Gå til innhold

- Jeg føler meg misbrukt av Forsvaret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I krigstid blir presset så stort, at man går til det ekstreme for å overleve. Da blir det ingen plass for sånt politisk skvalder. Anonymous poster hash: 96c9e...a8d

Helt korrekt. Slik pk er det bare fienden som tjener på.

Anonymous poster hash: 8e062...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    25

  • Madelenemie

    17

  • Maglor

    8

  • Kayia

    8

Mest aktive i denne tråden

I krigstid blir presset så stort, at man går til det ekstreme for å overleve. 

Det stemmer. Den individuelle psykisk styrken vil ha enorm betydning. Hvordan du karakteriserer befolkningen på gruppenivå vil ha liten betydning.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Den individuelle psykisk styrken vil ha enorm betydning. Hvordan du karakteriserer befolkningen på gruppenivå vil ha liten betydning.

 

Hadde folka i Kreml lest det tøvet du skriver, hadde de ledd seg fillete. De har ikke stridende kvinnelige soldater, fordi de kun vil bruke dem som kan bli de beste soldatene. Sånn har normalen vært gjennom historien også. Kvinner har alltid blitt betraktet som et svakere vesen. De har blitt vist hensyn ut fra det,  bortsett fra der feministreligionen forvrenger virkelighetsoppfatningen.

Anonymous poster hash: 96c9e...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spot on, men vi får vel bare unnskylde dem siden de ser ut til å ha mangelfull og dels utdatert kunnskap om hva forsvaret vektlegger både ift opptak av ferske rekrutter og uttak til utenlandstjeneste. Altfor fristende å linke til en av kjerneverdiene, respekt, for å dokumentere hva forsvaret legger i denne verdien... ;) http://forsvaret.no/om-forsvaret/verdierholdninger-og-kultur/Sider/kjerneverdiene.aspx Nei, det meste fremstår litt enklere når man kan sitte å spre edder og galle på dol dag- og nattestid :D

 

Et lite innspill ang likestilling. Som jeg er positiv til. I utgangspunktet. Jeg er selv kvinne og jobbet tidligere i ambulansetjenesten. Ved såkalte skarpe oppdrag ble vi beordret til å vente på angitt sted til politi kom til stedet og sikret dette. Det var ofte vi var framme på stedet før politiet og ventet da eller, hvis vi var uheldige, dumpet bare rett inn i noe ingen kunne forutse var farlig. Da måtte vi bare gjøre så godt vi kunne for å spare liv. Det eneste som går igjennom hodet i en slik situasjon, ihvertfall når det gjaldt meg og mine makkere, er - gosh! Håper Politiet kommer fort som svarte f!

 

Et par slike situasjoner glemmer jeg ikke. Vi står der og svetter og venter på sårt trengt hjelp og tiden står nesten stille. Og endelig kommer Politiet! To småjenter på 165cm hopper ut av bilen. Og jeg kan med hånden på hjertet si at de ikke fikk gjort NOENTING i situasjonene vi var i bortsett fra å melde ankomst til vakta. Vi måtte vente på neste patrulje hver gang (menn) før alt var sikkert og vi kunne behandle pasienten.Situasjonene var farlige og det er en tragedie at politiet ikke kan hjelpe når de kommer fordi det bare skal være sånn! Flaut!! Flaut og farlig!

 

Slik kan det oppleves fra det virkelige liv. Det eneste som hadde manglet var at småjentene hadde brukt burka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og endelig kommer Politiet! To småjenter på 165cm hopper ut av bilen. Og jeg kan med hånden på hjertet si at de ikke fikk gjort NOENTING i situasjonene vi var i bortsett fra å melde ankomst til vakta. Vi måtte vente på neste patrulje hver gang (menn) før alt var sikkert og vi kunne behandle pasienten.Situasjonene var farlige og det er en tragedie at politiet ikke kan hjelpe når de kommer fordi det bare skal være sånn! Flaut!! Flaut og farlig!

 

Slik kan det oppleves fra det virkelige liv. Det eneste som hadde manglet var at småjentene hadde brukt burka.

 

Bra om kvinner i livsfare. Og så skal sånne vesener bli soldater?

 

Skal vedgå at jeg skrev noen kommentarer for å provosere, men ikke for å fornærme. Det handler ikke om forakt for kvinner, men forakt for idioti. Jeg er bare skittlei den der fanatiske manien til likhet mellom kvinner og menn. Det tankesettet hører hjemme i molboland.

