AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Jeg kjenner ansvar og kjærlighet for et menneske.Jeg har tatt meg av dette menneske fra det ble født. Da han traff en kvinne, og de fikk barn, startet klaging og bråk fra hele familien. Jeg lot det passere, så lenge min bror virket ok var jeg ok, da jeg ikke så at dette var spesielt ille som andre så. Imidlertid ser jeg nå, etter mange år, at min bror til tross for at partner er der, er aleneforsørger... Hans kone, reiser på turer når hun vil, jobber, lever sitt liv og min bror tar alt, ansvar, jobb, absolutt alt!! men i tillegg forsvarer han henne, så jeg tror han elsker henne. Han ser sliten ut, jeg ser ikke så godt det, men andre sier det, men jeg kan merke det på at han aldri kan komme besøk, at han har ansvar for absolutt alt, og har svært lange dager. Når jeg oppdager at det er noe galt kan det hende det er noe i det alle, min mann, og familie og min brors venner har sagt i årevis, at han blir ekstremt kuet. Han har nå merker i ansiktet og virker stresset og engstelig. Så jeg lurer på hva jeg evt kan gjøre? De sier alle at han er gift med en jævel, en tyrann, men det jeg hører er ord som elskling, de kaller hverandre det. Hvis dette er et skuespill og min bror har det så jævlig som de andre sier, hva jeg kan gjøre for han? Han elsker tydelig denne kvinnen. Og hun liker meg, jeg er jo den eneste i familien som behandler henne som hun vil, dvs jeg baksnakker ikke og jeg møter henne hyggelig og sikkert smilende, da jeg ikke har trodd på det alle sier. Men nå er det ille, tror jeg :-( Jeg ser det stemmer, min bror er alene om alt, men så kommer spørsmålet, hva kan jeg gjøre? Jeg elsker mine nevøer og nieser, de er mellom 6 mnd og 6 år, og jeg passer dem en del, fordi jeg syns de er søte, jeg er ikke så god på barnepass, men jeg får hjelp, og jeg er i vertfall populær, blant barn.... Jeg vil være en hyggelig tilstedeværende og ansvarsfull tante, jeg vil ikke lage uvennskap o problemer i mot min svigerinne, jeg vil gjerne få være en sånn tante, som denne vanskelige svigerinnen aksepterer. Men så er spørsmålet hva gjør jeg for boren min? Anonymous poster hash: 5bafd...843 0 Siter
frosken Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Jeg mener at din bror har rett til å velge hvem han vil leve sammen med. Derfor tror jeg det beste du kan gjøre er å være en god søster, en snill tanke og en ok svigerinne. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Jeg mener at din bror har rett til å velge hvem han vil leve sammen med. Derfor tror jeg det beste du kan gjøre er å være en god søster, en snill tanke og en ok svigerinne. Ok tusen takk for svar!! Betyr dette at jeg bare kan fortsette med å smile, holde meg utenfor "snakket", komme godt overens med min svigerinne og være en støttende søster? Uten at jeg må snakke med min bror om ting jeg knapt vet hva jeg skal si om? Jeg tror denne svigerinnen er slem, min mann sier hun lurer meg, med sine overøsende klemmer, men altså hva kan jeg gjøre/si/endre? Min bror elsker henne, hun er mor til de små jeg har her nå... jeg er ikke den beste barnevakt, men de overlever og vi har det hyggelig. Jeg følte sååå dårlig da noen sa hun er en psykopatjævel:-( Og jeg ser min bror var trøtt idag, men han er en voksen mann:-( men jeg har jo også et ansvar! Jeg har tatt meg av han, han er svært glad i meg. Kanskje han har valgt en kone som sin mor, det er ikke bra:-( men hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: 5bafd...843 0 Siter
frosken Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Ja, jeg synes du skal fortsette akkurat som før. Voksne menn må få lov til å ta slike valg selv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Ja, jeg synes du skal fortsette akkurat som før. Voksne menn må få lov til å ta slike valg selv. ok takk da prøver jeg forholde meg til det. Men jeg har krefter rundt meg som krever mer. jeg føler meg maktesløs. så om det er moralsk og forsvarlig å bare være søster svigerinne og tante er jeg glad. Anonymous poster hash: 5bafd...843 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 Men jeg har krefter rundt meg som krever mer. Anonymous poster hash: 5bafd...843 Jeg synes du skal fortsette som før i forhold til din bror/svigerinne/nieser/nevøer, og spørre de rundt deg som "krever mer" hva de har tenkt til å gjøre med det. Anonymous poster hash: 4726d...d40 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. desember 2014 Skrevet 13. desember 2014 Jeg er helt enig med frosken. Så lenge din bror ikke ber om hjelp, er det ikke noe andre skal legge seg i. Det er fortsatt noen som ser andre verdier i et parforhold enn en 50/50-deling av arbeidsoppgaver. De må få lov til å ha det på sin måte. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. desember 2014 Skrevet 13. desember 2014 Jeg er helt enig med frosken. Så lenge din bror ikke ber om hjelp, er det ikke noe andre skal legge seg i. Det er fortsatt noen som ser andre verdier i et parforhold enn en 50/50-deling av arbeidsoppgaver. De må få lov til å ha det på sin måte. Hei! Tusen takk for et konkret og faglig råd, da kan jeg føle meg helt trygg! Jeg leste hva Frosken skrev og tenkte jo OK! Jeg bryr meg jo mye om min bror, men altså han er voksen og han har sitt liv, elsker sin kvinne og jeg er heldig tante til søte barn og deres mor lar meg ha dem ofte, det betyr jo at hun har tillit til meg/oss.. Hun kommer best ut av det med meg, og det betyr mye for min bror har han sagt, så i slitet hans trenger han vel ro og fred han også, fra klaging. De gjør ting på sin måte og vi på vår, og jeg vil helst bare ha ro og fred, altså ikke konflikt, akkurat komme i konflikt med meg ville gjort min bror og meg vondt, da de er like glade i oss, som vi er i dem. Da lar jeg ikke øvrig familie få komme i mellom, kanskje bryr de seg oppriktig, men det er elementer av overdrivelse også, det er altså ikke slik at barna lider, de gjør bare ting annerledes, slik jeg ser det. Og min bror jobber hardt og har vist en ny sunn og sterk side ved seg selv, som imponerer meg. Jeg er lettet nå! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. desember 2014 Skrevet 13. desember 2014 Jeg mener at din bror har rett til å velge hvem han vil leve sammen med. Derfor tror jeg det beste du kan gjøre er å være en god søster, en snill tanke og en ok svigerinne. Jeg synes du skal fortsette som før i forhold til din bror/svigerinne/nieser/nevøer, og spørre de rundt deg som "krever mer" hva de har tenkt til å gjøre med det. Anonymous poster hash: 4726d...d40 Hei! Takk. Jeg fortsetter da som før og distanserer meg fra ord og intriger, som det ok kanskje er noe i...jeg vet ikke, men jeg ser at min bror tar et utrolig ansvar, er en flott far, mestrer mer enn jeg hadde forestilt meg, I natt gråt mitt tantebarn, og ropte på pappa, jeg fikk liksom bekreftet at min bror er blitt en solid mann, både far og mestrer skjevfordelingen i sin relasjon. Han ringte meg og hørtes så glad ut, hadde mindre i dag fordi jeg passer barn og virket så glad da jeg sa at hans sønn ropte på pappa i natt, han sa da " å nå blir jeg rørt", jeg føler han trenger å få høre det som er ok også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.