Caylee Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Skrevet 16. desember 2014 Lykke til på tentamen, håper det går bra :-) Tusen takk :-) Det gikk bra heldigvis som du vet ^^ 0 Siter
Caylee Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Skrevet 16. desember 2014 Lykke til på tentamen. Du kommer til å klare det fint. Jeg kjenner igjen tankene du forklarer. Her har uendelig mange skolebøker blitt kastet i veggen mens jeg har bannet, grått, dratt meg i håret og ønsket å dø, av den ene grunn at jeg ikke klarer forstå hva jeg leser. Jeg må gjerne se ting i virkeligheten, gjøre ting i praksis for å forstå. Både da jeg tok lappen og da jeg tok fagbrev var jeg sikker på at jeg kom til å stryke, ihvertfall på fagprøven. Jeg skalv da jeg skulle skru opp ting så sensor fikk se koblingene og da jeg fikk masse spørsmål om normer og forskrifter følte jeg at jeg ikke fikk ut et eneste fornuftig ord. Jeg visste jeg kunne det og da jeg kom hjem og fikk roet meg kunne jeg svare ordentlig på alt. Jeg følte meg skikkelig dum. Heldigvis får man jo svar med engang på fagprøven og sensor sa jeg hadde bestått. Da fagbrevet kom i posten viste det seg at jeg hadde bestått meget godt. Jeg kan fortsatt ikke forstå det for jeg syns jeg framsto som en idiot som ikke kunne noen ting, men fornuften sier jo at han oppdaget noe som jeg ikke trodde jeg klarte få fram. Men like forbanna er jeg fortsatt usikker, i mitt eget yrke, om jeg gjør ting riktig, det kan få ganske fatale følger å gjøre noe feil. Jeg klarer bare ikke ha tro på meg selv. Jeg undertrykker også følelser, prøver å være poitiv, men så forstår jeg at jeg bare lurer meg selv også knekker jeg sammen, høres veldig likt ut som det du forklarer at skjedde i går. Jeg tror ikke man bare kan bli positiv. Man kan lære seg en annen måte å tenke på, men jeg tror at om man har en pessimistisk personlighet så vil den måten å tenke på komme tilbake gang på gang. Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal skrive, jeg ville bare skrive noe for å vise deg at jeg bryr meg, at jeg forstår hva du mener, at jeg er i samme situasjon som deg med de samme tankene og jeg vet at det er slitsomt og tidvis uutholdelig. Jeg har holdt det ut i over 33 år uten å få noen som helst form for hjelp. Det er først i det siste at jeg har forstått at dette ikke går, jeg klarer ikke lenger late som jeg er noe jeg ikke er. Jeg orker ikke grue meg til hver dag på jobb fordi jeg er så redd for å misslykkes, så sikker på at jeg kommer til å gjøre noe feil eller at noen kommer til å klage på jobben jeg har gjort. Jeg er konstant anspent, alle musklene er stive, jeg tar meg ofte i å bite bite tennene sammen eller dra meg i håret. Jeg skulle ønske jeg kunne si til deg at det blir bedre, men det er ingen garanti for det. Det eneste jeg kan si sikkert er at livet ditt også vil by på gode øyeblikk, og kanskje, blir det bra. Hold deg fast i nysgjerrigheten over hva livet har å by på. Så går dagene, en etter en. Og du, du er IKKE ondskapen til alt. Du er et godt menneske som tenker for mye på andre, som så gjerne vil gjøre det bra og som er veldig samvittighetsfull Jeg vet det er hardt å være sånn, men man må bare prøve å gjøre det beste ut av det. Hei, takk for svar!! Har så dårlig samvittighet for at jeg ikke har svart alle dere i tråden. Så nå måtte jeg bare gjøre det selvom det er en uke sia :-) Takk! Det gikk bedre enn jeg trodde Uff. jeg skjønner deg så godt angående de tankene og at du er redd du skulle få hjerneteppe og ikke bestå. men det gjorde du! Glad på dine vegne :-) det er nok ofte sånn ja at man klarer bedre enn man tror. Det er du bevis på! Angående yrket ditt nå høtres det ikke noe godt ut være redd for å gjøre feil hele tiden. Kanskje du burde ta det opp med arbeidsplassen eller psykiatrisk sykepleier? slike tanker kan gjøre veldig vondt og gå utover livskvalieten. Du gikk lenge uten hjelp, veldig godt du holdte ut men ufattelig bra du skjønte at du måtte få støtte og hjelp! Bedre sent enn aldri. Jeg håper virkelig hjelpen hjelper deg! At du har fått det bedre etter du delte dine vonde følelser og tanker Vet nesten ikkehva jeg skal si, du svarer meg så fint hele tiden. Er utrolig takknemlig for at du bryr deg. Du er herlig. Håper du vet det ^^ 0 Siter