Se Dagbladet, siste setning, den sier mye om manglende egnethet som soldat. Når hu sipper for noe sånt, har hun ikke noe der å gjøre. Alle soldater får vite at de har full rett til ordrenekt hvis det går på tvers av norsk lov, i dette tilfelle på retten til privatliv. Men angsten blokkerte tydeligvis evnen til å tenke rasjonelt. Selv lang tid etterpå får folk listet opp i media i lange baner med emosjonelle aspekt. Tro bare ikke at kvinner flest klarer noe bedre. Da burde ikke Forsvaret ta unødige sjangser.

 

Anonymous poster hash: 96c9e...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Et par slike situasjoner glemmer jeg ikke. Vi står der og svetter og venter på sårt trengt hjelp og tiden står nesten stille. Og endelig kommer Politiet! To småjenter på 165cm hopper ut av bilen. Og jeg kan med hånden på hjertet si at de ikke fikk gjort NOENTING i situasjonene vi var i bortsett fra å melde ankomst til vakta. Vi måtte vente på neste patrulje hver gang (menn)

 

Overrasker meg ikke, er en konsekvens av kjønnsdiskriminering gjort av sataten. Mere duganes karer kunne hatt stillingene men fordi de har en tiss som ikke har negativ lengde så skal de ikke få jobben. Krav til en jobb bør være kravene som trengs for å utføre jobben ikke være religioner kjønn hudfarge alder etc .... Det sier seg selv

Anonymous poster hash: 03a73...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Bra om kvinner i livsfare. Og så skal sånne vesener bli soldater?

 

Skal vedgå at jeg skrev noen kommentarer for å provosere, men ikke for å fornærme. Det handler ikke om forakt for kvinner, men forakt for idioti. Jeg er bare skittlei den der fanatiske manien til likhet mellom kvinner og menn. Det tankesettet hører hjemme i molboland.

Se Dagbladet, siste setning, den sier mye om manglende egnethet som soldat. Når hu sipper for noe sånt, har hun ikke noe der å gjøre. Alle soldater får vite at de har full rett til ordrenekt hvis det går på tvers av norsk lov, i dette tilfelle på retten til privatliv. Men angsten blokkerte tydeligvis evnen til å tenke rasjonelt. Selv lang tid etterpå får folk listet opp i media i lange baner med emosjonelle aspekt. Tro bare ikke at kvinner flest klarer noe bedre. Da burde ikke Forsvaret ta unødige sjangser.

 

Anonymous poster hash: 96c9e...a8d

 

 

 

Overrasker meg ikke, er en konsekvens av kjønnsdiskriminering gjort av sataten. Mere duganes karer kunne hatt stillingene men fordi de har en tiss som ikke har negativ lengde så skal de ikke få jobben. Krav til en jobb bør være kravene som trengs for å utføre jobben ikke være religioner kjønn hudfarge alder etc .... Det sier seg selv

Anonymous poster hash: 03a73...089

 

 

Jeg skal ikke kommentere dette med tissefanten, men er helt enig i at krav til en jobb bør være kravene som trengs for å utføre jobben. Definitivt og punktum. Men slik er det dessverre ikke i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bra om kvinner i livsfare. Og så skal sånne vesener bli soldater?

 

Skal vedgå at jeg skrev noen kommentarer for å provosere, men ikke for å fornærme. Det handler ikke om forakt for kvinner, men forakt for idioti. Jeg er bare skittlei den der fanatiske manien til likhet mellom kvinner og menn. Det tankesettet hører hjemme i molboland.

Se Dagbladet, siste setning, den sier mye om manglende egnethet som soldat. Når hu sipper for noe sånt, har hun ikke noe der å gjøre. Alle soldater får vite at de har full rett til ordrenekt hvis det går på tvers av norsk lov, i dette tilfelle på retten til privatliv. Men angsten blokkerte tydeligvis evnen til å tenke rasjonelt. Selv lang tid etterpå får folk listet opp i media i lange baner med emosjonelle aspekt. Tro bare ikke at kvinner flest klarer noe bedre. Da burde ikke Forsvaret ta unødige sjangser.

 

Anonymous poster hash: 96c9e...a8d

 

Nei, jeg er enig med deg. Slike kvinner bør ikke bli soldater. Mange menn som ikke bør bli soldater også, men de er i mindretall ifh kvinner generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

I krigstid blir presset så stort, at man går til det ekstreme for å overleve. Da blir det ingen plass for sånt politisk skvalder. Anonymous poster hash: 96c9e...a8d

Det har vært krigstid i mange år, og mange norske jenter har vært i kamp. Se linken i mitt tidligere innlegg i tråden. Fort gjort å glemme når det er så underkommunisert av politikerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært krigstid i mange år, og mange norske jenter har vært i kamp. Se linken i mitt tidligere innlegg i tråden. Fort gjort å glemme når det er så underkommunisert av politikerne.

