Gå til innhold

Ingen oppfølging fra NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvordan går man frem for å få NAV i tale når man går på AAP. Etter nesten 2 1/2 år i systemet har jeg bare blitt kontaktet uoppfordet av NAV én eneste gang. Ellers er det jeg som må ta iniativ til møter og for å få statusoppdateringer. Kontaker jeg dem må det purres minst 1 gang før de gidder å svare. Det er ikke så lett dette når man har telefonskrekk og sosial angst + diverse andre lidelser. Har klaget offisielt to ganger pr brev uten å få svar. Hva gjør man? Jeg blir nervevrak av å bare gå her å vente uten å ane hva som skjer (AAP varer jo ikke evig.) Ikke får jeg noe hjelp i helsesystemet heller (men det er en annen sak).  

Anonymous poster hash: 9efcc...2d7
Skrevet

Du kan prøve og ringe nav sentralt. De tar i hvert fall telefonen! Tlf nr er 55553333

Skrevet

trodde de bare sendte folk på tilfeldige tiltak jeg, har de ikke gjort det med deg? Hadde de ingen tiltak som var nyttige for deg? Og hvis ingen av tiltakene fungerer så fungerer du nok ikke arbeidslivet heller da? desverre

Skrevet

Du kan prøve og ringe nav sentralt. De tar i hvert fall telefonen! Tlf nr er 55553333

De kan aldri svare på noe (jeg tør ikke ringe, men sender epost). Den blir bare videresendt til det lokale nav kontoret.

Skrevet

trodde de bare sendte folk på tilfeldige tiltak jeg, har de ikke gjort det med deg? Hadde de ingen tiltak som var nyttige for deg? Og hvis ingen av tiltakene fungerer så fungerer du nok ikke arbeidslivet heller da? desverre

Tiltaket fungerte ikke og ble avsluttet før tiden. Så da er det ikke håp? Like godt å ta repern først som sist?

Skrevet

Oppfølgning: Det ble avsluttet fordi konsulenten mente det var uhensiktsmessig å fortsette (ikke fordi jeg ikke "gadd").

Skrevet

Tullete... Hva mener de så du skal gjøre når du ikke får AAP lenger? Uføretrygd? Prøvde du bare et tiltak?

Skrevet

Tullete... Hva mener de så du skal gjøre når du ikke får AAP lenger? Uføretrygd? 

Fastlege, spesialist og arb.markeds konsulenten anbefaler det ja. Hva NAV mener aner jeg ikke. Blir bare gående her og stresse, og er verre nå enn da jeg ble sykmeldt. Er også redd for å bli avhengig av benzo hvis det skal fortsette slik.

Skrevet

Med de innstrammingene til den nye regjeringen er jeg redd for å have på gata/sosialen.

Skrevet

Fastlege, spesialist og arb.markeds konsulenten anbefaler det ja. Hva NAV mener aner jeg ikke. Blir bare gående her og stresse, og er verre nå enn da jeg ble sykmeldt. Er også redd for å bli avhengig av benzo hvis det skal fortsette slik.

Men da bør du jo søke ufør da, eller var det du som fikk avslag ? Høres ut som du bør søke igjenn hvis du fikk avslag hvor du tilbakeviser de grunnene de ga når de ga deg avslag.

Skrevet

Men da bør du jo søke ufør da, eller var det du som fikk avslag ? Høres ut som du bør søke igjenn hvis du fikk avslag hvor du tilbakeviser de grunnene de ga når de ga deg avslag.

Nei, jeg har ikke søkt før. Men har fått streng beskjed om at hvis jeg søker før NAV gir klarsignal blir det automatisk avslag - og da mister man vel AAP?

Skrevet

Nei, jeg har ikke søkt før. Men har fått streng beskjed om at hvis jeg søker før NAV gir klarsignal blir det automatisk avslag - og da mister man vel AAP?

