Gå til innhold

- Jeg føler meg misbrukt av Forsvaret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes kravene til hangups var store i forhold til pushups. 45 pushups bør alle klare uansett etter en uke eller to med trening sålenge de ikke er overvektige. 14 hangups er det mange som ikke vil klare etter årevis med trening, men det kommer mye ann på kroppsvekt da for den grenen

 

Og for dere som snakker bullshit og sier at dere tror at jeter klarer guttekravene så skjerpings, vi hadde ikke hatt jentekrav hvis brukbart antall hadde klart guttekravene .... SKJERP DERE FEMINISTER !



Anonymous poster hash: 03a73...089
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    25

  • Madelenemie

    17

  • Maglor

    8

  • Kayia

    8

Mest aktive i denne tråden

 

Jeg tror en trent kvinne på 150 cm og 50 kg har problemer med å "ta" en utrent mann på 2m og 130 kg.

Anonymous poster hash: f3aa1...43f

 

Hei !

 

da vet du ikke hva du skriver om!

 

En trent mann på 2 m og 130 kg, enig, problem.

 

Jeg er en middels trent kvinne omtrent på den størrelse du angir, jeg tar en utrent mann i den vektklassen, det fordi jeg kan litt grunnleggende teknikk. Og vet hvor han/hun er mest sårbar på spark og slag.

 

( en annen ting jeg har er noe farligere, og ikke så bra, men ddet slår inn, og jeg ser det som en styrke, så lenge formene er under kontroll)

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet - en jeg kjenner svært godt har også tjenestegjort. Han sa som deg at de var svært nøye, og flere opplevde at ant armhevinger ble registert type 1 - 2- 2- 2- 3- 3- etc. Man skulle ikke stoppe før antall godkjente var nådd. 

 

Er det ikke fysiske opptaksprøver på rekrutten forrresten? Og hva er kravene på Krigsskolen?

 

Kravene til KS er ikke så mye hardere. Tror det går mer på at man har en anbefalling fra sin overordnede her.

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/soknad-og-opptakskrav/Sider/Fysiske-krav-KS.aspx

 

Har tatt imot rekrutter men kan ikke huske at det er noe absolutte krav, man sender hjem de man finner ubrukelige og dem er det nok av (simulanter som VIL hjem avsløres lett). Før man får lov til å gå med beret må man gjennomføre beretløpet som kan være en utfordring.

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja hun var tøff.

 

Nå delte hun rom med andre jenter så var tydeligvs ikke alene.

 

For meg er det en forskjell å kle av seg foran 30 menn og mannlige sjefer, og det å ha noen andre jenter der.

 

Jeg mener som også forsvaret selv mener at håndteringen var dårlig av offiseren, selv om han ikke får refs, det er tross alt lov å bruke hode, unngå konflikt og problemer, dette var en øvelse ikke en krig, situasjonen er derfor lite sammenlignbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Ja hun var tøff.

 

Nå delte hun rom med andre jenter så var tydeligvs ikke alene.

 

For meg er det en forskjell å kle av seg foran 30 menn og mannlige sjefer, og det å ha noen andre jenter der.

 

Jeg mener som også forsvaret selv mener at håndteringen var dårlig av offiseren, selv om han ikke får refs, det er tross alt lov å bruke hode, unngå konflikt og problemer, dette var en øvelse ikke en krig, situasjonen er derfor lite sammenlignbar.

 

Jenta som anmeldte saken var heller ikke alene, noe du kan lese om.

 

Hvis ting ikke fungerer under en øvelse kommer det ihverfall ikke til å gå i orden i en krigssituation. Problemer og konflikter skal ikke unngås på øvelse, de skal frem i lyset og man finner en løsning så ikke avdelingen blir skadelidende i en reell situation.

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta som anmeldte saken var heller ikke alene, noe du kan lese om.

 

Hvis ting ikke fungerer under en øvelse kommer det ihverfall ikke til å gå i orden i en krigssituation. Problemer og konflikter skal ikke unngås på øvelse, de skal frem i lyset og man finner en løsning så ikke avdelingen blir skadelidende i en reell situation.

Hei!

 

Ok jeg trodde hun var alene med 30 menn  og 3 offisserer?

 

Da har jeg tatt feil/lest feil, beklager,.

 

Enig i at mann må tåle litt når man går i forsvaret, jeg kunne ikke drevet med thai boksing og krav mage med hijab, sånn at noen ting er rett og slett ikke forenlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg startet med 15 sit-up i felles tempo. (da var jeg utslitt)

 

På 15 ga jeg opp og en mann fikk krampe, og 5 menn fortsatte til 50/60. dvs fra ca 35, til 36 sluttet man telle, for tortur, dvs smerte, nå klarer jeg presse meg selv forbi smerten.

