Gå til innhold

- Jeg føler meg misbrukt av Forsvaret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alice Asplund (23) ønsket seg videre tjeneste i Forsvaret. Nå har hun ombestemt seg.

 

Saken ble først omtalt av Avisa Nordland. Ifølge avisa ble Asplund tvunget av troppsjefen, en løytnant, til å kle seg naken og vaske seg i iskaldt vann foran resten av medsoldatene.

 

- Jeg hadde hørt rykter om at guttene hadde blitt bedt om å bade nakne på en tidligere øvelse. Men jeg ble sjokkert da jeg fant ut at det gjaldt jentene også. Jeg spurte om jeg kunne få bade i undertøyet eller vaske meg litt lenger bort, men ble nektet, sier Asplund til Dagbladet.

Grunnen hun fikk var at det skulle være likt for alle, og at det var dårlig hygiene å vaske seg med undertøyet på.

 

http://www.dagbladet.no/2011/11/17/nyheter/innenriks/forsvaret/alice_asplund/19063916/

 

Er det ikke sånn at vil du være med på leken må du tåle steken?



Anonymous poster hash: 6004f...d6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    25

  • Madelenemie

    17

  • Maglor

    8

  • Kayia

    8

Mest aktive i denne tråden

Litt off topic, men savner en analyse av hvor dyktige jenter faktisk er til militære aktiviteter

 

Jeg har nemmelig en teori om at det er forskjell på jenter og gutter både fysisk og psykisk

 

Denne teorien er veldig politisk ukorrekt så jeg skriver dette som anonym ellers kommer no mafian å tar meg



Anonymous poster hash: 03a73...089
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Litt off topic, men savner en analyse av hvor dyktige jenter faktisk er til militære aktiviteter

 

Jeg har nemmelig en teori om at det er forskjell på jenter og gutter både fysisk og psykisk

 

Denne teorien er veldig politisk ukorrekt så jeg skriver dette som anonym ellers kommer no mafian å tar meg

 

Jeg tror jenter i militæret kan gjøre god nytte for seg i byssa, eller i saniteten. Eventuelt som stuepiker.. På slagmarken har de ingen ting å gjøre. Tenk vi de skulle begynne å fjolle på denne måten når de er i strid?Det går jo ikke. Det må alle forstå.

Anonymous poster hash: 6004f...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Her er en liten solskinnshistorie for de som tror jenter ikke kan gjøre noe på slagmarken:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Drepte-pa-oppdrag-fra-Stortinget-5584547.html

 

Det viser også at vanlige mennesker kan begå massedrap uten å nøle eller få samvittighetskvaler så lenge Stortinget og menneskene rundt sier det er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alice Asplund (23) ønsket seg videre tjeneste i Forsvaret. Nå har hun ombestemt seg.

 

Saken ble først omtalt av Avisa Nordland. Ifølge avisa ble Asplund tvunget av troppsjefen, en løytnant, til å kle seg naken og vaske seg i iskaldt vann foran resten av medsoldatene.

 

- Jeg hadde hørt rykter om at guttene hadde blitt bedt om å bade nakne på en tidligere øvelse. Men jeg ble sjokkert da jeg fant ut at det gjaldt jentene også. Jeg spurte om jeg kunne få bade i undertøyet eller vaske meg litt lenger bort, men ble nektet, sier Asplund til Dagbladet.

Grunnen hun fikk var at det skulle være likt for alle, og at det var dårlig hygiene å vaske seg med undertøyet på.

 

http://www.dagbladet.no/2011/11/17/nyheter/innenriks/forsvaret/alice_asplund/19063916/

 

Er det ikke sånn at vil du være med på leken må du tåle steken?

Anonymous poster hash: 6004f...d6e

 

Hei!

 

Hadde du likt å løpe naken foran mange damer?

 

Jeg tror de færreste menn ville likt, det handler det om. 

 

Jeg er liten, men sterkere enn små menn, dvs menn på min størrelse, skal man segregere bør man gjøre det i vektklasser, og ikke pga av kjønn.

