Gå til innhold

værsyk ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke noe tiltakslyst, så det er lite som blir gjort.

Hadde du det før da?

Evt når?

Og når endret det seg?

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

28

• Madelenemie

9

• Caylee

6

• slabbedask

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men hvis du ikke gjør noe med rådene du får eller det du tenker du bør gjør;

kan jeg bare da skrive:

hsksh hslØH hsødød bflLjus sgf>LEfew LFgØ hdfØhf gfYTEgle rfdeø tefehaegyaø ?

Jeg lurer på om du er deprimert?

Tror du at du også har autismetrekk?

Kan jo være jeg er deprimert og har autismetrekk, jeg er ikke akkurat A4 :-)

Skrevet

Hadde du det før da?

Evt når?

Og når endret det seg?

Hadde det sist vår så ble jeg dårlig til sommeren, da endret alt seg. Kommer meg ikke skikkelig opp igjen på en måte.

Skrevet

Hadde det sist vår så ble jeg dårlig til sommeren, da endret alt seg. Kommer meg ikke skikkelig opp igjen på en måte.

Ok

begynte du på nye medisiner da?

Skrevet

Ok

begynte du på nye medisiner da?

Begynte vel på nye medisiner sent på sommeren. Kan være de som gjør det og, skulle ønske jeg klarte meg uten.

Skrevet

Begynte vel på nye medisiner sent på sommeren. Kan være de som gjør det og, skulle ønske jeg klarte meg uten.

Hm

Ja men ifølge psykiatrien klarer du deg ikke uten, og da er det mest sannsynlig sånn:-(

Skrevet

Hm

Ja men ifølge psykiatrien klarer du deg ikke uten, og da er det mest sannsynlig sånn:-(

Det er dumt det :-(

Men må vel klare meg uten en gang, det er iallefall mitt mål. En gang var jeg jo bra i hele to år, følte meg frisk da.

Skrevet

Det er dumt det :-(

Men må vel klare meg uten en gang, det er iallefall mitt mål. En gang var jeg jo bra i hele to år, følte meg frisk da.

Ok.

Min psykiater sa på mandag at kun de gangene jeg har "latt meg lure" til å tro at andre kan kurere og behandle min autisme, sånn som rikshospitalet forespeilte, kun de gangene er jeg blitt virkelig dårlig,

Så beste er nok å godta sin situasjon, du din, jeg min, ikke kult, men livets gang.

Skrevet

Ok.

Min psykiater sa på mandag at kun de gangene jeg har "latt meg lure" til å tro at andre kan kurere og behandle min autisme, sånn som rikshospitalet forespeilte, kun de gangene er jeg blitt virkelig dårlig,

Så beste er nok å godta sin situasjon, du din, jeg min, ikke kult, men livets gang.

Ja vi må vel bare godta situasjonen.

Skrevet

Ja vi må vel bare godta situasjonen.

Ja, man må godta situasjonen, men samtidig kan man vel forsøke å gjøre det beste ut av den!

Tror for eksempel at du ville få det bedre om du kom deg ut en tur i dagslys hver dag, da fikk du litt mosjon, dagslys, frisk luft og kanskje se vakker natur - rene kinderegget! ;). Det vet du jo også selv, og antakelig svarer du nå noe sånt som: Det burde jeg sikkert.....

Hvorfor ikke gjøre det?

Skrevet

Ja, man må godta situasjonen, men samtidig kan man vel forsøke å gjøre det beste ut av den!

Tror for eksempel at du ville få det bedre om du kom deg ut en tur i dagslys hver dag, da fikk du litt mosjon, dagslys, frisk luft og kanskje se vakker natur - rene kinderegget! ;). Det vet du jo også selv, og antakelig svarer du nå noe sånt som: Det burde jeg sikkert.....

Hvorfor ikke gjøre det?