 

jeg er nå oppe i 35, og det på omtrent 3 uker og under rytmisk disiplin.

 

Jeg er langt fra like sterk som mennene, men jeg er kjappere, mye kjappere, dette er fysikk, og mer enn kun vekt muskler og løfte tyngst.

 

Det er stor forskjell på hang-up og sit-up....

 

Jeg kjenner mange kvinner som kan ta mange sit-ups, men jeg kjenner få som klarer å ta noen særlige antall hang-ups. De aller fleste klarer ingen, og de som klarer noen er veldig godt trente i styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ok jeg trodde hun var alene med 30 menn  og 3 offisserer?

 

Da har jeg tatt feil/lest feil, beklager,.

 

Man kunne få det intrykket men etter hvert har det vel kommet ut mer informasjon.

Hvis man skal tro på det som er sagt så var det tre jenter. En var fritatt pga skade, en badet frivillig, og hun som badet etter press men anmeldte etterpå.

 

Enig i at mann må tåle litt når man går i forsvaret, jeg kunne ikke drevet med thai boksing og krav mage med hijab, sånn at noen ting er rett og slett ikke forenlig.

 

Blir litt med kampsport som i forsvaret. Størrelse/alder/erfaring kan man se an, men kjønn blir uvesentlig etter en stund. (Burka er vel vanskelig å sloss i men pysjamas funker fint :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på hang-up og sit-up....

 

Jeg kjenner mange kvinner som kan ta mange sit-ups, men jeg kjenner få som klarer å ta noen særlige antall hang-ups. De aller fleste klarer ingen, og de som klarer noen er veldig godt trente i styrke.

 

Sit-ups og push-ups kan man trene opp ganske raskt men loddrette pull-ups er værre. Dette er nok det hardeste kravet for mange (muligens sammen med 3000 meteren). Faktisk så tror jeg jentene tok loddrette pull-ups frem til slutten av 90 tallet da det ble endret til at de tar dem mer vannrett med beina i bakken.

 

Jeg vil si at styrkekravene kanskje ikke er så veldig viktige i seg selv, der er mer viljen til å komme i form og trene for å oppnå dette. Sånn kan man forsvare forskjellige krav til kvinner og menn siden det tross alt er fysiske forskjeller i f.eks mulkelmasse i overkropp i forhold til størrelse. Det man virkelig vil ha er feltutholdenhet og da både fysisk og psykisk.

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på hang-up og sit-up....

 

Jeg kjenner mange kvinner som kan ta mange sit-ups, men jeg kjenner få som klarer å ta noen særlige antall hang-ups. De aller fleste klarer ingen, og de som klarer noen er veldig godt trente i styrke.

Ok

 

Visste ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kunne få det intrykket men etter hvert har det vel kommet ut mer informasjon.

Hvis man skal tro på det som er sagt så var det tre jenter. En var fritatt pga skade, en badet frivillig, og hun som badet etter press men anmeldte etterpå.

 

 

Blir litt med kampsport som i forsvaret. Størrelse/alder/erfaring kan man se an, men kjønn blir uvesentlig etter en stund. (Burka er vel vanskelig å sloss i men pysjamas funker fint :D )

Hei!

 

ja :)

 

Nakkegrepene vi tar i krav maga og thaiboksing er uforenlig med bare et hodetørkle, man tar kraftig tak med begge hender i bakhodet og kjører kneet hardt opp i kjeve/neseregion,, med mål om treffe nesen. Et tørkle ville blitt raskt revet av.

 

Så noen begrensinger setter religionen islam:-) glad jeg ikke er muslim, puh bare autist :D

 

Jeg ser imidlertid at mine mannlige slåsskompanjonger er gentleman, de tar hensyn og uten å klage :huh:

Det lærer jeg mye av! Men det vet ikke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sit-ups og push-ups kan man trene opp ganske raskt men loddrette pull-ups er værre. Dette er nok det hardeste kravet for mange (muligens sammen med 3000 meteren). Faktisk så tror jeg jentene tok loddrette pull-ups frem til slutten av 90 tallet da det ble endret til at de tar dem mer vannrett med beina i bakken.

 

Jeg vil si at styrkekravene kanskje ikke er så veldig viktige i seg selv, der er mer viljen til å komme i form og trene for å oppnå dette. Sånn kan man forsvare forskjellige krav til kvinner og menn siden det tross alt er fysiske forskjeller i f.eks mulkelmasse i overkropp i forhold til størrelse. Det man virkelig vil ha er feltutholdenhet og da både fysisk og psykisk.

