AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 Skrevet 7. november 2014 Jeg har gjort en jobb for en privatperson (han har et enkeltforetak). Han vil jeg skal sende en faktura for beløpet som er ca 20 000,- Hvordan ordner jeg dette formelt sett i forhold til skattemyndigheter etc.? Anonymous poster hash: 5681b...f43 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 Skrevet 8. november 2014 Noen som kan disse reglene? Anonymous poster hash: 5681b...f43 0 Siter
Høstløv Skrevet 8. november 2014 Skrevet 8. november 2014 Du må være registrert med et organisasjonsnr. i Brønnøysundregistrene for å kunne skrive faktura til andre. Altså være registrert som et enkeltpersonforetak ENK. https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/ Reglene for utbetaling av honorar er de samme som for utbetaling av lønn. Arbeidsgiver må beregne og innbetale arbeidsgiveravgift og forskuddsskatt av utbetalingen. Du opptjener ikke rett til feriepenger av honorar, dette til forskjell fra utbetalt lønn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.