Gå til innhold

Er det alltid best å holde alt for seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er betenkelig at du fortsatt ikke forstår hva som menes.

Det er ingen her som har nevnt medisinen Valium med et ord. Det handler om å bruke andre løsninger på samme måte som du bruker Valium.

Nå får du slutte å være frekk, og så får du lære deg å lese.

NHD skrev: "Når det gjelder langvarig og fast/tilnærmet fast bruk for å takle den vanlige hverdagen, er jeg meget skeptisk til bruk av valium og nesten like skeptisk til nattlig bruk av hjelpetelefoner/legevakt.".

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

39

• ISW

13

• XbellaX

12

• gråstein

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det største problemet jeg ser med benzo er at virkningen har en tendens til å avta etterhvert og du må opp i høyere dose for å få samme virkning. Og da ender du til slutt opp med å stå på samme sted som når du begynte. Mulig det ikke er likt for alle. Og det er avhengig av bruken. Anonymous poster hash: d4594...f81

Har tatt Xanor 2-3 ganger i uka over lang tid nå, oftest 2 dager i uka, og ingen problemer med toleranse/doseøkning. 0.5 mg fungerer like bra som det alltid har gjort. Jeg vil aldri ta det flere dager, eller øke dose - uansett.

Fungerer mye bedre enn SSRI som kan gi betydelige bivirkninger og har meget begrenset virkning hos meg. Med Xanor merker jeg ingen negative bivirkninger, kun god virkning.

Anonymous poster hash: a1c44...28b

Skrevet

Nå får du slutte å være frekk, og så får du lære deg å lese.

NHD skrev: "Når det gjelder langvarig og fast/tilnærmet fast bruk for å takle den vanlige hverdagen, er jeg meget skeptisk til bruk av valium og nesten like skeptisk til nattlig bruk av hjelpetelefoner/legevakt.".

Skal jeg slutte å være "frekk"?

Så du er ikke frekk når du konsekvent slenger dritt om "trippel dose SSRI" og nå har du vært så snill og lagt til "en liten dose AP" også?

Poenget med begrepet "samtalevalium" handlet om samtaler og brannslukking som Valium.

Skrevet

issomethingwrong, on 16 Dec 2014 - 15:32, said:

Det er betenkelig at du fortsatt ikke forstår hva som menes.

Det er ingen her som har nevnt medisinen Valium med et ord. Det handler om å bruke andre løsninger på samme måte som du bruker Valium.

Jeg går ut i fra at du her mener andre konstruktive løsninger. Så hvilke løsninger kjenner du til når alt vi selv kjenner til er forsøkt? Anonymous poster hash: d4594...f81
Skrevet

Det er merkelig at legestanden nærmest kaster AD og AP etter folk (med trippel dose SSRI og en liten dose antipsykotika går alt så meget bedre), men litt benzo ved behov som kan gjøre underverker for livskvaliteten, nei se det er fy-fy. Forstå det den som kan.

Bedre å gi folk AD for alskens lidelser, hause opp virkningen som det reneste "mirakelvann", og fjerne de få gode alternativene som fungerer. Offisielt: Anbefal og krev ytterligere ikke-medikamentell behandling. I praksis: Frata pasienter som ikke blir friske nok etter få ukers behandling ved DPS'ene mulighet for å få ytterligere behandling - det koster for mye penger. Man sitter i realiteten ikke igjen med noe valg.

Når det gjelder antipsykotika, har jo denne typen medisiner "mye mindre bivirkninger" og er "langt mindre skadelig/potensielt farlig" enn et benzopreparat vet du. :P Hipp hurra for norsk legemiddelpolitikk/legemiddelprodusentene.

Skrevet

Skal jeg slutte å være "frekk"?

Så du er ikke frekk når du konsekvent slenger dritt om "trippel dose SSRI" og nå har du vært så snill og lagt til "en liten dose AP" også?

Poenget med begrepet "samtalevalium" handlet om samtaler og brannslukking som Valium.

Det er ikke å være frekk. Det er faktisk det man blir tilbydt. ;)

Skrevet

Når det gjelder antipsykotika, har jo denne typen medisiner "mye mindre bivirkninger" og er "langt mindre skadelig/potensielt farlig" enn et benzopreparat vet du. :P Hipp hurra for norsk legemiddelpolitikk/legemiddelprodusentene.

Selvfølgelig er det slik. Benzo er det ikke lenger patenter på, således tjener legemiddelindustries lite på det i forhold til nye antidepressiva og antipsykotika.

Anonymous poster hash: 85c77...383

Skrevet

AnonymBruker, on 16 Dec 2014 - 15:42, said:

Har tatt Xanor 2-3 ganger i uka over lang tid nå, oftest 2 dager i uka, og ingen problemer med toleranse/doseøkning. 0.5 mg fungerer like bra som det alltid har gjort. Jeg vil aldri ta det flere dager, eller øke dose - uansett.

