Kitina Skrevet 14. november 2014 Skrevet 14. november 2014 Jeg får en 1ml sprøyte med 108,2 mg/ml trilafon hver mnd. Hvor mange mg tilsvarer det pr dag om jeg hadde tatt tabletter? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. november 2014 Skrevet 14. november 2014 Jeg får en 1ml sprøyte med 108,2 mg/ml trilafon hver mnd. Hvor mange mg tilsvarer det pr dag om jeg hadde tatt tabletter? Interessant, jeg fikk 120 ml trilafon hver tiende dag, ikke rart jeg var helt kaka. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. november 2014 Skrevet 14. november 2014 Det overordnet viktige med dosering er hvordan pasienten har det. Dvs virkning og bivirkning. Skal en begynne å vurdere medisineringen for seg, er det serumkonsentrasjonen som er viktig. Denne er avhengig av dose, opptak og nedbryting. Ved bruk av depot er det liten variasjon på opptaket mellom personer. Nedbrytingen er lik enten en får depot eller tabletter for den enkelte pasient, men variasjonen er stor fra pasient til pasient. Når en bruker tabletter blir det også større variasjon i opptaket mellom pasienter. Oppsummert kan denne depotdosen for noen tilsvare 8 mg døgndose tabletter og for andre tilsvare 20 mg evt 32 mg. Det vet en ikke før en har prøvd det ut hos den enkelte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.