Gå til innhold

Skuffende kompetanse på psykiater DPS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du burde skifte psykiater eller be om en annen.

Jeg kom ingen som helst vei og klarte ikke holde irritasjonen inne med henne i dag. Når hun ser ut som et pokerfjes til alt man sier og allerede har bestemt seg for alt før jeg kom blir det vanskelig. Jeg prøvde å forklare henne at Brintellix har dobbeltvirkende effekt på serotonin og derfor kan ha god effekt på angst selv om eneste indikasjon (foreløpig) er depresjon. Det tror jeg ikke hun skjønte noe av og så bare kaldt på meg.

Er skrevet ut fra DPS , er bare fastlegen som vil rådføre seg :( skulle ønske jeg hadde en psykiater

Skrevet (endret)

Er skrevet ut fra DPS , er bare fastlegen som vil rådføre seg :( skulle ønske jeg hadde en psykiater

Kan ikke fastlegen overstyre psykiateren da? Det kommer jeg til å gjøre om jeg har med henne å gjøre. Var helt poengløst med hennes råd. Min fastlege skjønner mye mer enn henne og har jobbet betydelig færre år, alderen tatt i betraktning. Min erfaring er at unge leger har mer peiling enn gamle (de uten interesse for faget, selvfølgelig ikke NHD). :)

Endret av YoplaitDouble
Skrevet

Det positive med DPS hittil er hvertfall at psykologen er dyktig. Vi har nesten utelukket bipolar (men må være oppmerksomme på det), og hun har betydelig mer peiling enn den tidligere psykologen jeg prøvde som det virket som selv hadde sosial angst.

Beautiful_Creatures
Skrevet

Hadde møte med både psykolog og psykiater på DPS i dag. Psykologen har etter timene vi har hatt stilt de samme diagnosene som jeg allerede visste om.

Så kommer det overraskende møtet med psykiateren i dag, hvor hun bare sier at medisiner er feil vei å gå, Seroquel-dosen på 100mg er for høy, Tolvon er unødvendig og Brintellix er det uaktuelt å søke om noe som helst refusjon på. Vi gikk inn på en diskusjon hvor jeg stod på mitt at SSRI er forenlig med psykologisk behandling, men her var alle medisiner feil. Jeg argumenterte med at serikonsentrasjonene mine var for lave og henviste til NHD som påpeker at man må høyere opp enn 50-60nmol/l På Cipralex før man vet om man har effekt. Psykiateren var helt uenig i alt jeg sa. Kan virkelig ikke tro at denne personen jobber for det offentlige.

Hva i all verden gjør jeg nå?

Har hvertfall en god fastlege som skjønner at serumverdi er hva man styrer etter. Men når det gjelder Brintellix blir det jo svært vanskelig å vite hvor høyt opp vi må. Og den koster mye mer enn hva den bittelille effekten den gir er verdt.

Huff, så trist at du hadde en så negativ opplevelse med denne psykateren. Skjønner veldig godt at dette ikke var noe hyggelig. Godt å se at NHD også støtter deg her. Man blir nesten litt satt ut når man møter på sånne mennesker i helsevesenet. Veldig bra at du har en så bra fastlege, du får holde på denne og heller rådføre deg der. Det virker virkelig som denne psykiateren ikke ver hva hun snakker om!

Ønsker deg lykke til med dette og en fortsatt god kveld! :)

Skrevet

Kan ikke fastlegen overstyre psykiateren da? Det kommer jeg til å gjøre om jeg har med henne å gjøre. Var helt poengløst med hennes råd. Min fastlege skjønner mye mer enn henne og har jobbet betydelig færre år, alderen tatt i betraktning. Min erfaring er at unge leger har mer peiling enn gamle (de uten interesse for faget, selvfølgelig ikke NHD). :)

Kanskje jeg burde skifte fastlege...

Skrevet

Huff, så trist at du hadde en så negativ opplevelse med denne psykateren. Skjønner veldig godt at dette ikke var noe hyggelig. Godt å se at NHD også støtter deg her. Man blir nesten litt satt ut når man møter på sånne mennesker i helsevesenet. Veldig bra at du har en så bra fastlege, du får holde på denne og heller rådføre deg der. Det virker virkelig som denne psykiateren ikke ver hva hun snakker om!

Ønsker deg lykke til med dette og en fortsatt god kveld! :)

Tusen takk skal du ha! :)

Fastlegene er faktisk ikke så borte i natta, selv om de ikke er spesialister. Skal nok finne en løsning som er stikk motsatt av alle råd til den inkompetente psykiateren. Aldri møtt noen som har et så strengt forhold til medisiner og doseringer.

Skrevet

Østeuropeisk og virket svært lite villig til å lytte. Foreslo egentlig at jeg bare kunne seponere alt. Ble en lang diskusjon av hele timen hvor jeg ble rimelig irritert og til slutt ganske frekk mot henne. Jeg sa at alt hun påstod er stikk motsatt av all annen faglig info fra leger, NHD, med flere. Virket sur og gretten fra starten av, og helt umulig å kommunisere noe som helst med.

Huff , høres ut som hun gufnejeg var hos. Går det ann å få bytta?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...