Gå til innhold

Hva har Norge råd til?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjempebra! Har jo vært veldig mye snakk om at NAV'ing koster i det siste, spesielt etter vi fikk den nye regjeringen, men ikke skjønte jeg at det blir det samme med sykefravær...!

Ja man lærer så lenge man lever.

Og jeg syns virkelig det var på sin plass å ta opp dette i forb. med OL, altså, og ikke en i forb. med f.eks. at vi tilsynelatende ikke har råd til sørge for de eldre.

Kjempebra! Har jo vært veldig mye snakk om at NAV'ing koster i det siste, spesielt etter vi fikk den nye regjeringen, men ikke skjønte jeg at det blir det samme med sykefravær...!

Og jeg syns virkelig det var på sin plass å ta opp dette i forb. med OL, altså, og ikke en i forb. med f.eks. at vi tilsynelatende ikke har råd til sørge for de eldre.

Naving i seg selv blir jo helt ubetydelige summer. Hvis du (tar en ekstrem overdrivelse) og later som at alle på sosialstønad er navere (siden som eksperten hevder er dette friske folk, og da er det viljen det står på, aka navere) så blir det 1/7 OL

Anonymous poster hash: a5c89...0b1

Gjest Gargamel

Han undervurderer kostnadene ved sykefravær. Norges BNP er 3000 milliarder. Alt dette resultat av nordmenns arbeid. Halvering av sykefraværet fra 6% til svensk nivå 3% burde gi 90 milliarder per år, eller litt mindre siden fraværet ikke er likt i alle yrker. La os si 70 milliarder / 44 000 sykehjemsplasser/ 2 OL per år.

Ellers synes jeg det er veldig bra på mange plan. Det blir en trist verden hvis all moro skal stoppes fordi det er synd på noen en eller annen plass. Hvem er tjent med det? Skal man følge den tanken helt ut får vi en verden av triste mennesker som bare venter på å dø. Akkurat ol var jeg imot fordi jeg nekter å godta at det behøver å være så dyrt for å være gøy.

Naving i seg selv blir jo helt ubetydelige summer. Hvis du (tar en ekstrem overdrivelse) og later som at alle på sosialstønad er navere (siden som eksperten hevder er dette friske folk, og da er det viljen det står på, aka navere) så blir det 1/7 OL

Men, du vet, sånne som Petter Northug, de har jo viljestyrke...

Men, du vet, sånne som Petter Northug, de har jo viljestyrke...

Selv han har ikke viljestyrke nok til å ikke kjøre i fylla. Så når nordthug mangler viljestyrke da er det ikke rart vi andre mangler litt også kanskje

Men men

Bare noe jeg tenkte på

Annonse

Ellers synes jeg det er veldig bra på mange plan. Det blir en trist verden hvis all moro skal stoppes fordi det er synd på noen en eller annen plass. Hvem er tjent med det? Skal man følge den tanken helt ut får vi en verden av triste mennesker som bare venter på å dø. Akkurat ol var jeg imot fordi jeg nekter å godta at det behøver å være så dyrt for å være gøy.

Ang. OL så mener jeg det var motvilje til det mye pga. hva man har sett de siste åra i forb. med slike arrangementer; at det er en fest først og fremst for de velstående og deres muligheter for profitt, mens det går på bekostning av det laveste laget som gjerne blir tvangsdeportert.

Setter jo en demper på "moroa".

Det beste jeg har lest på lenge. Vil gjerne dele den:

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Hva-har-Norge-egentlig-rad-til-7768411.html

Syntes artikkelen var dum jeg. Hva var peonget ditt? At OL er noe vi burde ta oss råd til?

Anonymous poster hash: b56e9...a83

Ironi?

Naving i seg selv blir jo helt ubetydelige summer. Hvis du (tar en ekstrem overdrivelse) og later som at alle på sosialstønad er navere (siden som eksperten hevder er dette friske folk, og da er det viljen det står på, aka navere) så blir det 1/7 OL Anonymous poster hash: a5c89...0b1

Det mest lønnsomme er å skyte alle syke. Da får man råd til både OL og sykehjemsplasser.

Annonse

Det mest lønnsomme er å skyte alle syke. Da får man råd til både OL og sykehjemsplasser.

Tenk så mye velstand Norge ville fått råd til hvis vi kvittet oss med alle de uproduktive! Noen vil sikkert kalle det nazistisk, jeg vil kalle det samfunnsøkonomisk fornuftig.

'Forskjellige budsjett' er jo det som gjør at en mor som er på flukt med sitt barn, fra voldelig ektemann, kan får en rusmisbrukerhybel som koster 6000 pr dag, men ikke kan få 6000 pr mnd i boligstøtte.

OL, jeg driter i det. Hele tiden settes ting opp mot hverandre, klassisk FRP retorikke 'innvandrerere ELLER våre syke' 'Skoler ELLER navere'. 'Krimineller ELLER minstepensjonister'.

Vi hadde sikkert hatt råd til OL. I disse dager er det bare u-land og diktaturer som har grand-prix, ol og andre kostbare, internasjonale eventer.

Så til trådstarter. Forskjellige budsjett, det er nøkkelen. Jo mer tarvelig man er, jo mer groteske sammenligninger settes opp.

Jeg driter i OL, men skal vi først sette regnestykker og VS i disse høyre tider, hvorfor ikke si 'Sorry MAC, de på toppen i Norge fikk private skatteletter på noen millioner i året hver seg, og DER gikk OL. Ikke til sykeplasser, minstepensjonister, psykisk helsevern og småbarnsfamilier. Men til de som har minst 30 millioner kroner på bok, for de trenger mere personlig formue for å øke generell velstand i Norge"

Jeg driter i OL, men skal vi først sette regnestykker og VS i disse høyre tider, hvorfor ikke si 'Sorry MAC, de på toppen i Norge fikk private skatteletter på noen millioner i året hver seg, og DER gikk OL. Ikke til sykeplasser, minstepensjonister, psykisk helsevern og småbarnsfamilier. Men til de som har minst 30 millioner kroner på bok, for de trenger mere personlig formue for å øke generell velstand i Norge"

Merkelig nok ville mange av disse komme ganske godt ut av OL... det er vel hotellkongene som er de ekte gullmedaljevinnerne?

Merkelig nok ville mange av disse komme ganske godt ut av OL... det er vel hotellkongene som er de ekte gullmedaljevinnerne?

Nah, det er fillebeløp. Folkeavstemning er bra. Vil vi ha OL eller ikke. Kostnadene er uvesentlige, det går mer penger til tullball enn det et OL koster. Store ting koster mye penger. Norge har mye penger. De trygdede er små, kostnadene med små er lite, selv om det blåses opp

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...