Jo du har rett i det og jeg svarer...det burde jeg sikkert. Det er så vanskelig, føler at jeg vandrer i sirup. Burde vært flinkere til å kommet meg ut, vet det. Det hadde kanskje hjulpet også.

Skrevet

Jeg velger å ikke la været påvirke meg. Det er altfor mange dager som ville gått til spille om jeg brukte været/mørke som en forklaring på at jeg tilbragte livet på sofaen. Jeg er ikke forhindret i å gjøre noe på hverken innsiden av huset eller på utsiden pga vær forteller jeg meg selv. Og da er det slik.

Anonymous poster hash: e6b35...179
Skrevet

Ok, jeg vet ikke som slikt finnes. Føles så frekt ut å spør om støtte til det.

Jeg syns ikke det er frekt å spørre om. I norge har man et helsevesen som skal hjelpe alle, og koste minst mulig.

Skrevet

Jeg velger å ikke la været påvirke meg. Det er altfor mange dager som ville gått til spille om jeg brukte været/mørke som en forklaring på at jeg tilbragte livet på sofaen. Jeg er ikke forhindret i å gjøre noe på hverken innsiden av huset eller på utsiden pga vær forteller jeg meg selv. Og da er det slik.

Jeg føler jeg ikke har noe valg.

Skrevet

Jeg syns ikke det er frekt å spørre om. I norge har man et helsevesen som skal hjelpe alle, og koste minst mulig.

Ok.

Skrevet

Jeg føler jeg ikke har noe valg.

Klart du har valg, dersom armer og ben fungerer :) Det kan av ulike grunner være vanskeligere/tyngre for deg å velge noe annet enn sofaen, men valget har du. Slutt å fortelle deg selv at du ikke har et valg og bare gjør! Jeg har selv en kronisk sykdom som kan by på svært tunge dager uten nevneverdig energi, men jeg klarer allikevel noe. Det kan hende at på dager som dette at det butter skikkelig i mot og at gåturen ikke blir på en time, men 10 minutter - men jeg går for jeg har ben. 

Skrevet

Klart du har valg, dersom armer og ben fungerer :) Det kan av ulike grunner være vanskeligere/tyngre for deg å velge noe annet enn sofaen, men valget har du. Slutt å fortelle deg selv at du ikke har et valg og bare gjør! Jeg har selv en kronisk sykdom som kan by på svært tunge dager uten nevneverdig energi, men jeg klarer allikevel noe. Det kan hende at på dager som dette at det butter skikkelig i mot og at gåturen ikke blir på en time, men 10 minutter - men jeg går for jeg har ben. 

Ja en må gjøre så godt en kan, flink du :-)

Skrevet

Takktakk, det kan du også være :)

Skrevet

Jeg er enig med det at det er lurt å lufte seg, selv om alt inni strider i mot. Og du må heller ikke tro at en luftetur skal gjøre underverker. Men det er noe med å bare gjøre det likevel. Jeg sluttet helt å trene da jeg ble deprimert, og jeg har ikke klart å begynne igjen. Jeg gikk ikke annet en tissetur med bikkja, og tvang meg selv litt lenger for hans skyld. Men etterhvert nå, så har jeg gått lengre turer, og ikke " stresset" med det, for å få lufta bikkja bare. Heldigvis har jo ham da, for må ut. Men han krever mer enn bare en tissetur, så jeg har endelig kommet meg mer ut igjen, og selv om jeg ikke er frisk av den grunn, så er det uansett bedre enn å sitte inne. Jeg føler meg ofte fin der og da, og spesielt hvis sola skulle dukke frem, eller at det bare er god luft ute. Så jeg anbefaler deg å bare gå ut selv om du ikke kanskje klarer å se at det skal hjelpe deg. 

Og siden du ikke har råd til sånn lampe, så kunne du kanskje tatt deg litt solarium i blant en periode nå? Det skal ha litt av samme effekten. :) Ikke undervurder de små tiltak! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...