Gå til innhold

Er atarax bra mot angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kuttet ut rivotril. Pga att jeg følte jeg var nær å bli mildt avhengig. Ser att enkelte går på atarax, har denne god virkning på angst? Er den lett å få skrevet ut, og virker den bra? Minner den om phenargan og andre slike antihistaminer, eller på antipsykotkia eller noe annet?

Anonymous poster hash: 1b861...1c9
Skrevet

Jeg har kuttet ut rivotril. Pga att jeg følte jeg var nær å bli mildt avhengig. Ser att enkelte går på atarax, har denne god virkning på angst? Er den lett å få skrevet ut, og virker den bra? 

Tror effekten er så som så.

Skrevet

Okei,  det var synd. Er det noen andre lignende medisiner som er bedre? Altså ikke benzo?

Skrevet

Det virker nok, men husk at det er bivirkninger på slikt... jeg syns i alle fall alt blir tungt...

Skrevet

Hunden min fikk det mot allergi en gang :P De funket ikke mot det, jeg prøvde også pga allergi og merket ingen forandring hverken i hodet eller på allergien. Men det er jo forskjellig hvordan medisiner virker på folk.

Skrevet

Har prøvd vallergan av lignende medisiner, den ble jeg bare ubehagelig trett av.

Skrevet

Atarax er ikke spesielt bra mot angst.

Den har en viss sløvende/dempende virkning, fordi den er et gammeldags antihistamin som krysser over til hjernen. I tillegg har den et lite element av samme effekt som antipsykotika har, som også kan virke litt angstdempende.

Skrevet

Hadde litt effekt er par uker, men opparbeidet etter hvert toleranse og fikk kun hodepine som effekt. Følte meg svimmel og "full" aller første gang, men det forsvant fort :)

Skrevet

Ah, ok, da begynner det å tegne seg ett bilde om att dette ikke er noe for meg. Takk for alle innspill.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...