 

Dessuten håper jeg man ser verdien av likestilling og alt det andre verneplikt for kvinner inkluderer, men selvsagt mot Taliban og Isil, om det er mer i den retning du tilhører, når man ikke inn med fornuft. :D

 

Ja til kvinner i forsvaret og nei til trakkasering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Litt off topic, men savner en analyse av hvor dyktige jenter faktisk er til militære aktiviteter

 

Jeg har nemmelig en teori om at det er forskjell på jenter og gutter både fysisk og psykisk

 

Denne teorien er veldig politisk ukorrekt så jeg skriver dette som anonym ellers kommer no mafian å tar meg

Anonymous poster hash: 03a73...089

 

pi81MPM.jpg

Anonymous poster hash: f3aa1...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Hadde du likt å løpe naken foran mange damer?

 

Jeg tror de færreste menn ville likt, det handler det om. 

 

Jeg er liten, men sterkere enn små menn, dvs menn på min størrelse, skal man segregere bør man gjøre det i vektklasser, og ikke pga av kjønn.

 

Dessuten håper jeg man ser verdien av likestilling og alt det andre verneplikt for kvinner inkluderer, men selvsagt mot Taliban og Isil, om det er mer i den retning du tilhører, når man ikke inn med fornuft. :D

 

Ja til kvinner i forsvaret og nei til trakkasering!

 

I forsvaret må man tåle slik. Ellers har man ingen ting der å gjøre. 

Anonymous poster hash: f3aa1...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten solskinnshistorie for de som tror jenter ikke kan gjøre noe på slagmarken:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Drepte-pa-oppdrag-fra-Stortinget-5584547.html

 

Det viser også at vanlige mennesker kan begå massedrap uten å nøle eller få samvittighetskvaler så lenge Stortinget og menneskene rundt sier det er riktig.

Hei!

 

Det er mange slike historier,

 

for tiden går tankene mine til de ulike tøffe kurdiske kvinner som sloss,

 

ikke med frykten for å dø, i seg, men frykten for å bli tatt de fange og levende torturert som sexslave,

 

det viser  mye av kvinners fighter-evne.

 

men kurdere har vist likestilling,  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jenter i militæret kan gjøre god nytte for seg i byssa, eller i saniteten. Eventuelt som stuepiker.. På slagmarken har de ingen ting å gjøre. Tenk vi de skulle begynne å fjolle på denne måten når de er i strid?Det går jo ikke. Det må alle forstå.

Anonymous poster hash: 6004f...d6e

 

Fjolle? Nå får du gi deg.

 

Kvinner har ikke fysisk og mental kapasitet til å bli gode stridende soldater. Fysisk svakere enn menn og uten samme evne til å trene fysikken opp til det nivå menn normalt kan. Når de får mensen, blir mange av dem helt satt ut mentalt og plages mye av underlivssmerter. Kvinner er følelsemennesker, en egenskap som er stikk motsatt av hva som kreves av en soldat: Evne til å distansere seg fra lidelser påtrengende risiko uten at angsten forstyrrer. Selv de mest solide menn kommer tilbake fra krig som mentale vrak.

 

Og så tror noen at kvinner skal klare det noe bedre? Der er problemet at de er "innsauset" i statsfeministisk tankegang, en religion som har ødelagt mye i Norge.

Anonymous poster hash: 96c9e...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hadde du likt å løpe naken foran mange damer?

 

Jeg tror de færreste menn ville likt, det handler det om. 

 

Jeg er liten, men sterkere enn små menn, dvs menn på min størrelse, skal man segregere bør man gjøre det i vektklasser, og ikke pga av kjønn.

 

Dessuten håper jeg man ser verdien av likestilling og alt det andre verneplikt for kvinner inkluderer, men selvsagt mot Taliban og Isil, om det er mer i den retning du tilhører, når man ikke inn med fornuft. :D

 

Ja til kvinner i forsvaret og nei til trakkasering!