 

Såkalte fredsbevarende operasjoner Forsvaret har deltatt i utlandet, er ikke mye til krig. De er knapt nok litt mer skarpe enn det lokalt politiet gjennomfører i de samme landene. Her på berget er det få som har opplevd krig i sin fulle dybde og grusomhet. Mange vet ikke bedre enn at tenker på krig som virkeliggjorte scener fra dataspill og Hollywoods fantasifilmer.

 

Virkeligheten er mye verre: Mennesker blir pint til døde, blir krøplinger for livet, blir tatt til fange, sultes og tortureres til døde i konsentrasjonsleire, brent til døde, kroppen perforert av bombesplinter, voldtatt og henrettet, millionvis dør. Små barn blir påført det grusomste lider og ektefeller mister sine. Hele byer og landsbyer blir massakrert. Alt av materielle verdier går tapt, naturen ødelegges, enorme mengder spres av radioaktivt avfall (sånn som utarmet uran for å ta tanks), smittsomt materiale (biologisk krigføring som f.eks. miltbrann) og kjemiske våpen (f.eks. gift i drikkevann, nervegasser og psykologiske gasser som får folk til å klikke helt).

 

Noen bilder kan minne om hva slags helvete krig virkelig er:

vietnamnapalmgirl-621x379.jpg

 

KIIOWA+FIELD.jpg

 

rm8_dead_troops_lrg.jpg

 

Images_of_Genocide_World_War_II.jpg

 

Zabreb-New-Hospital-1992-copy.jpg

 

 

 

 

 

article-1165768-015727D3000004B0-958_468

 

4246b121d2dc949b8f082c5f57840a3b_M.jpg

 

STN0304PIC889_322057k.jpg

 

Så får vi servert kattejammer og sipping fra en kvinnelig soldat.

Begriper de hva krig egentlig er?

 

Kvinner er emosjonsmennesker. Når man blir presset til det aller ytterste i krig,

kan man ikke stole på at emosjonsmennesker unngår handlingslammelse og

feilvurderinger. I krig blir slike soldater en sikkerhetsrisiko. Derfor skal heller ikke

kvinner brukes til stridende soldater.

Anonymous poster hash: 96c9e...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er emosjonsmennesker. Når man blir presset til det aller ytterste i krig, kan man ikke stole på at emosjonsmennesker unngår handlingslammelse og feilvurderinger. I krig blir slike soldater en sikkerhetsrisiko. Derfor skal heller ikke kvinner brukes til stridende soldater.

På mange av bildene dine hjelper det ikke å være hur sterk som helst - kontrollen er utenom oss mennesker. 

 

Med det sagt: Gagamel og jeg er selvfølgelig klar over at krig er brutalt, men vi er ikke enige i at styrke avhenger av kjønn. Det er ikke gitt at alle menn er fysisk og psykisk sterke (det ser vi så til de grader her på dol), og alle kvinner er er ikke emosjonellt styrt. Bildene dine viser forøvrig at det nok kan være på plass med annen kompetanse enn den forsvaret lenge higet etter, sånn by the way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som kjenner de tøffe damene ? syns synd på dere gutter, dere går seriøst glipp av noen av livets høydepunkter. ikke min skyld dere er gift med tafatte grå mus, og tror damer er slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: dere får skrive til israel og usa's millitære styrker og fremlegge deres begrunnelse på at de stridende damene må trekkes ut, og kan kun brukes i byssa og som horer for gutta. da skjønner de nok, de tølperene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som kjenner de tøffe damene ? syns synd på dere gutter, dere går seriøst glipp av noen av livets høydepunkter. ikke min skyld dere er gift med tafatte grå mus, og tror damer er slik :)

Hei!

 

Jeg har vært i to kriger, kjørt gjennom artelleri og blitt beskutt.

 

Jeg er et lavt menneske i cm, men erfarte ikke en gang i disse krigene at det var noen ulempe, det var helt andre egenskaper som var viktige, særlig mot!, stahet! komprimissløshet!

 

I vertfall i forhandlinger for å passere grenseoverganger, det fins ingen ting som tyder på noe annet.

