Gå til innhold

Jeg har vært en kristen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere i kirka i dåp, bryllup, begravelse osv? dobbeltmoral.

Skjønner ikke hvorfor så mange er medlem i statskirken hvis jesus var så ille

Jeg meldte meg ut for 15 år siden (uten at det var pga jesus).

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

16

• skrevet

12

• Inner self

5

• Maglor

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er dere i kirka i dåp, bryllup, begravelse osv? 

Det ville være lite dannet å ikke møte opp hvis en f.eks. en bedt i dåp.

Skrevet

Ikke det?

Ville du vært medlem av en buddistisk forening om du ikke er buddist? Eller medlem av høyre, hvis du stemmer på rødt? Eller enda verre.. Ville du vært medlem i en forening du er helt imot?

PS: skrev vist en faktafeil. Det er ikke statskirke lenge. Men mente den norske kirke

Men nå må man faktisk melde seg inn i disse klubbene du snakker om, og det er ingen stor sak å få greie på om du er medlem eller ikke...

Det er sikkert ateister som er medlem i DNK ja. Hva så? Er det bevis for at de virkelig er religiøse ellerno?

Skrevet

Jeg meldte meg ut for 15 år siden (uten at det var pga jesus).

Ok. Jeg syns det er merkelig med folk som er helt imot kristendom, men alikevel er medlem i en kirke. Hvor er logikken egentlig? Den dagen alle som er imot kristendom melder seg ut, så er det noe helt annet.

Skrevet

Tror du oppriktig att Jesus var sinnsfrisk, hr skrevet? Elle de andre profeter?

Jeg tror ikke man kan stole helt på bibelens beskrivelser av disse personene...

Skrevet

Det ville være lite dannet å ikke møte opp hvis en f.eks. en bedt i dåp.

Jeg snakker om de som selv døper barna sine, de som selv gifter seg i kirken og til vanlig går rundt og sier kristendom er tull og overtro

Skrevet

Jeg snakker om de som selv døper barna sine, de som selv gifter seg i kirken og til vanlig går rundt og sier kristendom er tull og overtro

Det er jeg helt enig i.

Skrevet

Det som er kritikkverdig er vel at kirken har medlemmer som aldri har vært døpt/konfirmert, og som ikke vet om at de er medlem...!

Skrevet (endret)

Men nå må man faktisk melde seg inn i disse klubbene du snakker om, og det er ingen stor sak å få greie på om du er medlem eller ikke...

Det er sikkert ateister som er medlem i DNK ja. Hva så? Er det bevis for at de virkelig er religiøse ellerno?

For å bli medlem i den norske kirke må foreldrene dine ha døpt deg som baby. Å melde seg ut av den norske kirke er det enkleste som finnes. Du skriver på et utmeldingsark.

Og nå kommer sikkert mange med unnskyldningen "Ja men de melder oss forsatt ikke ut så ikke vår feil". Vel.. hvis dere virkelig hadde villet melde dere ut hadde dere fått det til. De som for eksempel klager på en pc men ikke får den reparert innen tiden kommer til å klage til den er repart. Det er ikke noe forskjell.

Jeg har ikke noe imot at ateister er medlem der eller ikke. Men de ateistene som går rundt og ler av kristne, skriver på nettet jesus var gal og at kristendom er bullshit men samtidig benytter seg av kirken syns jeg er ufattelig merkelig.

Endret av Caylee
Skrevet

For å bli medlem i den norske kirke må foreldrene dine ha døpt deg som baby. Å melde seg ut av den norske kirke er det enkleste som finnes. Du skriver på et utmeldingsark.

Og nå kommer sikkert mange med unnskyldningen "Ja men de melder oss forsatt ikke ut så ikke vår feil". Vel.. hvis dere virkelig hadde villet melde dere ut hadde dere fått det til. De som for eksempel klager på en pc men ikke får den reparert innen tiden kommer til å klage til den er repart. Det er ikke noe forskjell.

Jeg har ikke noe imot at ateister er medlem der eller ikke. Men de ateistene som går rundt og ler av kristne, skriver på nettet jesus var gal og at kristendom er bullshit men samtidig benytter seg av kirken syns jeg er ufattelig merkelig.

Benytter seg av kirken??? Hallo, eneste grunnen til at prestene har til smør på skiva er at folk gir blaffen i dette... så jeg vet ikke helt hvem som benytter seg av hvem, jeg.

Hvorfor er folk medlem uten å ha vært døpt? Det er de, med mindre de har meldt seg ut. Det er svindel.

Skrevet

Det som er kritikkverdig er vel at kirken har medlemmer som aldri har vært døpt/konfirmert, og som ikke vet om at de er medlem...!

Dette er et fåtall. De fleste ateister som er medlem der vet det godt selv.

Skrevet

Dette er et fåtall. De fleste ateister som er medlem der vet det godt selv.

Kanskje det, men hva så? Det er tradisjoner det går på, akkurat som å feire jul. Det betyr ikke at deres meninger er mindre "solide".

