Gå til innhold

Lurasidone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan ikke jeg teste denne medisinen i stedet for Zeldox? Det er jo dumt om jeg skal fortsette å føle at fremmede mener ganske negative ting om meg, om det ikke er tilfelle.

Etter hva jeg kan si, så er det:

- lite sedering, det kan være bra

- lite vektoppgang, det er bra

- best på kognitive funksjoner, det er flott

- effekt på bipolar depresjon, det kan jo være bra sett at det stemmer at jeg har svingninger i stemningsleie

- ett daglig inntak, i stedet for 2 som med Zeldox, det er kjekt

Nei jeg vil sikkert ikke merke noe annet enn ved Zeldox, men sett at den har bedre effekt, og jeg kunne vært friskere, så ja - hvorfor ikke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Enig.hvorfor ikke?

Skrevet

Enig.hvorfor ikke?

Grunnene til "hvorfor ikke" er ikke noe fra min side, men psykiateren min må mene det er nødvendig og hensiktsmessig å endre til denne. Det må jeg ta opp, for jeg vet ikke noe om det, men jeg føler at de mener det går bra med meg. Det kan det hende det gjør og, hva vet jeg, det er jo enkelt å finne noe å være misforsnøyd med.

Skrevet

Hm egentlig så spiller det en rolle, hvis det er sånn at jeg _kunne_ fått et bedre liv på den måten. Og selvsagt, hvis jeg _kunne_ blitt et bedre medlem av samfunnet.

Men jeg tviler altså på dette, i det store og det hele. Det er bare noen små øyeblikk jeg føler det er lurt å endre på medisineringen.

Jeg vet ikke engang om jeg egentlig har et dårlig liv? En stor del av meg ser på meg selv som en utspekulert trygdesvindler som hadde solgt bestemorra si for en femtilapp og helt sikkert hadde tystet på barndomsvenner hadde man blitt arrestert av Gestapo under krigen, og helt sikkert forsøkt å selv få en karriere i Gestapo.

Skrevet

Hva er dette for en medisin, har ikke hørt om den, hva ligner den på?`Er den ny? Har lest i felleskatalogen, men lurer enda.

Skrevet

Hva er dette for en medisin, har ikke hørt om den, hva ligner den på?`Er den ny? Har lest i felleskatalogen, men lurer enda.

Ja er ganske ny. Sjekk wikipedia også. Mener å huske issomethingwrong mente den lignet på Zeldox, men var sterkere... med forbehold om feil fra både min og hans side.

Skrevet

Kjenner ei dame med bipolar som er skikkelig storfornøyd med latuda

Skrevet

Oki, zeldox har jeg gått på to forskjellige forsøk. Funka dårlig. Unntatt att jeg raste ned i vekt. Fikk somnolens (artig, men upraktisk), insomni når jeg kunne sove og generelt dårlig effekt på rotehodet.

Skrevet

Kjenner ei dame med bipolar som er skikkelig storfornøyd med latuda

Når en bipolar er storfornøyd med noe, så er det fare på ferde... hehe hehe hehe

Skrevet

Når en bipolar er storfornøyd med noe, så er det fare på ferde... hehe hehe hehe

Er ingen fare. Trykket i hodet er borte liksom fungerer kognitivt

Skrevet

Oki, zeldox har jeg gått på to forskjellige forsøk. Funka dårlig. Unntatt att jeg raste ned i vekt. Fikk somnolens (artig, men upraktisk), insomni når jeg kunne sove og generelt dårlig effekt på rotehodet.

På meg virker den anxyolytisk. Også før jeg begynte på den så var jeg veldig stresset, men bare 1 pille på 20 mg så bare satt jeg i sofaen og slappet av.

Skrevet

Er ingen fare. Trykket i hodet er borte liksom fungerer kognitivt

Flott for henne... :)

Skrevet

Nei jeg kan ikke øke Zeldox igjen, for da kan jeg bli akutt trøtt på dagen, det er uaktuelt.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

(Noe sånt.)

Så sånn er det med det.

Men men.

Skrevet

Hvem er jeg? Hva.

En schizotyp grubler.

Skrevet

En schizotyp grubler.

Ja det er noe i det, jeg tenker på mange forskjellige ting... men altså minimalt med magiske ting da. :ph34r:

Vel... zZzZ :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...