mitt liv, men gjør ikke det, noe som øker irritasjon.

Aldri vært slik, er godt voksen.

Kan det være depresjon?

Hva kan hjelpe, jeg ødelegger meg selv og familien.

Anonymous poster hash: bcb45...8a2

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det kan godt være depresjon.

I dag ringer du for å få en time hos fastlegen denne uke.

Skrevet

Takk

Skal gjøre det.

Min ektefelle sa jeg stenger meg inne, ikke vært bevisst på det, men jeg knuste en hel glassdør og skadet meg i går pga av slaget, en bagatell utløste dette, min ektefelle sa ingenting bare feide opp, jeg kjørte min vei, og oppdaget først i natt at hånden er skadet. Jeg har aldri vært voldelig eller gjort noe lignende før.

Det er en ekstrem sorg og skyldfølelse som har plaget meg i natt, jeg satte meg for å kjøre, langt, slik jeg for tiden gjør, vi har vært gjennom en ekstrem tid med store belastninger, før, jeg endret personlighet.

Mens belastningen var på det verste taklet jeg alt bra. Det er derfor vanskelig å forstå.

Jeg kan ikke utsette de jeg egentlig elsker for denne personlighetsendringen.

Jeg er fortvilt

Skrevet

Vær ærlig overfor legen. Si at skaden skyldes dette og at du har søkt råd her på dol. Skriv gjerne ut ditt og nhd's innlegg og vis legen.

Dette kommer til å gå bra, det finnes så god behandling for depresjon.

Lykke til og god bedring :)

Hilsen en som selv har vært (alvorlig) deprimert.

Skrevet

Hånden ikke problem, fikset selv.

Skapdør problem, må dra til glassmester, og de jeg ødelegger er jeg et problem for.

Og husker ikke opp til flere timer pr dag, hele tidsintervaller på opp til kanskje 5 timer er borte, jeg sover ikke, husker ikke hvordan jeg kjørte fra et sted til et Annet, det kan også være borte fra bevisstheten, det er problemet. Jeg bryr meg ikke, er faktisk helt likegyldig.

Jeg kjørte 10 mil en natt, vet ikke hvor jeg var før jeg fortvilt parkerte på en rasteplass. Satt bare der og kjørte tilbake, fra da husker jeg.

Skrevet

Det viktige nå er at du raskt får snakket med lege, slik at du kan få behandling for din depresjon. Du vil kunne få det bra igjen etter gjennomført behandling, slik at du både kan oppleve å bli deg selv igjen og dine nærmeste vil få tilbake den du var.

Hvis du ikke allerede har bestilt legetime, så bør du gjøre det umiddelbart. Du bør også si fra til legekontoret at du ikke kan vente mange dager på time, du bør helst få snakket med legen denne uken. Hvis de har lang ventetid, så kan du si at dette er akutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...