Fungerer mye bedre enn SSRI som kan gi betydelige bivirkninger og har meget begrenset virkning hos meg. Med Xanor merker jeg ingen negative bivirkninger, kun god virkning.

Er det et mindre problem med toleranseutvikling ved xanor, enn andre benzo? Anonymous poster hash: d4594...f81
Skrevet

Det er ikke å være frekk. Det er faktisk det man blir tilbydt. ;)

Ja, jeg har blitt tilbudt det. Det er den beste behandlingen jeg noen gang har opplevd.

Det har gjort meg frisk.

Skrevet

Bedre å gi folk AD for alskens lidelser, hause opp virkningen som det reneste "mirakelvann", og fjerne de få gode alternativene som fungerer. Offisielt: Anbefal og krev ytterligere ikke-medikamentell behandling. I praksis: Frata pasienter som ikke blir friske nok etter få ukers behandling ved DPS'ene mulighet for å få ytterligere behandling - det koster for mye penger. Man sitter i realiteten ikke igjen med noe valg.

Nå er det jo legemiddelprodusentene som lager benzoen også da.

Muligens med unntak av den rumenske benzoen som selges på "friluftsapoteket" i Oslo. Den kan jo komme fra så mangt.. :P

Skrevet

Ja, jeg har blitt tilbudt det. Det er den beste behandlingen jeg noen gang har opplevd.

Det har gjort meg frisk.

Bra at SSRI hjelper godt på din angst. Nå var mine kommentarer kritisk rettet mot dem det IKKE hjelper tilstrekkelig på. Og det er ganske så mange. Det har kommet mer og mer frem etterhvert. Farmasiselskapene har så og si nesten kun utelukkende  publisert positive studier på SSRI. De har vært og er vel fremdeles "bukken som passer havresekken" i og med at statlige kontrollorgan har manglet og mangler ressurser, tilstrekkelige rutiner og kompetanse til å avdekke og hindre "juks".

Antipsykotika som behandling mot angst er jeg svært skeptisk til. De kan ha mange og alvorlige bivirkninger. Å bruke AP mot angst er heller ikke mindre brannslukning enn å bruke benzo av og til, som forøvrig ved vettug bruk fremstår ganske så harmløst sammenlignet med AP. Regner med at du da er helt medisinfri i dag siden du er blitt frisk?

Skrevet

Muligens med unntak av den rumenske benzoen som selges på "friluftsapoteket" i Oslo. Den kan jo komme fra så mangt.. :P

Benzoene har vel eksistert siden 50-60-tallet. Det har blitt en del av dem på markedet etterhvert.

Hva gjør man når et marked er mettet av et produkt, patetenter går ut og inntjening stopper opp i et konkurransesamfunn?

Man forsøker å finne opp et nytt produkt, med andre/bedre egenskaper som f.eks. et SSRI. Man overdriver de positive egenskapene til produktet/bruker kjempesummer på lobbyister og markedsføring mot statlige helsemyndigheter, og holder tilbake det som er negativt. Selvsagt for å tjene mest mulig penger lengst mulig på sin merkevare. Nå har ikke legemiddelselskapene klart å finne opp noe nyere og bedre enn SSRI på noen år, muligens grunnet for lite økonomiske ressurser benyttet på forskning på nye legemidler for angst og at SSRI-løgnen har fått leve så lenge og dessverre lever i beste velgående. I tillegg er det PK å si at angst uansett alvorlighetsgrad, type og varighet  - skal behandles ikke-medikamentelt, mens man ikke er villig til å sette inn nødvendige ressurser på de "vanskeligste tilfellene".

Skrevet

Men utsalgsprisen, for ikke så snakke om fortjenesten, er bare en brøkdel av nyere medisiner.

Anonymous poster hash: cf88f...c2b

Skrevet

Er det et mindre problem med toleranseutvikling ved xanor, enn andre benzo? Anonymous poster hash: d4594...f81

Nei. Om man skal bruke noen type benzo, er man forsiktig med bruken, konsekvent og obs på faresignaler. (Trang til å bruke oftere/mer).

Skrevet

Selvfølgelig er det slik. Benzo er det ikke lenger patenter på, således tjener legemiddelindustries lite på det i forhold til nye antidepressiva og antipsykotika.

Anonymous poster hash: 85c77...383

Nå er vel også en del patenter på SSRI løpt ut/i ferd med å løpe ut, og det begynner å bli en del av dem på markedet. Men originalpreparater er vel fortsatt ganske dyre (totalpris) og god butikk da de selger enorme mengder av dem da de blir så mye benyttet for mange ulike tilstander og skrevet ut over en lav sko.