Skrevet

Benytter seg av kirken??? Hallo, eneste grunnen til at prestene har til smør på skiva er at folk gir blaffen i dette... så jeg vet ikke helt hvem som benytter seg av hvem, jeg.

Hvorfor er folk medlem uten å ha vært døpt? Det er de, med mindre de har meldt seg ut. Det er svindel.

Jeg har ikke noe imot at folk med forskjellige tro benytter seg av kirken, men de som latterligjør kristendom og samtidig går i kirken i forskjellige anledninger er idiotisk.

Det er flere forskjellie grupper enn bare den norske kirke. Det er pinsevenner, smitsh venner og mye annet. At folk bruker kirken når det passer dem selv, og ler av den ellers er rart.

Da får de melde seg ut da, problem løst.

Skrevet

Kanskje det, men hva så? Det er tradisjoner det går på, akkurat som å feire jul. Det betyr ikke at deres meninger er mindre "solide".

Greit nok at folk går i kirken pågrunnav tradisjoner, men når de samtidog er så imot kristendom og ler av religiøse så skjønner jeg ikke logikken. Uten kristendom hadde ikke kirken stått der i førsteomgang.

Skrevet

Jeg har ikke noe imot at folk med forskjellige tro benytter seg av kirken, men de som latterligjør kristendom og samtidig går i kirken i forskjellige anledninger er idiotisk.

Det er flere forskjellie grupper enn bare den norske kirke. Det er pinsevenner, smitsh venner og mye annet. At folk bruker kirken når det passer dem selv, og ler av den ellers er rart.

Da får de melde seg ut da, problem løst.

Vi får være enige i å være uenige.

Skrevet

Svært så lavt du ser på ateister da? Jeg sier med 100prosent sikkerhet att Jesus var gal. Dette baserer jeg på hans meglamoni, det er en veldig vanlig psykose.

Å i ramme alvor hevde att en forvirret person for 2000 år siden ikke var stormannsgal når han feilaktig hevdet å være messiah, og til og med guds sønn. Vel det synes jeg er hakket mer sløvt enn å ikke melde seg ut av statskirken. Selv tok det meg over 6 måneder å bli meldt ut, så att det er så lett det tror jeg du ikke vet noe om. For eksempel var jeg og registrert i ett annet trossamfunn som jeg var med i 14 dager en gang. Uten å ha vært på ett møte på over 14 år......

6

Skrevet

Svært så lavt du ser på ateister da? Jeg sier med 100prosent sikkerhet att Jesus var gal. Dette baserer jeg på hans meglamoni, det er en veldig vanlig psykose.

Å i ramme alvor hevde att en forvirret person for 2000 år siden ikke var stormannsgal når han feilaktig hevdet å være messiah, og til og med guds sønn. Vel det synes jeg er hakket mer sløvt enn å ikke melde seg ut av statskirken. Selv tok det meg over 6 måneder å bli meldt ut, så att det er så lett det tror jeg du ikke vet noe om. For eksempel var jeg og registrert i ett annet trossamfunn som jeg var med i 14 dager en gang. Uten å ha vært på ett møte på over 14 år......

6

Jeg ser ikke lavt på ateister. Jeg ser ikke lavt på andre mennesker. Hvor har jeg sagt det?

Tror du ikke har skjønt poenget mitt i det hele tatt.

Jeg bryr meg ikke om folk syns jesus var gal. Jeg bryr meg ikke hva andre tror på og ikke. Alle burde få tro hva de vil

Men at noen ateister sier jesus var så gal og at kristendom er for de dumme osv, så skjønner jeg ikke hvorfor de forsetter å gå i kirken. Hvorfor benytte seg av noe man er imot? Som jeg sa ista: uten kristendom hadde ikke kirken stått der i det hele tatt.

Og bare sånn info. Jeg er medlem av humanetisk forbund. Selvom jeg ikke er medlem av kirken selv syns jeg det er rart noen kan være så imot noe, og alikevel bruke det når det passer en selv. Men folk har forskjellige meninger. Sånn er det. Men det er min mening.

Skrevet

Men at noen ateister sier jesus var så gal og at kristendom er for de dumme osv, så skjønner jeg ikke hvorfor de forsetter å gå i kirken. Hvorfor benytte seg av noe man er imot? Som jeg sa ista: uten kristendom hadde ikke kirken stått der i det hele tatt.

Ateister som går i kirken gjør det av høflighet. Det er ikke noe å kritisere.

Skrevet

Ateister som går i kirken gjør det av høflighet. Det er ikke noe å kritisere.

Jeg har aldri kristisert ateister. Jeg bare syns det er rart at noen ateister gifter seg i kirken hvis de er så imor kristendom. Det er forskjell på å kritisere og ha en mening, å undres over en sak. De får gjøre som de vil, men jeg syns personlig det er merkelig

Jeg mente heller ikke de som går på andre bryllus, dåp osv, jeg snakker om de som gifter seg der selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...