Gå til innhold

- Jeg føler meg misbrukt av Forsvaret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ok, enten troller du eller så har du seriøse mangler i skallen din. jeg tipper en blanding. Jeg har vært ute med en gjeng "tuppelurer", har du ? fytterakkeren for en mangel på respekt du viser.

 

Respekt? Du er visst rette person til å klage? Jeg vil påstå at er her noen som har veldig alvorlige mangler i øverste etasje, så er det deg.

Anonymous poster hash: 25463...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    25

  • Madelenemie

    17

  • Maglor

    8

  • Kayia

    8

Mest aktive i denne tråden

Hei!

 

Jeg har vært i to kriger, kjørt gjennom artelleri og blitt beskutt.

 

Jeg er et lavt menneske i cm, men erfarte ikke en gang i disse krigene at det var noen ulempe, det var helt andre egenskaper som var viktige, særlig mot!, stahet! komprimissløshet!

 

I vertfall i forhandlinger for å passere grenseoverganger, det fins ingen ting som tyder på noe annet.

 

I reisefølge mitt hadde vi mange store menn, det var ikke de som ordnet opp, min erfaring er at fryktløshet er svært viktig i krig, hvorfor vet jeg ikke, men jeg har erfart det.

 

Hvilke kriger er det du har "deltatt" i? Og som hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke egentlig noe med "kvinner og menn" å gjøre, men hvem som er egnet til å være soldat - og det kan være helt individuelt, og uavhengig av kjønn.

 

Denne damen det er snakk om her burde forstått at hun ikke har noe å gjøre i en jobb der hun ikke klarer (mentalt eller psykisk) å møte de krav som stilles, og droppet forsvaret - uten å klage på den personen som tilfeldigvis var den som fulgte opp de krav som blir satt til henne (og alle andre) når det gjelder nødvendig utførelse av ulike oppgaver til militært personell.

 

Man kan ikke tilpasse militære øvelser etter hva soldater liker eller ikke liker.

 

Det blir bare så alt for dumt når alt skal styres etter hva som er "politisk korrekt". Krig er alt annet enn politisk korrekt, og man må bli forberedt på virkeligheten i en krig, om man skal ha noe i forsvaret å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som nekter å go på do i felt også, disse kan bli beordret til å gjøre fra seg mens befal ser på.

 

Var selv med på nakenbadinga for mange år siden. Det var jenter både blandt aspirantene og befalet men ikke pokker om jeg husker om de badet også. Var mer opptatt av å bli ferdig og inn i teltet for å varme seg.

 

Uansett, det er masse flotte og sterke damer som tjenestegjør som soldater og befal.

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg synes ikke det er noe å diskutere om jenter hører hjemme i forsvaret. Likestilling vil si at alle blir vurdert som individ, og ikke som en representant for en gruppe. Selv om (hypotetisk sett) 99% av jenter skulle vært uegnet som soldater bør ikke den siste prosenten bli utestengt av den grunn.

 

En annen sak er om det er riktig å senke kravene for å få inn jenter. Jenter har lavere fysiske krav enn gutter for å komme inn på Krigsskolen. Hvor er logikken i det? Man kan si at andre ting enn antall pull-ups er viktig i moderne krig, men gjelder ikke det fysisk svake gutter også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er noe å diskutere om jenter hører hjemme i forsvaret. Likestilling vil si at alle blir vurdert som individ, og ikke som en representant for en gruppe. Selv om (hypotetisk sett) 99% av jenter skulle vært uegnet som soldater bør ikke den siste prosenten bli utestengt av den grunn.

 

En annen sak er om det er riktig å senke kravene for å få inn jenter. Jenter har lavere fysiske krav enn gutter for å komme inn på Krigsskolen. Hvor er logikken i det? Man kan si at andre ting enn antall pull-ups er viktig i moderne krig, men gjelder ikke det fysisk svake gutter også?

