Kaptein Kaos Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Jeg har ingen omgangskrets annet enn slekt, men ofte så danner jeg meg "teorier" om at de mener det og det, uten at det egentlig ikke er noe som helst som tyder på det?Jeg spør ikke om det, for jeg føler de bare lyver.F.eks. er det noen som mener at jeg har det som plommen i egget, er kjempeheldig, og har fått alt i fanget av muligheter, men pga. at jeg er lat og uinteressert så gadd jeg ikke gripe dette, og nå er jeg trygdet fordi jeg liker det best. Født med sølvskje i rævva, kastet alt vekk.De mener kanskje (?) ikke dette, men det er det jeg har fått hangup på nå.Jeg blir noen ganger sint pga. slike tanker, og har gitt utrykk for det.Det er ikke noe jeg kan gjøre for å tømme hjernen da?"Flush cache."Hadde vært fint.Det er ting som tyder på at jeg har paranoid personlighetsforstyrrelse (ikke bare dette, men dette også). Det jeg snakker om her er vel typisk symptomalogi for denne lidelsen?Jeg bruker 20+40 Zeldox som antipsykotisk behandling (jeg bruker også Lamictal). Er det anbefalt å gjøre noe i forhold til denne medisineringen? Det er ikke aktuelt å øke dosen med Zeldox, fordi den gjør at jeg får lite "drive" og blir tiltaksløs - dette er langt i fra på topp nå heller, men når jeg gikk over fra 40+40 for 4,5 mndr siden så ble livet mitt betydningsfullt mer aktivt. 0 Siter
ISW Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Det er dessverre sånn det er med antipsykotika. Jo mer effekt du skal ha mot "galskapen" (beklager upassende ord, men da inkluderer jeg både mine og dine rare tanker), jo mer tiltaksløs og initiativløs blir du. Det gjelder å finne punktet der summen av positiv virkning minus negativ virkning = max. Jeg bruker Zeldox 20 + 20 + 40 mg for tiden, altså at jeg tar 20 mg morgen, 20 mg klokken 14 og 40 mg på kvelden. Dette fungerer utmerket for meg. På det meste tok jeg 40 + 40 + 40. Hvis jeg derimot tar kun 40 morgen og 40 kveld, så blir jeg tiltaksløs om morgenen og engstelig på kvelden. Du kan jo evt. høre med legen din om dette kan funke for deg også? 0 Siter
Kaptein Kaos Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Skrevet 12. desember 2014 Medisinene er ulike; ville aldri brukt Truxal for antipsykotisk effekt i alle fall.Men Zeldox er en god medisin (for meg) - må vel bare venne meg til tanken om at jeg kommer til å ha problemer resten av livet. 0 Siter
Kaptein Kaos Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Skrevet 12. desember 2014 Hvorfor mener folk jeg er født med sølvskje i rævva, men er for bortskjemt?Faen jeg hater dem. Er sugen på hevn. 0 Siter
Caylee Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Hevn er en dårlig ide. Jeg tror de tenker bedre om deg enn du tror 0 Siter
Kaptein Kaos Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Skrevet 12. desember 2014 Hevn er en dårlig ide. Jeg tror de tenker bedre om deg enn du tror Nei, de gjør ikke det. De er en ond flokk. 0 Siter
Caylee Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Har du spurt? Kanskje bedre spørre rett ut om det du frykter. De fleste klarer ikke skjule hva de egentlig mener med kroppsspråket og vil fortelle hva de egentlig mener, så hvorfor ikke? Først da kan du vite sannheten. Endret 12. desember 2014 av Caylee 0 Siter
Kaptein Kaos Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Skrevet 12. desember 2014 Skal jeg bare stoppe folk på gata da? Dessuten juger alle. 0 Siter
Caylee Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Ja, lag et ark (som ser någenlunde profesjonell ut) si du driver med en undersøkelse fra høyskolen for eksempel. Og lurer på hva folk mener om folk som ikke jobber, har psykiske problemer og går på nav. Ikke nevn at du selv gjør det. Da får du sannheten. 0 Siter
Kaptein Kaos Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Skrevet 12. desember 2014 Ja, lag et ark (som ser någenlunde profesjonell ut) si du driver med en undersøkelse fra høyskolen for eksempel. Og lurer på hva folk mener om folk som ikke jobber, har psykiske problemer og går på nav. Ikke nevn at du selv gjør det. Da får du sannheten. Det er ikke det de har imot, det er meg. Som person. Ikke andre trygda. 0 Siter
Caylee Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Si meg en god grunn til hvorfor de skulle mislike deg mer enn andre trygdede. Hvis de virkelig har en negativ mening om det, så går det ikke bare på deg. 0 Siter
Kaptein Kaos Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Skrevet 12. desember 2014 Si meg en god grunn til hvorfor de skulle mislike deg mer enn andre trygdede. Hvis de virkelig har en negativ mening om det, så går det ikke bare på deg. De mener masse negative ting om meg fordi de er onde og liker å plage meg. Jeg hater dem. 0 Siter
Caylee Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 De fleste på gata vet ikke hvem du er. Og om de gjør det, hva så? Da har de et stort problem. 0 Siter
Kaptein Kaos Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Skrevet 12. desember 2014 Nå har jeg hatt spiseorgie fordi jeg har så mange vonde følelser. Men det har ikke hjulpet. Lurer på om jeg bare skal legge meg. Selv om jeg stod opp for 4 timer siden. 0 Siter
Kaptein Kaos Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Skrevet 12. desember 2014 De fleste på gata vet ikke hvem du er. Og om de gjør det, hva så? Da har de et stort problem. Er vel ikke noe rart at jeg ikke liker dette... 0 Siter
Caylee Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Jeg skjønner godt du ikke liker det. Høres ikke noe særlig å ha det slik. Var absolutt ikke meningen bagatalisere det eller noe slikt. 0 Siter
Trollings Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Du kan jo se her hvordan det går hvis man lar vrangforestillinger med påfølgende hatfølelse få ta kontroll Nei du må nok 'ta deg sammen' og innse at verden er ikke slik du ser den, det er bare psykdommen som lurer deg https://www.youtube.com/watch?v=t5uZX0nd0O8 0 Siter
Madelenemie Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Nå har jeg hatt spiseorgie fordi jeg har så mange vonde følelser. Men det har ikke hjulpet. Lurer på om jeg bare skal legge meg. Selv om jeg stod opp for 4 timer siden. Hei! Eneste grunnen til at jeg kan tenke meg at mennesker misliker deg/hvis de gjør det, er at du lyver i RL. På dol fremstår du ærlig, og i vertfall for min del er en egenskap som for meg betyr mest! Er du ærlig, da er du et ok menneske. Er du en løgner= en snilk, og dem fins det en del av (de vil mer bli likt av andre enn å stå opp for sannheten, ærligheten, prinsippene osv...de er opptatt av akutt behag fremfor prinsipper som gjelder flere enn dem selv) ville ikke jeg likt deg, men jeg er jo ikke noe godt parameter, jeg blir mer unnskyldt og forstått på bakgrunn av at det fins en psykologisk forklaring:-D enn akseptert, men jeg står for det jeg selv mener er rett, så for andre mene sitt! Men fremfor alt, ærligheten! Den er viktigst. 0 Siter
Caylee Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Jeg har aldri sagt det bare er å ta seg isammen. For det er det ikke. Det er mye dypere enn det. Poenget mitt var å bare teste det ut, kanskje det ville hjulpet litt. 0 Siter
slabbedask Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Hvorfor mener folk jeg er født med sølvskje i rævva. Gullhår er vel mer vanlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.