Gå til innhold

Kastet medisin i søpla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verst for meg- kan ikke være ok å legge på seg 6 kg på skarve to uker. Verst for meg! Lar meg ikke blindt medisinere.

Anonymous poster hash: a9cb5...cc2

Skrevet

Det er ikke snakk om å la seg blindt medisinere, men en voksen måte å håndtere dette på vil være å kontakte legen, informere om vektoppgangen og be om forslag til en annen løsning.

Skrevet (endret)

Men halv pille ( anbefalt)betyr kanskje 1.5kg pr uke- hvordan skal det ende! ???

Hilsen sur namnlaus som ikke fixa anonymitet

Endret av En namnlaus
Skrevet

Det finnes alternativer til remeron. Skjønner at du ikke vil gå på det over lengre tid hvis den får deg til å spise kontinuerlig. Jeg mener imidlertid at du bør sørge for at legen får beskjed, slik at han kan vurdere om han vil at du skal skifte medisin eller gå umedisinert inntil du ser ham neste gang.

Skrevet

Sa jeg kanskje sluttet. Det var ok ( er jo jeg som får sove mindre. Kjenner meg dessuten så motløs - skal jeg få en esende kropp som tilleggsbelastning/ ja VET jeg selv styrer matinntak, men har ikke lyst til å gå rundt gravidsulten . Medisiner er opp til meg , det et vi enige om:) positivt m remeron er den gode nattesøvnen-- men vil ikke betale en " slik" pris. Orker heller ikke " mase" om alternativer-- skulle medisineres m bare litt- kunne mixe m cipralex. Har ikke no tro på den heller.. Ble jo apatisk .. Tykk og apatisk- vil de meg vel?!

Skrevet

De vil deg vel, men dessverre er det noen som reagerer slik på remeron.

Beautiful_Creatures
Skrevet

Verst for meg- kan ikke være ok å legge på seg 6 kg på skarve to uker. Verst for meg! Lar meg ikke blindt medisinere.

Anonymous poster hash: a9cb5...cc2

Huff, jeg har problemer med vekt selv, så skjønner at det er lett å få panikk mht til slike ting. Men du, det finnes jo så mange gode alternativer som ikke gir vekoppgang. Ville definitivt snakket med legen om dette før jeg gav opp. Du er jo bare helt i startfasen.

Ikke gi opp så lett, jeg tror du kan oppdage at noe du ikke hadde trodd plutselilg kan vise seg å hjelpe deg veldig. Synes det er forferdelig synd hvis du skal gi opp medisinering bare pga dette. Det er mange som må bytte flere ganger før de finner det som virker best for akkurat  dem.

Ønsker deg lykke til! :)

Skrevet

Sluttet med remeron i dag jeg også, samme som deg , sulten og opp i vekt. Pluss mareritt om nettene ,snakker i søvne og roper så jeg vekker de andre i huset.

Men som innsovnings medisin er den ok selv om en må ta den timer før leggetid.

Anonymous poster hash: 69bfb...181

Skrevet

Hvis hensikten kun er å få sove, er det vel bedre med 10 mg Tolvon. Det tilsvarer 5 mg Remeron og det legger man ikke på seg av.

Det aller beste er selvfølgelig å gjøre som legen sier men passe matinntaket. Men jeg vet at det ikke er så lett.

Skrevet

Hva med fontex eller Wellbutin?

Er ikke Aurorix også ganske vektnøytal?

Håper du finner en løsning som passer for deg, trist å lese at du har det så vondt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...