Gå til innhold

Redd for at jeg er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ei kvinne på 35 år. Har hatt regelmessig menstruasjon i mange år. 

Men skulle hatt den forrige helg men den har ikke kommet ennå. Er nervøs og redd for om jeg er gravid.

Jeg kan være det fordi jeg hadde samleie i den tiden jeg hadde eggløsning.

Kjøpte en graviditetstest i går, den viste negativt. Men er fremdeles redd for at jeg er gravid.

Vurderer å kjøpe ny test i morgen, skal til fastlegen min neste onsdag og får ta det opp med han hvis jeg ikke har fått mensen innen den tid.

Tenker også på om jeg er gravid så blir det tøft for meg. Jeg bruker flere typer medisiner daglig, og er langt fra frisk psykisk. 

Er fælt å gå rundt å tenke på dette hele tiden, hver gang jeg er på do så håper jeg den har kommet men neida.

Anonymous poster hash: b5b22...155
Skrevet

Mensen har en tendens til å utebli eller være kraftig forsinket dersom man er urolig for om man er gravid. Ta en test til, om den også er negativ så er det veldiglite sannsynlig at du er gravid. Alternativt så kan du jo ringe legekontoret og høre om de kan teste når du alikevel er hos legen. Vet ikke hvordan de gjør det, men tipper du skal ha med morgenurin.

Skrevet

Kjøpte meg to tester i dag. Tok den ene og viste fortsatt negativt, har tenkt å ta den andre i morgen når jeg står opp.

Er den og negativ så kan jeg ikke være gravid. Da må jeg bare vente til mensen kommer tilbake.

Skrevet

Enig, tre tester viser ikke feil :) Om du slutter å vente på mensen så tror jeg den kommer fortere.

Skrevet

Tok den 3 testen da jeg stod opp i dag, og den var negativ også. Og som du sier 3 tester kan ikke vise feil.

Så det er bra :) Men fikk panikk når mensen uteble for den har vært stabil i flere år.

Men da satser jeg på at den kommer snart igjen.

Skrevet

Tok den 3 testen da jeg stod opp i dag, og den var negativ også. Og som du sier 3 tester kan ikke vise feil.

Så det er bra :) Men fikk panikk når mensen uteble for den har vært stabil i flere år.

Men da satser jeg på at den kommer snart igjen.

Den gjør nok det. Har du begynt på noen medisiner, stresset mer enn normalt, sovet mindre enn normalt? Det er ikke alltid det skal så mye til før systemet kommer i uballanse.

Skrevet

For noen år siden trodde jeg også at jeg var gravid. Mensen kom ikke, og etter hvert gikk jeg til legen. De tok prøver, ingenting galt, og etter tre-fire måneder kom den plutselig igjen. Legen hadde ingen forklaring. Rart.

Skrevet

Jeg fikk mensen i går kveld, så er veldig happy nå :)

Etter jeg tok graviditets testene så har jeg roet meg og tenkt at mensen kommer når den kommer, så jeg har slappet mer av

og ikke tenkt så mye. Så det går bra nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...