 

 

Du rører. En militær motpart får en enklere 'jobb' og måtte juble over at et NATO-land vil bruke kvinner til stridende soldater i stedet for menn. Trakassering er bare noe av det du ville møtt som mannlig soldat i Forsvaret, og spesielt av en militær motpart. Kvinner kunne passet på byssa eller gjort rent. Ikke tale om at jeg hadde stolt på kvinnelig medsoldat og enda mindre offiser i krigstilfelle. Da skal ikke handlinger og hensyn til medsoldater preges av den irrasjonalitet og angst som emosjoner kan medføre.

 

 

Anonymous poster hash: 96c9e...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til kvinner i forsvaret og nei til trakkasering!

 

Først protesterer feministene mot diskriminering og vil at kvinner skal bli soldater. Når de slipper inn i Forsvaret, blir behandlet likt med menn uten at det gjøres forskjeller og uten at det legges til rette for å gjøre forskjeller (f.eks. toaletter og dusjer), møter feministene seg selv i døra. Gratulerer!

Anonymous poster hash: 96c9e...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye trolling i denne posten her ser jeg, fra sexistiske nissegubber jeg skal love det finnes hundretusenvis av damer bare i norge som er bedre rustet både fysisk og psykisk en annonyme sullebukker på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye trolling i denne posten her ser jeg, fra sexistiske nissegubber jeg skal love det finnes hundretusenvis av damer bare i norge som er bedre rustet både fysisk og psykisk en annonyme sullebukker på DOL.

 

55909059.jpg

Anonymous poster hash: 6004f...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gutta fikk klar og streng beskjed om å snu seg og se vekk når hun skulle kle av seg og bade/vaske seg, med klar beskjed om at hvis noen tittet så ville de få refs.

 

Mens gutta måtte kle seg nakne foran henne, uten at hun fikk noen beskjed om hvilken vei hun skulle se.

 

Så egentlig var det vel gutta som ble utsatt for trakassering og forskjellsbehandling her - hvis man virkelig mener at kvinner og menn skal behandles 100% likt - alltid.

 

Troppssjefen fulgte bare de regler og rutiner de har for denne type aktivitet på slike øvelser - bortsett fra at han faktisk tok individuelt hensyn til henne da han beordret alle gutta til å snu seg så hun kunne få utført de nødvendige aktiviteter uten å føle seg beglodd av gutta.

 

Ikke rart på noen måte at den refsen han ble ilagt senere ble trukket tilbake.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye trolling i denne posten her ser jeg, fra sexistiske nissegubber jeg skal love det finnes hundretusenvis av damer bare i norge som er bedre rustet både fysisk og psykisk en annonyme sullebukker på DOL.

 

:lol::P:D Synes jeg ser det for meg - du sammen med en gjeng tuppelurer, med geværet i den ene hånden og i den andre håndvesken med pudderdåsen: "Åååååå gidamei altså, skal jeg også få trykke på knappen på den lange dingsen her?"

Anonymous poster hash: 96c9e...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye trolling i denne posten her ser jeg, fra sexistiske nissegubber jeg skal love det finnes hundretusenvis av damer bare i norge som er bedre rustet både fysisk og psykisk en annonyme sullebukker på DOL.

Spot on, men vi får vel bare unnskylde dem siden de ser ut til å ha mangelfull og dels utdatert kunnskap om hva forsvaret vektlegger både ift opptak av ferske rekrutter og uttak til utenlandstjeneste. Altfor fristende å linke til en av kjerneverdiene, respekt, for å dokumentere hva forsvaret legger i denne verdien... ;) http://forsvaret.no/om-forsvaret/verdierholdninger-og-kultur/Sider/kjerneverdiene.aspx Nei, det meste fremstår litt enklere når man kan sitte å spre edder og galle på dol dag- og nattestid :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Altfor fristende å linke til en av kjerneverdiene, respekt, for å dokumentere hva forsvaret legger i denne verdien... ;) http://forsvaret.no/om-forsvaret/verdierholdninger-og-kultur/Sider/kjerneverdiene.aspx

 

I krigstid blir presset så stort, at man går til det ekstreme for å overleve. Da blir det ingen plass for sånt politisk skvalder.

Anonymous poster hash: 96c9e...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...