Enig i første avsnitt, noe mer usikker på andre. Slik som kravene er på FOS (jeg kjenner ikke kravene for Krigsskolen) er de generelt lave spør du meg, og kvinner burde kunne greie guttas krav i grunnen - slik de er nå. Jeg har passert 40, er i helt grei form men ikke supertrent på noe vis, og ville fint greid kravene. Om formen til 40-årige moderat trenede kvinner er på nivå med soldaters er det litt urovekkende.

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/soknad-og-opptakskrav/Sider/fysiske-krav-lederutdanning.aspx

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke kriger er det du har "deltatt" i? Og som hva?

Hei!

 

Jeg legger ikke det ut.

 

Hvis du lurer kan du sende meg pm.

 

Men jeg var ikke soldat i militæret, men som hjelpearbeider, er man aktiv i krigen uansett.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Enig i første avsnitt, noe mer usikker på andre. Slik som kravene er på FOS (jeg kjenner ikke kravene for Krigsskolen) er de generelt lave spør du meg, og kvinner burde kunne greie guttas krav i grunnen - slik de er nå. Jeg har passert 40, er i helt grei form men ikke supertrent på noe vis, og ville fint greid kravene. Om formen til 40-årige moderat trenede kvinner er på nivå med soldaters er det litt urovekkende.

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/soknad-og-opptakskrav/Sider/fysiske-krav-lederutdanning.aspx

 

Jeg mener i alle fall prinsipielt at kravene burde vært like.

 

Jeg tror ikke du er representativ. Guttenes krav til styrke ville vært svært utfordrende for mange kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener i alle fall prinsipielt at kravene burde vært like.

 

Selvfølgelig bør kravene være like. Alt annet er mannediskriminering.

Anonymous poster hash: f3aa1...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i første avsnitt, noe mer usikker på andre. Slik som kravene er på FOS (jeg kjenner ikke kravene for Krigsskolen) er de generelt lave spør du meg, og kvinner burde kunne greie guttas krav i grunnen - slik de er nå. Jeg har passert 40, er i helt grei form men ikke supertrent på noe vis, og ville fint greid kravene. Om formen til 40-årige moderat trenede kvinner er på nivå med soldaters er det litt urovekkende.

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/soknad-og-opptakskrav/Sider/fysiske-krav-lederutdanning.aspx

 

Soldatene har ikke engang de kravene der, det er for befalsutdanning. Imidlertid så er det strengt med utførelsen, armhevinger teller ikke med mindre du så vidt berører bakken f.eks. Siden jeg har vært igjennom det så vet jeg at mange ryker ut på de fysiske testene, både gutter og jenter.

 

Gjennomsnittssoldaten "Ola Dunk" (og Kari Dunk) trenger vel bare å bli kjent tjenestedyktig under sesjon og bestå rekrutten. Jeg har hatt soldater som ikke klarte en eneste situp, men de kom seg etter noen måneder med fysisk fostring.

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soldatene har ikke engang de kravene der, det er for befalsutdanning. Imidlertid så er det strengt med utførelsen, armhevinger teller ikke med mindre du så vidt berører bakken f.eks. Siden jeg har vært igjennom det så vet jeg at mange ryker ut på de fysiske testene, både gutter og jenter.

 

Gjennomsnittssoldaten "Ola Dunk" (og Kari Dunk) trenger vel bare å bli kjent tjenestedyktig under sesjon og bestå rekrutten.

Ja jeg vet - en jeg kjenner svært godt har også tjenestegjort. Han sa som deg at de var svært nøye, og flere opplevde at ant armhevinger ble registert type 1 - 2- 2- 2- 3- 3- etc. Man skulle ikke stoppe før antall godkjente var nådd. 

 

Er det ikke fysiske opptaksprøver på rekrutten forrresten? Og hva er kravene på Krigsskolen?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll er som latskap. Det eksisterer ikke. Bare folk som er annerledes og psyke. Men for all del bare kjør på med stigmatiserende ord hvis dere føler for det



Anonymous poster hash: 03a73...089
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Troll er som latskap. Det eksisterer ikke. Bare folk som er annerledes og psyke. Men for all del bare kjør på med stigmatiserende ord hvis dere føler for det

Anonymous poster hash: 03a73...089

 

 

Da føler dere dere nok bedre.