 

I reisefølge mitt hadde vi mange store menn, det var ikke de som ordnet opp, min erfaring er at fryktløshet er svært viktig i krig, hvorfor vet jeg ikke, men jeg har erfart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::P:D Synes jeg ser det for meg - du sammen med en gjeng tuppelurer, med geværet i den ene hånden og i den andre håndvesken med pudderdåsen: "Åååååå gidamei altså, skal jeg også få trykke på knappen på den lange dingsen her?" Anonymous poster hash: 96c9e...a8d

ok, enten troller du eller så har du seriøse mangler i skallen din. jeg tipper en blanding. Jeg har vært ute med en gjeng "tuppelurer", har du ? fytterakkeren for en mangel på respekt du viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, enten troller du eller så har du seriøse mangler i skallen din. jeg tipper en blanding. Jeg har vært ute med en gjeng "tuppelurer", har du ? fytterakkeren for en mangel på respekt du viser.

Hei!

 

Jeg kommenterer ikke sånt.

 

For det første har jeg slike kunnskapsløse i min egen familie :(

 

For den andre troller de,

 

for det tredje sprer de en forakt som ikke hører hjemme i det likestilte gode demokratiske samfunn vi tross alt har skapt.

 

Det siste forstår de ikke,  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

Det siste forstår de ikke,  ;)

noen ganger, madelenemie, lurer jeg på om asberger er en omvendt sykdom, du er den normale, de andre er faktisk ikke de som forstår ;)

sett litt i humoristisk perspektiv da. som han i hitchikers guide som har et asyl mot verden, han har bygd huset sitt på vranga, utenfor er galskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

 

Såkalte fredsbevarende operasjoner Forsvaret har deltatt i utlandet, er ikke mye til krig. De er knapt nok litt mer skarpe enn det lokalt politiet gjennomfører i de samme landene. Her på berget er det få som har opplevd krig i sin fulle dybde og grusomhet. Mange vet ikke bedre enn at tenker på krig som virkeliggjorte scener fra dataspill og Hollywoods fantasifilmer.

 

Anonymous poster hash: 96c9e...a8d

 

 

Du er visst ikke spesielt oppdatert på hva Norge er med på. Før i tiden var vi bare med på fredbevarende operasjoner i FN regi. I det siste har Norge også vært med i "fredsopprettende" operasjoner og angrep i NATO regi. Norge utførte mange hundre flyangep i Libya for eksempel.

 

I Afghanistan har en stor del av de norske soldatene vært i kamp, inkludert Tone Gunnes som var skytter på en stormpanservogn og drepte 20-25 talibanere. Det var bare en enkeltepisode som tilfeldigvis ble kjent i adresseavisen fordi hun var kvinne. Ingen grunn til å tro at det var unikt.

 

Du er naiv om du tror norske soldater er en slags hjelpearbeidere og at resultatet av mange hundre flyangrep ikke ser stygt ut på bakken. Man kunne sikkert tatt bilder som er styggere enn de du la ved, men nå er vi ikke så glad i å se på sånt i Norge, så ingen journalister tar bilder eller spør om hva bombene traff. Vi har jo bare snille bomber mens Israel f.eks har slemme bomber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er visst ikke spesielt oppdatert på hva Norge er med på. Før i tiden var vi bare med på fredbevarende operasjoner i FN regi. I det siste har Norge også vært med i "fredsopprettende" operasjoner og angrep i NATO regi. Norge utførte mange hundre flyangep i Libya for eksempel.

 

I Afghanistan har en stor del av de norske soldatene vært i kamp, inkludert Tone Gunnes som var skytter på en stormpanservogn og drepte 20-25 talibanere. Det var bare en enkeltepisode som tilfeldigvis ble kjent i adresseavisen fordi hun var kvinne. Ingen grunn til å tro at det var unikt.

 

Du er naiv om du tror norske soldater er en slags hjelpearbeidere og at resultatet av mange hundre flyangrep ikke ser stygt ut på bakken. Man kunne sikkert tatt bilder som er styggere enn de du la ved, men nå er vi ikke så glad i å se på sånt i Norge, så ingen journalister tar bilder eller spør om hva bombene traff. Vi har jo bare snille bomber mens Israel f.eks har slemme bomber.

jeg vil i den sammenheng, og uten utlevere noe som helst. kommentere at i Jugoslavia og Bosnia rundt 1992/1993, i likhet med tidligere Lubanonsoldater, tidvis hadde en annen virkelighet enn beskrevet i norsk presse. Ingen grunn til å tro at senere operasjoner har vært anderledes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...