Nei men da er du vel nødt til å ta kontakt med NAV og si det som det er, det forige tiltaket fungerte ikke pga "insert grunner her" og fastlege spesialist og tiltak-konsulent anbefaler at jeg søker ufør pga "insert grunner her", så får de vurdere om de skal sende deg på nye tiltak eller søke ufør. Å daffe rundt og grue seg for fremtiden virker ikke være veldig fruktbart

Skrevet

Nei men da er du vel nødt til å ta kontakt med NAV og si det som det er, det forige tiltaket fungerte ikke pga "insert grunner her" og fastlege spesialist og tiltak-konsulent anbefaler at jeg søker ufør pga "insert grunner her", så får de vurdere om de skal sende deg på nye tiltak eller søke ufør. 

Men NAV har allerede fått beskjed om dette. Men som vanlig gir de ikke lyd fra seg. 

Skrevet

Men NAV har allerede fått beskjed om dette. Men som vanlig gir de ikke lyd fra seg. 

Da må du bare mase, men ja er enig i at det ikke burde være slik men er vel lite en får gjort desverre, klager man så blir de bare sure, så en har ingen rettssikkerhet, må bare be pent og om de ignorerer deg må du be pent på nytt :(

Skrevet

Da må du bare mase, men ja er enig i at det ikke burde være slik men er vel lite en får gjort desverre, klager man så blir de bare sure, så en har ingen rettssikkerhet, må bare be pent og om de ignorerer deg må du be pent på nytt :(

Ja, er redd for at de skal bli sure av all masingen, men får manne meg opp til å purre utepå nyåret.

Skrevet
Hvordan går man frem for å få NAV i tale når man går på AAP. Etter nesten 2 1/2 år i systemet har jeg bare blitt kontaktet uoppfordet av NAV én eneste gang. Ellers er det jeg som må ta iniativ til møter og for å få statusoppdateringer. Kontaker jeg dem må det purres minst 1 gang før de gidder å svare. Det er ikke så lett dette når man har telefonskrekk og sosial angst + diverse andre lidelser. Har klaget offisielt to ganger pr brev uten å få svar. Hva gjør man? Jeg blir nervevrak av å bare gå her å vente uten å ane hva som skjer (AAP varer jo ikke evig.) Ikke får jeg noe hjelp i helsesystemet heller (men det er en annen sak).  

Få tak i navnet på din saksbehandler. Forsøk å få til avtale om møte med denne. De har plikt til å ringe tilbake innen 48 timer. Gjør de ikke det, skal avviksmelding skrives. Får du ikke tilbakemelding, må du klage.

Er i samme situasjon med AAP. Jeg ringer, noterer meg tidspunkt og ber om at saksbehanlder ringer tilbake. Hvis vedkommende er syk, ber jeg om at en annen saksbehandler ringer tilbake. Det har også hendt at tilbakeringing har blitt sabotert. Da har jeg bare troppet opp på lokalt NAVkontor uten møteavtale, henvendte meg i skranken. Forklarte at det var vanskelig å treffe saksbehanlder, sa hva det gjaldt og ba dem hjelpe meg.

Andre ganger har jeg sendt epost. Da har jeg beviser for henvendelsen. Viktigst av alt er at du er veldig nøye med å være høflig - hvis ikke gjør de ikke mer enn de må og avslår alle søknadene dine.

Anonymous poster hash: 61b69...d19

Skrevet

Jeg fikk mail og direktenr til saksbehandleren min, men det klarte jeg rote bort og nå tør jeg ikke spørre om å få det på nytt :(

Er det sånn at du helst vil ha uføretrygd eller vil du helst jobbe? Høres ut som du bør be om et møte med saksbehandleren din og få en oppklaring i ting.

Skrevet

Er det sånn at du helst vil ha uføretrygd eller vil du helst jobbe? Høres ut som du bør be om et møte med saksbehandleren din og få en oppklaring i ting.

Saksbehandler vet at jeg ønsker det. Faktisk så anbefalte NAV (både saksbehandler og NAV-legen) det først, før de plutselig snudde og mente det stikk motsatte i et vedtak (uten forklaring). Derfor jeg blir så forvirret av hele systemet.

Skrevet

Hvis du har fast saksbehandler så står det inne på Mine sider på NAV:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...