 

Bare noe jeg tenkte på.

 

Vi får se hva som skjer.

 

Men men.

Anonymous poster hash: f3aa1...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener i alle fall prinsipielt at kravene burde vært like.

 

Jeg tror ikke du er representativ. Guttenes krav til styrke ville vært svært utfordrende for mange kvinner. 

Jeg var litt kjapp forresten, jeg ville neppe fått godkjent 6 hangups, men resten ville jeg greid og det tror jeg ikke jeg er alene om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt kjapp forresten, jeg ville neppe fått godkjent 6 hangups, men resten ville jeg greid og det tror jeg ikke jeg er alene om. 

 

Tror ikke flertaller hadde klart det.

Anonymous poster hash: f3aa1...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt kjapp forresten, jeg ville neppe fått godkjent 6 hangups, men resten ville jeg greid og det tror jeg ikke jeg er alene om. 

Hei!

 

Nei det er du ikke alene om!

 

Jeg har autisme og jeg sloss mot store muskelberg. ( dette er ikke menn man til vanlig der på gaten)

 

Det går sånn passe for meg og er litt kjedelig for dem, tenker jeg, de tar utvilsomt hensyn uten sure miner.

 

Men menn flest er ikke så sterke, så , ja ganske sikker på at skal man stille fysiske krav får veldig mange menn et problem stilt ovenfor en litt trent kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nei det er du ikke alene om!

 

Jeg har autisme og jeg sloss mot store muskelberg. ( dette er ikke menn man til vanlig der på gaten)

 

Det går sånn passe for meg og er litt kjedelig for dem, tenker jeg, de tar utvilsomt hensyn uten sure miner.

 

Men menn flest er ikke så sterke, så , ja ganske sikker på at skal man stille fysiske krav får veldig mange menn et problem stilt ovenfor en litt trent kvinne.

 

Jeg tror en trent kvinne på 150 cm og 50 kg har problemer med å "ta" en utrent mann på 2m og 130 kg.

Anonymous poster hash: f3aa1...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror ikke flertaller hadde klart det.

Anonymous poster hash: f3aa1...43f

 

Hei!

 

Jeg startet med 15 sit-up i felles tempo. (da var jeg utslitt)

 

På 15 ga jeg opp og en mann fikk krampe, og 5 menn fortsatte til 50/60. dvs fra ca 35, til 36 sluttet man telle, for tortur, dvs smerte, nå klarer jeg presse meg selv forbi smerten.

 

jeg er nå oppe i 35, og det på omtrent 3 uker og under rytmisk disiplin.

 

Jeg er langt fra like sterk som mennene, men jeg er kjappere, mye kjappere, dette er fysikk, og mer enn kun vekt muskler og løfte tyngst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke flertaller hadde klart det.

Det tror nok ikke jeg heller. Jeg så i går at en engelsk undersøkelse viser at Norge ligger nest nederst (etter Belgia tror jeg det var) ift fysisk aktivitet, så vi er langtfra så spreke som imaget tilsier ;) Ekspertene som var intervjuet mener dette har sammenheng med bekvemmelighet/ tilgjengelighet ift transport, tekniske duppedingser som stjeler tid og ekspertifisering av treningsfeltet (intervall-hysteriet, som de kalte det). Jeg tror dem, og har tatt til orde for dette her inne flere ganger.

 

Uansettt, poenget mitt er at kravene for 19-åringer som ønsker å satse på noe som bl.a krever fysisk styrke er lave når en høyst middels trent 40-årig dame greier de samme kravene. Jeg greide langt mer da jeg var 19 for å si det sånn, og tenker at fysisk sterke unge bør gjøre det samme i dag.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...