Gå til innhold

Engstelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå på den tredje antibiotikakuren mot lungebetennelse. Crp igjen over 200. Har vært på røntgen som viser uforandret. Har lungesarcoidose, kronisk men stabil.

Har tatt ery-max i fire dager nå. Har ikke feber lenger, men smerter, sting i brystet og smerter ved innpust/anstrengelse. Er veldig tungpust og føler meg syk bare ved litt bevegelse. I tillegg raser hjertet når jeg går.

Ser de hva som er galt på et lungerøntgen når det fra før er forandringer i lungene pga sarkoidose? Ser de evt emboli på vanlig røntgen? Har vært syk siden midt i oktober og begynner å bli litt bekymret, og lei :-(.

Unnskyld at dette postes på psykiatri, men jeg er også psykisk syk og dette gjør meg ikke bedre.

Anonymous poster hash: 23ec2...459

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette blir sånn både- og svar.

1. Det at feberen er borte er et meget godt tegn.

2. Jeg synes den rådende intensjonen blant helsepolitikere om at innleggelse absolutt skal unngås, har gått alt for langt. Jeg synes ikke en pasient med sarcoidose og pneumoni skal gå i to måneder med ulike behandlingsforsøk. Jeg ville lagt deg inn, men så vil nok noen etter hvert si at jeg er "av den gamle skolen".

Skrevet

Dette blir så både- og svar.

1. Det at feberen er borte er et meget godt tegn.

2. Jeg synes den rådende intensjonen blant helsepolitikere om at innleggelse absolutt skal unngås, har gått alt for langt. Jeg synes ikke en pasient med sarcoidose og pneumoni skal gå i to måneder med ulike behandlingsforsøk. Jeg ville lagt deg inn, men så vil nok noen etter hvert si at jeg er "av den gamle skolen".

Takk for svar. Må ta en prat med legen imorgen kanskje, skulle ta ny crp. Det rare er at jeg hoster veldig lite, det surkler i lungene når jeg ligger på ryggen. Det lille som kommer opp er rødbrunt. Veldig vondt å hoste og trekke pusten. Går bra når jeg er iro, men beveger jeg meg er jeg veldig tungpust. Da snakker jeg om å gå på do. Tror du dette kun er lungebetennelse?

Anonymous poster hash: 23ec2...459

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...