Gjest Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Jobbet sørgelige fem dager før jeg noe dom liknet panikk og psykemeldte meg i oktober . Nav fjernet selvsagt dagpenger og jeg orket ( og hadde ikke samvittighet) til å levere timeliste for de ca 40 t jeg jobbet. Fikk i dag plutselig et brev fra arb plass m lønnsslipp ( begynte nesten å gråte) m beklagelse at DE hadde glemt meg i november ( den Mnd jeg skulle fått lønn) og at jeg fikk penger nå i des i stedet. Det sto riktig god jul og mvh- jeg var sikker på de var så sinte på meg. Nå kverner tankene for fullt igjen ,så sørgelig jeg ikke er i jobb- hvorfor har jeg blitt så pysete, redd for ansvar og folk fordømmelse? Jeg vil jo egentlig være i jobb, gjøre noe for andre og bruke mine ressurser . Ikke minst se og snakke med andre Er jo egentlig rimelig kompetent ( psykolog sa jeg nok burde vente litt med jobb, ble trist av å høre det, men enda håp for meg visst... Får lyst til å kaste meg ut i noe igjen, men er redd bare det blir reprise av mine to foregående jobb forsøk. Det jeg skulle spørre om var om noen vet om jeg nå må kontakte nav.. Fortelle om lønnen som dukket opp... Gikk jo egentlig og venter på en liten blodsum fra dem den 15.( kan vel neppe si ja takk begge deler? Har absolutt ikke lyst til å prate med nav, spør derfor her:) 0 Siter
Trollings Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Hvilken ytelse er det du får fra nav da, som kommer den 15. ? 0 Siter
frosken Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Ja, du må kontakte nav og orientere dem om lønnen du har mottatt. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Men de trodde jeg fikk den i nov.. Da var jeg ribbet og måtte snylte på mine pensjonist foreldre. Men ok. Da skal de bok ribbe meg igjen . Lurer på hvordan jeg skal orke - får kontakte dem sentralt så slipper jeg saksbehandler en min. 0 Siter
frosken Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Det du ønsker minst av alt er at nav skal ha grunnlag for å hevde at du ikke har oppfylt din opplysningsplikt i forhold til dem. Kan du ikke se på dette som trening i å unngå unnvikelse? Synes du skal ringe saksbehandler. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Ok! Vet dog ikke on jeg orker lokal saksbehandler - orker ikke den teite nedsettende stemmen 0 Siter
Gjest Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Men gir jo bare en kort beskjed så må vel gå . Grusomt å være i Navs klør 0 Siter
frosken Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Men gir jo bare en kort beskjed så må vel gå . Grusomt å være i Navs klør Nå overdriver du ;-) Bedre å ha rett til ytelser fra nav, enn å ikke ha penger til livsopphold. Selvfølgelig enda bedre å være i stand til å tjene egne penger, men siden du for tiden sliter så mye at det er lite realistisk, så er det bra du har rettigheter i forhold til nav. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Nå overdriver du ;-) Bedre å ha rett til ytelser fra nav, enn å ikke ha penger til livsopphold. Selvfølgelig enda bedre å være i stand til å tjene egne penger, men siden du for tiden sliter så mye at det er lite realistisk, så er det bra du har rettigheter i forhold til nav.ok overdriver litt får bite i det sure eplet i morgen 0 Siter
ISW Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Lønnen er for arbeidet du gjorde i oktober. Når utbetalingsdato er spiller ingen rolle. Du har krav på ytelser fra NAV fra og med den dagen du ikke jobbet. 0 Siter
Caylee Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Det er ikke noe å bekymre deg for. Selv glemte jeg si ifra til Nav at jeg hadde startet på skole. Jeg trodde de viste det. De fikk ikke vite det før i oktober. De ble ikke sint, de ba meg sende over et dokument med bekreftelse. Andre ganger har sendt inn meldekort for sent. Han virket bittlitt irritert, men ikke noe mer Endret 11. desember 2014 av Caylee 0 Siter
Pallida Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Så lenge du ikke mottok dagpenger eller sykepenger for de dagene du jobbet, kan jeg heller ikke se at du skal måtte opplyse NAV om at du nå har mottatt lønn dette? Det er jo for arbeid utført i oktober. Bare en bonus med litt ekstra nå før jul! 0 Siter
Gjest Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Mottok ik dagpeger r for den tid jeg jobbet og var og ventetid før sykepenger kom i gang. Gikk fra mai til august uten noe da jeg ikke ville plage nav. Men nå har jeg ikke noe å tære på. Står presisert på slipp hvilke dager det gjelder så da kan vel nav sjekke selv i systemet sitt. Tror ikke jeg tørr annet enn å gi beskjed, de er jo så mistenksomme Endret 11. desember 2014 av En namnlaus 0 Siter
frosken Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Det vil være ren idioti i din situasjon å ikke være helt sikker på at du har gitt tilstrekkelig informasjon. Bra trening for deg er det i grunnen også;-) 0 Siter
slabbedask Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Men de trodde jeg fikk den i nov.. Da var jeg ribbet og måtte snylte på mine pensjonist foreldre. Men ok. Da skal de bok ribbe meg igjen . Lurer på hvordan jeg skal orke - får kontakte dem sentralt så slipper jeg saksbehandler en min. Du kan logge deg inn på Mine Sider på nav.no og sende en melding derfra. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Det vil være ren idioti i din situasjon å ikke være helt sikker på at du har gitt tilstrekkelig informasjon. Bra trening for deg er det i grunnen også;-)hadde bare tenkt å fortrenge Navs eksistens en stakket stund, hadde nesten vært bedre om jeg ikke fikk den lønnen da. 0 Siter
frosken Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 hadde bare tenkt å fortrenge Navs eksistens en stakket stund, hadde nesten vært bedre om jeg ikke fikk den lønnen da. Dårlig strategi. Sørg for å få tatt telefonen senest mandag. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Du kan logge deg inn på Mine Sider på nav.no og sende en melding derfra. men er nok dessverre nødt til å få tilbakemelding med det samme , så vet jeg hva jeg har å forholde meg til. Ser ikke bort i fra de stryker det beløp jeg skulle hatt denne perioden. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Dårlig strategi. Sørg for å få tatt telefonen senest mandag.tror jeg ringer i morgen . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.