Caylee Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Skrevet 16. desember 2014 Hei! Håper du er godt i gang Matte er utrolig gøy men det er et teit skolesystem i Norge, liker bedre det tyske, der velger man tidligere ulike retninger, og det syns jeg på mange måter er bedre, da mange i dag tvinges til å gå en akademisk retning de ikke har interesse innenfor. Var godt igang når du skrev innlegget ja Tja, helt greit er matte. Men det spørs veldig hvordan tema det er :-) Helt enig, det burde være mer valgfrihet og muligheter 0 Siter
Caylee Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Skrevet 16. desember 2014 Det jeg synes er litt trist, er at du ikke har en sterkere "buffer" eller vegg inni deg selv, slik at du ikke blir så revet med av mindre ting. Vi kan alle sammen føle på det du gjør, at vi sitter i forkant av en eksamen og føler vi ikke kan noe som helst og er redde for å stryke. Men de aller fleste tenker ikke at de må ta en overdose av den grunn. Ja, det er ganske dumt :/ Men jeg har blitt flinkere på å tenke igjennom grundig før jeg gjør noe. Så det er en forbedring :-) Det er sant, tror jeg tenker formye katastrofe 0 Siter
Caylee Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Skrevet 16. desember 2014 Håper det gikk rimelig greit på heldagsprøven til tross for at du gjerne skulle ha kunnet mer . Jeg er ganske imponert over hvor mye du har vokst personlig det siste året. Du har en helt annen modenhet nå . Nå gjelder det at du holder fast i skole og hverdagsliv, at du har god støtte fra omgivelsene og så er jeg overbevist om at du på lang sikt vil kunne klare deg godt. Hvis det mot formodning gikk dårlig på prøven i dag så kan du trøste deg med at du vil få flere nye sjanser etter jul. Og noen av dersom skriver mye tull her inne på nettene, er ordentlig flinke imatte og kan sikkert hjelpe deg litt på pm. Vær stolt av alt du har oppnådd det siste året Det gikk det :-) klarte komme opp på 3ern Tusen takk for at du har troen på meg, er veldig koselig å høre! Jeg skal prøve,er litt vanskelig, men en utfording går nok fint:) 0 Siter
Caylee Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Skrevet 16. desember 2014 Jeg tror at den tentamen går bedre enn du tror. Du trenger ikke å ha 100% riktig :-) Det gjelder på mattetentamen, og også ellers i livet. Det gjorde den heldigvis takk for støtte 0 Siter
Trine Skrevet 16. desember 2014 Skrevet 16. desember 2014 Hei, takk for svar!! Har så dårlig samvittighet for at jeg ikke har svart alle dere i tråden. Så nå måtte jeg bare gjøre det selvom det er en uke sia :-) Takk! Det gikk bedre enn jeg trodde Uff. jeg skjønner deg så godt angående de tankene og at du er redd du skulle få hjerneteppe og ikke bestå. men det gjorde du! Glad på dine vegne :-) det er nok ofte sånn ja at man klarer bedre enn man tror. Det er du bevis på! Angående yrket ditt nå høtres det ikke noe godt ut være redd for å gjøre feil hele tiden. Kanskje du burde ta det opp med arbeidsplassen eller psykiatrisk sykepleier? slike tanker kan gjøre veldig vondt og gå utover livskvalieten. Du gikk lenge uten hjelp, veldig godt du holdte ut men ufattelig bra du skjønte at du måtte få støtte og hjelp! Bedre sent enn aldri. Jeg håper virkelig hjelpen hjelper deg! At du har fått det bedre etter du delte dine vonde følelser og tanker Vet nesten ikkehva jeg skal si, du svarer meg så fint hele tiden. Er utrolig takknemlig for at du bryr deg. Du er herlig. Håper du vet det ^^ Glad du sto på tentamen Gratulerer! Nå er du også et bevis på at man klarer mer enn man tror Nå er jeg sykemeldt og kan nok ikke fortsette i yrket mitt, men sjefen min går det ikke an å ta opp sånne ting med, han har ikke forståelse for slikt. Skrev det ned på en liste som jeg ga til sykepleieren i dag. Vi rakk ikke gå igjennom alt jeg skrev. Skjedde en krise, som jeg ikke kan snakke om her, i går så halve tiden gikk til det og resten gikk til det jeg hadde skrevet til henne. Så skulle vi fortsette etter jul. Problemet er jo at uansett hva jeg gjør så er jeg livredd for å gjøre feil. Det er slitsomt. Nå må jeg finne noe helt nytt å drive med og jeg aner ikke hva det skulle være. Tusen takk. Ikke ofte jeg hører det så nei, jeg vet vel egentlig ikke det. Men veldig hyggelig at du syns det. Du fortjener at folk bryr seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.