bergen78 Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 Jeg sliter med sterk sosial angst. Vet at ECT fungerer bra som behandling for de med kraftig depresjon og lurte derfor på om det også kan være effektfullt mot angst? Jeg og kjæresten har også planer om å få barn. Jeg vurderer å begynne på angstmedisin. Kan man gå på det når man er gravid? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 ECT virker ikke mot angst. Noen medisiner (bl.a. SSRI) kan brukes mot angst også i graviditeten. Medisiner av typen benzo/Valium kan ikke brukes. 0 Siter
bergen78 Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Skrevet 10. desember 2014 ECT virker ikke mot angst. Noen medisiner (bl.a. SSRI) kan brukes mot angst også i graviditeten. Medisiner av typen benzo/Valium kan ikke brukes. Takk for svar Jeg skal til legen min imorgen og skal høre om hun kan sette meg på angstmedisin. Hvilke SSRI er trygt å bruke i graviditeten? Hvis jeg ønsker å kun bruke benzo/Valium/Sobril i de situasjonene jeg har det vanskeligst med å takle frem til jeg blir gravid vil det gå greit? Eller er det ikke å anbefale? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.