Gå til innhold

Tramadol 80 mg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frosk:

Skal en virkelig ikke unne seg selv pauser fra smertehelvetet - fordi man skal mestre det uten hjelp (beroligende)?

Er det bedre at man møter veggen til slutt?

Her tror jeg du peker på noe viktig. Jeg er så trett av å prøve å mestre at jeg klarer knapt høre ordene engang. Men vi vet at dette er snakk om medisiner som er vanedannede. Jeg synes du skal diskutere dette med legen hva du eventuelt skal prøve. Vanedannede medisiner blir lett å forskyve problemene.

Skrevet

Jeg skulle tro det var helt greit å bruke beroligende mot "reelle" negative livshendelser som var svært krevende. For eksempel ved alvorlig sykdom i familien, samlivsbrudd og andre sterke men tidsbegrensede hendelser.

Men det er vel ikke like greit å bruke de ved angstlidelser, osv, som har et kronisk forløp?

I TS sitt tilfelle er det jo en akutt hendelse som har lagt seg på toppen av å allerede være ganske sliten. Da blir det jo dobbelt opp, skulle tro det var greit med beroligende frem til den akutte hendelsen har roet seg ned?

Skrevet

Frosk:

Skal en virkelig ikke unne seg selv pauser fra smertehelvetet - fordi man skal mestre det uten hjelp (beroligende)?

Dette er jo en sak mellom deg og din fastlege, men min personlige oppfatning er at det er en fordel å prøve å se etter andre mestringsstrategier enn beroligende medikamenter når livet er krevende. Jeg har stått i svært mange medisinsk sett krevende situasjoner med ektefelle og andre nære, og har erfart at jeg alltid har hatt nok styrke til å mestre det jeg har måttet mestre.

Jeg tror du har mye å hente på å snakke deg selv til ro når du opplever livet som krevende.

Skrevet

Et morfin-lignende preparat. Noen som vet om jeg kan ta denne for beroligende effekt?

Har et voldsomt indre trykk/psykisk smerte, og klarer ikke roe meg. Får heller ikke sove.

Dette ville jeg ikke gjort om jeg var deg. Dersom det er veldig mye press på deg nå ville jeg bedt om en kjapp hastetime til fastlegen og hørt om det finnes en bedre og mer målrettet løsning. Kanskje kunne innsovingstabletter i en kort periode nå før jul hjelpe deg foreksempel? Du har unger ikke sant? Og det er kanskje far din som er syk eller? Også for deres del er det viktig at du får sovet, og at tiden før jul og i julen blir så fin som forholdene tillater tenker jeg, og det er derfor jeg tenker at innsovingstabletter kanskje kunne hjelpe nå.

Det du har beskrevet den siste tiden høres spesielt krevende ut, og jeg syns det er helt greit å be om hjelp når situasjonen er tøff. Når hverdagen kommer igjen kan du konsentrere deg om å mobilisere krefter og lære seg å grensesette i hverdagen, uansettt hvordan den ser ut...

Nicklusheletida
Skrevet

Frosk:

Prøv å se på det som en liten periode av livet som du må gjennom og at det ville komme lysere tider etter hvert.

Jeg er i samme situasjon som deg for tiden og innimellom kjennes det ut som jeg holder på å klikke, da jeg blir så sliten og er så bekymret. Når jeg er sånn, er jeg redd for å bli deprimert selv, men det hjelper å ha et langtidsperspektiv på det.

Unn deg noe små pauser og gjør noe hyggelig du liker å gjøre. Du kan ikke være til hjelp for andre om ikke du tar vare på deg selv.

Skrevet

Tramadol er en medisin jeg ikke anbefaler noen!! Jeg fikk det etter en kneoperasjon og fikk maksdose i over ett år. De tok også de værste psykiske smertene, men jeg endte opp på avrusning i seks uker på blå kors. Var for ustabil til at det var forsvarlig å seponere på egenhånd.

Jeg er morfin allergiker, så det er vel stort sett den eneste medisinen jeg kan ta utover ketorax osv hjemme. ALDRI mer skal jeg ta en sånn pille!! Hold deg unna er mitt beste tips

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...