Hei!

 

Nå skal ikke jeg uttale meg på trente kvinners vegne, men det er leenge til jeg skal prøve de der pull-ups:-)

 

Men jeg skal spørre treneren neste gang hvorfor vi ikke tar de?

 

Jeg er eneste kvinne på mitt parti, likevel tar vi ikke de, men han teller 15 så mange ganger at de andre skriker, av smerte, mens jeg hviler, jeg mangler et gen for å gå lenger enn jeg føler jeg takler, tror jeg?

 

Jeg har mer mot, enn muskler :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakkegrepene vi tar i krav maga og thaiboksing er uforenlig med bare et hodetørkle, man tar kraftig tak med begge hender i bakhodet og kjører kneet hardt opp i kjeve/neseregion,, med mål om treffe nesen. Et tørkle ville blitt raskt revet av.

 

Så noen begrensinger setter religionen islam:-) glad jeg ikke er muslim, puh bare autist :D

 

 

Kanskje man kunne brukt en slik ninja maske? (knespark er forresten gøy!)

 

2864b498dca0dcb809ef84607d86bb10d6f70b18

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man kunne brukt en slik ninja maske?

 

2864b498dca0dcb809ef84607d86bb10d6f70b18

Hei!

 

Tja...

 

Kanksje? ;)

 

Vet ikke? nakkegrepene er harde, jeg har fått irettesettelser hver gang på mine slappe grep:-(

Når treneren tar tak, er det som om håret blir revet av. Han gjør dette for å vise meg.

Og han sa til min kompanjong at han skulle slå meg hardere at jeg tålte det.

 

Da mannen likevel ikke slo hardere, slo treneren meg tre steder, jeg fikk vondt, men det brydde han seg ikke om, han sa "dette tåler du", jeg bad så kompanjongen bare slå, og han slo, og jeg føk, lenger og lenger bakover, men jeg syns det bør jeg tåle.

 

Så med så harde grep sitter kun overdel og bukse på, tror jeg.

 

( et lite apropo, ingen vet at jeg har autisme, de tar på meg, og dette er god trening for meg, men krevende rett og slett fordi jeg trosser så mange grenser:-) Mennene vikler seg inn i meg, og av en eller annen grunn lar jeg set skje, jeg tenker dette er systemet, og sånn sakte med små skritt, bryter jeg med mine egne tankesystemer) 

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hei!

 

Nå skal ikke jeg uttale meg på trente kvinners vegne, men det er leenge til jeg skal prøve de der pull-ups:-)

 

Men jeg skal spørre treneren neste gang hvorfor vi ikke tar de?

 

Jeg er eneste kvinne på mitt parti, likevel tar vi ikke de, men han teller 15 så mange ganger at de andre skriker, av smerte, mens jeg hviler, jeg mangler et gen for å gå lenger enn jeg føler jeg takler, tror jeg?

 

Jeg har mer mot, enn muskler :lol:

 

Siden du er liten og lett er det kanskje innen rekkevidde for deg å ta pull-ups hvis du trener på det. Det er enklere for en liten person enn for en stor person. Dette pga en ren matematisk skaleringseffekt som du sikkert forstår ;) .

 

Det er en tung øvelse som man ikke kan regne med å klare uten å trene spesifikt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er liten og lett er det kanskje innen rekkevidde for deg å ta pull-ups hvis du trener på det. Det er enklere for en liten person enn for en stor person. Dette pga en ren matematisk skaleringseffekt som du sikkert forstår ;) .

 

Det er en tung øvelse som man ikke kan regne med å klare uten å trene spesifikt på det.

Hei!

 

Ok

 

Da skal jeg trene på det fra nå.

 

Etter to mnd kan du spørre meg, forhåpentligvis klarer jeg da noen.

 

Jeg orker ikke starte før til uken, for jeg har tenkt å "late meg ganske mye nå i helgen". det er jo farsdag ;)

 

Jeg er 1.55 høy og veier ca 45 kg, jeg tror det er lite selv i norske mål, jeg mente før jeg var 1.57, men jeg stod på tå, og ble veeeldig opptatt av å kunne runde opp til 1.60 for det kan man gjøre syns jeg hvis man er 1.57, men jeg er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen ganger, madelenemie, lurer jeg på om asberger er en omvendt sykdom, du er den normale, de andre er faktisk ikke de som forstår ;)

sett litt i humoristisk perspektiv da. som han i hitchikers guide som har et asyl mot verden, han har bygd huset sitt på vranga, utenfor er galskapen.

Hei!

 

;) Den boken der ja, jeg prøvde lese den...skal prøve en gang til:-)

 

Hadde du før et annet nick? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...