Gå til innhold

Nhd- Hva slags type angst er dette og hva slags medisiner bør han ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet en del om sønnen min her i det siste og lurt på hva som feiler han.

Han han vært hos fastlegen og går nå på  mg Cipralex.

Dette har han brukt i 3,5 - 4 uker.

Etter å ha spekulert på hva det kan være, begynner det å bli ganske klart for meg at det er angst og depresjon han sliter med og at angsten er verre enn depresjonen. I de siste dagene har han vært i bedre humør, men han tåler lite. Vil snakke bare litt om gangen og så trekker han seg tilbake. Klager mye på at han føler seg sliten. Angsten er verst på kvelden.

I kveld skulle han på kino igjen og for andre gang på kort tid, gikk ikke det så bra. ( Tidligere har han vært masse på kino, uten noen problemer )

Han ringer meg på vei hjem og sier : - Når jeg kommer hjem, så ikke snakk til meg. - Jeg vil ha ro. Føler meg ikke bra. ( De siste ukene har vi ikke fått lov til å snakke noe særlig til han )

Han kommer hjem og det er en voldsom uro. - Jeg er stressa, jeg må trene. Så setter han i gang med armhevinger, diverse øvelser og gåing frem og tilbake.

Etter å ha tidd stille en god stund, sier jeg : - Det virker som angsten er verre enn depresjonen, hvorpå han svarer: - Det er 10 ganger verre !  - Jeg får angst av andre mennesker. - Jeg blir redd av å stå i kø.- Alle som bare presser seg frem !

Han nekter meg å ringe til Dps, men noe må jeg gjøre. Jeg kan ikke bare se på dette uten å foreta meg noe, selv om han er myndig.

Han har time til fastlegen igjen den 19 des. , så jeg må sende ny mail før den tid.

Hva bør jeg skrive til fastlegen ? Hva slags angst kan det være ? Hva trenger han av medisiner ? Virker ikke som 10 mg Cipralex er nok til å stoppe angsten. Depresjonen er blitt litt bedre.

Blir veldig glad hvis du kan svare meg på dette.

Anonymous poster hash: abb39...aaf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...