Gå til innhold

Apoteket blander seg i hva fastlegen foreskriver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplevde noe lite profesjonelt selv her om dagen. Henter ut 10!!! Stil nocht og d- vitaminer. Hun spør om jeg skal ha pose, og jeg svarer" ja takk." Da klarer hun å si: " ja, for det er vel ikke noe særlig å ha det der liggende løst i veska."

Merkelig kommentar

Skrevet

Jeg opplevde noe lite profesjonelt selv her om dagen. Henter ut 10!!! Stil nocht og d- vitaminer. Hun spør om jeg skal ha pose, og jeg svarer" ja takk." Da klarer hun å si: " ja, for det er vel ikke noe særlig å ha det der liggende løst i veska."

Det var da en helt ok ting å si? Det sier de når jeg kjøper ørepynt på Glitter også. 

Anonymous poster hash: eaf34...3d9

Skrevet

Det var da en helt ok ting å si? Det sier de når jeg kjøper ørepynt på Glitter også.  Anonymous poster hash: eaf34...3d9

Ørepynt er noe annet enn 2 esker. Det var bare teit, synes jeg.

Skrevet

Jeg opplevde en gang at jeg burde ha hørt på farmasøyten. Hadde fått en penicillinkur som gjorde at jeg kastet opp, ikke noe vits med penicillin om den kommer i retur med en gang. Så jeg dro på legevakta og sa jeg måtte ha noe annet. Legen skriver ut noe annet og jeg tar med resepten på apoteket. Forklarte at jeg ikke tålte den første kuren så jeg ville levere det som var igjen i pakka og hente ut den nye kuren. Da sier hun at den nye kuren er akkurat det samme, bare et annet navn og med noen andre hjelpestoffer. Hun lurte på om hun skulle ringe legen og be han gi resept på noe annet. Jeg trodde legen visste hva han drev med så jeg sa jeg ville ha det jeg hadde fått resept på. Tok ikke lang tid før jeg hadde utslett på armene og magen. Så bar det avgårde til legen på nytt og nå er jeg tydelig på at jeg ikke skal ha penicillin, men en annen type antibiotika. Kan visst nok dø av penicillin dersom man e allergisk.

Skrevet

Første gang jeg skulle ta ut lamictal var jeg så flau og måtte virkelig jobbe for å holde igjen gråten. Farmasøyten kom med et lite foredrag om medisinen mens jeg stod der på randen av sammenbrudd. Utrolig unødvendig, hadde selvfølgelig fått masse informasjon fra lege fra før.

Skrevet

Ørepynt er noe annet enn 2 esker. Det var bare teit, synes jeg.

Teit? Det synes jeg var i overkant kritisk. Hun prøvde da sikkert bare å være hyggelig! 

For alt dere vet er hun også her inne, og skriver om at hun gruer seg for å gå på jobb og føler seg keitete når hun må snakke med kunder, men prøver sitt beste. Det er da ikke sånn at alle apotekansatte (eller folk i helsevesenet) er en separat rase overmennesker som ser ned på psykisk syke heller - mange av de er en av oss! 

Skrevet

(forts.)

Har forøvrig fått samme kommentar på apoteket enten jeg skal kjøpe BioVit, hudkrem, reisesyketabletter og plaster. "Vil du ha en pose, det er (....) å ha de løst i veska kanskje, smil". Tørrprat, kundeprat. Hverken mer eller mindre... 

Skrevet

Teit? Det synes jeg var i overkant kritisk. Hun prøvde da sikkert bare å være hyggelig!  For alt dere vet er hun også her inne, og skriver om at hun gruer seg for å gå på jobb og føler seg keitete når hun må snakke med kunder, men prøver sitt beste. Det er da ikke sånn at alle apotekansatte (eller folk i helsevesenet) er en separat rase overmennesker som ser ned på psykisk syke heller - mange av de er en av oss!  Anonymous poster hash: eaf34...3d9

Ja, om vedkommende leser dette, så får vedkommende bare lese det. Jeg synes fortsatt det var et teit utsagn når trykket legges på "deeet."

Skrevet

Ja, om vedkommende leser dette, så får vedkommende bare lese det. Jeg synes fortsatt det var et teit utsagn når trykket legges på "deeet."

Kanskje teit, men garantert ikke vondt ment. Kanskje hun til og med går på samme medisiner selv, og sier sånn fordi hun selv synes det er skambelagt. Sannsynligheten er også stor for at man synes man hører et ekstra trykk på "deeeet" hvis det er noe man selv skammer seg over. Just sayin! ;)

Skrevet

Kanskje teit, men garantert ikke vondt ment. Kanskje hun til og med går på samme medisiner selv, og sier sånn fordi hun selv synes det er skambelagt. Sannsynligheten er også stor for at man synes man hører et ekstra trykk på "deeeet" hvis det er noe man selv skammer seg over. Just sayin! ;)Anonymous poster hash: eaf34...3d9

Det er ikke sånn at jeg har reflektert ett sekund over denne kommentaren i ettertid. Det bare sammenfalt m denne tråden.

Jeg skammer meg overhodet! ikke over en pakke stil nocht!

Skrevet

Da jeg skulle hente ut mer Pranolol på apoteket i går, begynte de å spørre om hvor mange jeg tok per dag og om det var avtalt med fastlegen, og masse kontrollerende spørsmål. Føler jeg ble mistenkeliggjort. Fikk også kommentar på at jeg har gammelt bilde på legitimasjonen min.

Tok opp dette med fastlegen i dag, som nå sa ja til enda større dose og fikk det til og med over på blå resept for meg. Hvorfor blander apoteket seg inn i dette? De har da ingenting med dette å gjøre i det hele tatt. Siste gang jeg går innom apoteket på Jernbanetorget igjen, bare fordi det er på vei hjem. Makan til sure typer.

I dag ble jeg utsatt for det samme tullet. Delvis min egen feil, men for å slippe store utgifter i januar så tenkte jeg å hente medisiner for en stund slik at jeg fortsatt kunne få det på frikort (jada, vet at jeg ville spart de samme pengene neste år men samme det).

Fikk et salig foredrag når jeg hentet Zeldox og Zoloft, det var altfor kort tid siden jeg hentet forrige pakke og på medisiner i psykiatrien var de strenge på dette. Forklarte at jeg bruker en annen dose enn det som står på resepten (legen har ikke oppdatert det) og at jeg ikke var suicidal selv om det sto refusjonskode F3- på en av reseptene. Da gikk det heldigvis greit :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...