Skrevet

XbellaX, on 16 Dec 2014 - 14:06, said:

Det kan godt være du har tatt det opp før, jeg mener du bør ta det opp på nytt. Jeg er usikker på hvor mye du klarer å formidle vedr din uro ++ og hvor mye dette plager deg i hverdagen (i de dårlige periodene). Det handler ikke om å bli helt frisk eller mestre "alt", eller være et supermenneske som tåler alt. Det handler om å lære å romme indre smerte i noe større grad, gi seg selv den omsorgen man trenger, om å være føre var/ forebygge, lære seg å lese signaler. Og å bli flinkere på å involvere andre.

Jeg har ingen problemer med å forstå at du er lei, jeg skulle derimot ønske at du ikke overførte dine egne negative tanker på "hele DOL" like ofte som du gjør.

Ut i fra de siste medisinene jeg fikk utskrevet så tror jeg at jeg har klart å formidle hvor mye plaget jeg er.

Jeg er sliten og lei. Men det er ikke vanskelig å skjønne at det er flere her som begynner å bli lei. Vi skal jo helst vise fremgang og ikke tilbakegang. Anonymous poster hash: d4594...f81

Skrevet

Det har gjort meg frisk

Tråden ovenfor blir litt vanskelig å følge nå....kan du presisere hva du er blitt frisk av?  SSRI eller Xanor ?  Unnskyld at jeg bryter inn her.... :) I og med at jeg har masse amerikanske og andre utenlandske venner vet jeg at de tyr til xanax i stedet for behandlende medisin..... har og tatt vel 20 xanax for vel 10 år siden og de hjalp veldig....den gang... takknemlig for svar :) Har bestilt legetime til neste uke..

Skrevet

Ut i fra de siste medisinene jeg fikk utskrevet så tror jeg at jeg har klart å formidle hvor mye plaget jeg er.

Jeg er sliten og lei. Men det er ikke vanskelig å skjønne at det er flere her som begynner å bli lei. Vi skal jo helst vise fremgang og ikke tilbakegang. Anonymous poster hash: d4594...f81

Jeg har ingen problemer knyttet til at du uttrykker at du sliter, og jeg synes ikke man kan forvente at alle med psykiske lidelser stadig får det bedre eller synes livet er greit. Det jeg kunne ønske, var at du oftere skrev om på hvilke måter livet ditt er vanskelig, og ikke fullt så ofte grublerier mht hva du skal gjøre i forhold til medisinering.

Av og til synes jeg man på dol kan se liten evne til å romme at andre sliter. Det kreves av og til litt vel mye fremgang, synes jeg. Kronisk psykisk lidelse vil for mange - i lengre eller kortere perioder - innebære nettopp mye lidelse. Det må være lov til å uttrykke dette, synes jeg, uten at man dermed samtidig mistenkes for å ikke gjøre tilstrekkelig innsats selv for å bli bedre.

Skrevet

Tråden ovenfor blir litt vanskelig å følge nå....kan du presisere hva du er blitt frisk av?  SSRI eller Xanor ?  Unnskyld at jeg bryter inn her.... :) I og med at jeg har masse amerikanske og andre utenlandske venner vet jeg at de tyr til xanax i stedet for behandlende medisin..... har og tatt vel 20 xanax for vel 10 år siden og de hjalp veldig....den gang... takknemlig for svar :) Har bestilt legetime til neste uke..

Hele denne tråden har bare blitt surr og ball :-)

Jeg mente SSRI (trippel dose) pluss antipsykotikum. Det har gitt meg livet tilbake.

Ja, mange andre land er mye mer liberale med Xanax enn Norge. I USA er det jo nærmest førstelinjebehandling mot angst. I Norge vil jo selv ikke NHD som er ganske up to date på psykofarmakologi, skrive det ut.

Skrevet

Hele denne tråden har bare blitt surr og ball :-)

Jeg mente SSRI (trippel dose) pluss antipsykotikum. Det har gitt meg livet tilbake.

Ja, mange andre land er mye mer liberale med Xanax enn Norge. I USA er det jo nærmest førstelinjebehandling mot angst. I Norge vil jo selv ikke NHD som er ganske up to date på psykofarmakologi, skrive det ut.

Hvilken type SSRI går du da på, var på cipralex og tolvon selv.  Hva med Wellbutrin, noen erfaring med den?  Er ikke glad i de 30 kg jeg la på meg av Cipralex og Tolvon, og siste gang jeg gikk på den hadde den ingen virkning heller.  Jeg "tåler" veldig lite - til tross for høyde og etterhvert normal vekt (ikke overvektig...) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...