Gå til innhold

værsyk ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke man burde bruke det ordet. Men heller si du har vinterdepresjon eller sterkere depresjon på vnteren eller noe lignende?

Ja kanskje det.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

28

• Madelenemie

9

• Caylee

6

• slabbedask

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja kanskje det.

Du burde ta det opp hvis det forsetter, psykologen din kan nok gi deg noen råd angående det :-)

Skrevet

Du burde ta det opp hvis det forsetter, psykologen din kan nok gi deg noen råd angående det :-)

Psykologen sa jeg ble slapp og trøtt av å ikke gjøre noe, men det er jo tiltak å gjøre noe. Hun sa og det hadde med at ungene er store og klarer seg selv, jeg måtte prøve å erstatte det jeg gjorde før med noe. Skulle jo tenke på om jeg ville ha noen fra dagsenteret til å gå tur med meg. "Har du synket så dypt" sa samboeren min og lurte på om jeg virkelig trengte dem. Kanskje jeg ikke gjør det.

Skrevet (endret)

Psykologen sa jeg ble slapp og trøtt av å ikke gjøre noe, men det er jo tiltak å gjøre noe. Hun sa og det hadde med at ungene er store og klarer seg selv, jeg måtte prøve å erstatte det jeg gjorde før med noe. Skulle jo tenke på om jeg ville ha noen fra dagsenteret til å gå tur med meg. "Har du synket så dypt" sa samboeren min og lurte på om jeg virkelig trengte dem. Kanskje jeg ikke gjør det.

"synket så dypt" syns jeg var merkelig ting å si til deg. Da høres det ut som det er noe negativt å gå tur med noen ansatte. Det er jo ikke det. Det er bare bra du vil gå tur.

Endret av Caylee
Skrevet

"synket så dypt" syns jeg var merkelig ting å si til deg. Da høres det ut som det er noe negativt å gå tur med noen ansatte. Det er jo ikke det. Det er bare bra du vil gå tur.

Det var kanskje dumt av han å ordlegge seg slik, han mener vel jeg ikke er så dårlig nå som jeg har vært før i forbindelse med dem. Føler meg mest lat i grunn, kunne sovet hele dagen om jeg fikk sove. Det er så godt å sove.

Skrevet

Skulle hatt meg en sånn lys sol tror jeg, men det koster sikkert masse penger.

Hvis du tenker på lysterapi lampe, så betalte jeg nesten 2000kr for min. Så det koster litt, men tenker det kan være verdt det. :)Hadde egentlig ikke råd, men. 

Skrevet

Hvis du tenker på lysterapi lampe, så betalte jeg nesten 2000kr for min. Så det koster litt, men tenker det kan være verdt det. :)Hadde egentlig ikke råd, men. 

Oi det var dyrt ja, har ikke råd til det nå ihvertfall.

Skrevet

Gå til lege å si jeg er værsyk? Tror ikke det.

Det er jo ikke snakk om at du skal be om sykmelding, men om du beskriver plagene dine med mangel på sollys kan det hende du får en rekvisisjon på (støtte til) sollampe, om slikt finnes.

Har selv en fra Philips, og de skriver litt om slike lamper her: http://www.philips.no/c-m-li/lysterapi

Skrevet

Det er jo ikke snakk om at du skal be om sykmelding, men om du beskriver plagene dine med mangel på sollys kan det hende du får en rekvisisjon på (støtte til) sollampe, om slikt finnes.

Har selv en fra Philips, og de skriver litt om slike lamper her: http://www.philips.no/c-m-li/lysterapi

Ok, jeg vet ikke som slikt finnes. Føles så frekt ut å spør om støtte til det.

Skrevet

Blir så trøtt og slapp av dette været, grått og trist er det. Orker jo ingenting, gleder meg til det blir lysere og lysere ute. Denne årstia er ikke noe særlig, flere som har det sånn?

Skulle styke juleduker i dag men har enda ikke gjort det, skulle vasket også. Det er jo snart jul, tenkte jeg skulle ta frem noen nisser i dag. Noe må jeg vel orke å gjøre. Hadde jeg ikke visst bedre skulle en tro det var depresjon, ligger mye på sofaen. Kan det være noe jeg mangler? Sol f.eks?

Hei!

Hvis du ligger mye på sofaen er du sikkert ikke bra.

Man ligger ikke på sofaen på dagtid. Jeg ligger kun på sofaen fredag kveld da jeg ser noen programmer og sovner til dem noen ganger. Det kan være depresjon. Jeg tror mennesker som ligger på sofaen på dagtid er deprimerte, særlig hvis de selv lurer på hvorfor.

Jeg syns det er deilig med gråvær, syns sol er fint, men bruker tid på å venne meg til det skarpe lyset, så sommer er fint, man da rekker man jo venne seg litt, men vinteren liker jeg best med gråvær og ikke sol.

Kanskje du kan kjøpe deg en sånn lyslampe det kjenner jeg en veterinær som gjorde, og hun fikk det da mye bedre sa hun.

Skrevet

Hei!

Hvis du ligger mye på sofaen er du sikkert ikke bra.

Man ligger ikke på sofaen på dagtid. Jeg ligger kun på sofaen fredag kveld da jeg ser noen programmer og sovner til dem noen ganger. Det kan være depresjon. Jeg tror mennesker som ligger på sofaen på dagtid er deprimerte, særlig hvis de selv lurer på hvorfor.

Jeg syns det er deilig med gråvær, syns sol er fint, men bruker tid på å venne meg til det skarpe lyset, så sommer er fint, man da rekker man jo venne seg litt, men vinteren liker jeg best med gråvær og ikke sol.

Kanskje du kan kjøpe deg en sånn lyslampe det kjenner jeg en veterinær som gjorde, og hun fikk det da mye bedre sa hun.

Ja burde vel kjøpt meg en lyslampe. Ikke bra å ligge så mye, blir vel latere av det også.

Skrevet

Ja burde vel kjøpt meg en lyslampe. Ikke bra å ligge så mye, blir vel latere av det også.

Du snakker alltid om ting du skulle ha gjort, men gjør du noe med det?

Skrevet

Ja du kan jo kjøpe deg en lyslampe hvis du tror det vil fungere.

Er du derimot dypere deprimert tror jeg ikke det hjelper.

Ja mennesker blir latere av å ligge på sofaen,

(tror jeg, vet jeg ikke, men søvn avler søvn, så hvorfor skulle det være noe annerledes med latskap?)

Skrevet

(tror jeg, vet jeg ikke, men søvn avler søvn, så hvorfor skulle det være noe annerledes med latskap?)

Men depresjon er ikke det samme som latskap.

Skrevet

Du snakker alltid om ting du skulle ha gjort, men gjør du noe med det?

Nei jeg gjør ingenting med det.

Skrevet

Merker jo jeg har lite energi, skulle hatt litt mer energi.

Skrevet

Men depresjon er ikke det samme som latskap.

Det er jeg enig i.

Skrevet

Nei jeg gjør ingenting med det.

:huh:

Uff, så rart?

Skrevet

:huh:

Uff, så rart?

Har ikke noe tiltakslyst, så det er lite som blir gjort.

Skrevet

Merker jo jeg har lite energi, skulle hatt litt mer energi.

Men hvis du ikke gjør noe med rådene du får eller det du tenker du bør gjør;

kan jeg bare da skrive:

hsksh hslØH hsødød bflLjus sgf>LEfew LFgØ hdfØhf gfYTEgle rfdeø tefehaegyaø ?

Jeg lurer på om du er deprimert?

Tror du at du også har autismetrekk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...